Spannend! Wij hebben op de deadline ons bod uitgebracht en kregen na 40min een belletje dat ons bod geaccepteerd was. Geen idee of dat gebruikelijk is.
Wow dat is heel snel! Ik heb geen deadline genoemd, dus nu heb ik echt de angst dat ze ons superlang laten wachten.
Weet inderdaad niet of het erg verschilt, maar ik had rond 12 uur het bod ingediend en ik kreeg rond 5 uur te horen dat ik de woning. Spannend en ik hoop voor je dat je hem krijgt!
Als er een deadline was kregen we vaak dezelfde dag of de dag na de deadline wat te horen. Bij ons bod dat geaccepteerd is was er geen deadline maar wilden ze nog de andere geplande bezichtigingen afwachten dus hoorden we het pas na vier dagen. Spannend, hopelijk hoor je het gauw!
Wij hoorden ook dezelfde dag nog wat! Er was geen deadline dus de makelaar had de verkopers gebeld en hen even laten nadenken. Kan me voorstellen dat dit ook een dag kan duren, maar dat was bij ons vrij snel.
Wij hebben vanmiddag een hypotheek gesprek en als dat naar verwachting uit valt meteen een tweede bezichtiging en brengen we waarschijnlijk ook een bod uit. Zo spannend!
Hoe is jullie ervaring met bieden in de kleinere plaatsen van de randstad? Wordt er al onder de vraagprijs geboden?
Je kunt het beste naar prijsstelling, waarde en animo kijken. Locatie zegt uiteindelijk weinig over onder de vraagprijs bieden. Als er geen animo is kun je altijd onder de vraagprijs gaan zitten, dan hoor je vanzelf wel of ze open staan voor onderhandelingen
Soms heb je juist in die omliggende dorpen weinig kans om dat er veel mensen zijn die specifiek daar willen blijven (hechte kern) dus verschilt enorm denk ik.
Ik denk niet dat je dat zo kan zeggen. Als ik kijk naar het dorp waar ik woon dan wordt er nog altijd flink overboden simpelweg omdat het aanbod veel te klein is ten opzichte van de vraag. Veel mensen die hier zijn opgegroeid willen hier blijven of komen hier weer terug en die groep is groot en het aanbod dus klein.
Ik vind het super chill dat ik zo vaak als ik wil de sleutels bij de makelaar op mag halen voor afspraken voor offertes etc. Ben nu al voor de 7e keer in mân nieuwe huis en kan lekker nadenken over hoe ik het in ga richten enzo terwijl ik wacht op de vakmannen. Heb er maar alvast een toiletrol neergezet . En over 3 weken krijg ik al de sleutel
.
Ongerelateerd maar ik geloof dat ik de term âtweede bezichtigingâ al in geen jaren meer heb gehoord
Is volgens mij weer helemaal normaal. Heb in januari 5 huizen bekeken en we zijn in een huis zelfs drie keer geweest. In alle anderen was een tweede geen probleem.
Oh
Moge duidelijk zijn dat huis kopen buiten mijn bereik is haha
En dat weet je dan omdat de verkopende partij/makelaar dat loslaat? Of hoe weet je dat?
Oh dat is idd heel chill! Maar daar wonen dan nu geen mensen (meer) neem ik aan?
Nee klopt het staat nu leeg!
Mijn ervaring is dat ze daar niet geheimzinnig over doen. Gewoon naar vragen. Vaak voel je het zelf ook al wel aan als er niemand voor of ja je komt en als ze meerdere serieuze biedingen verwachten gaat het al snel richting inschrijving
Kan tegenwoordig wel weer hoor.
Zoân bizar verschil haha, wij hebben in juli 2021 maar Max 20 minuten mogen bezichtigen. En moesten ons bod terplekke aan de makelaar doorgeven om een kans te maken Fun times! Wel beter dat het allemaal genormaliseerd is nu.
Aghhhhh een bod gedaan (onder de vraagprijs) die geaccepteerd is en deze week de bouwkundige keuring gehad waar niks bijzonders uitkwam.
Krijg ineens koudwatervrees merk ik, het is een mengelmoes van ultiem blijdschap en ongeloof en (gezonde) spanning hahaha!