Gefeliciteerd! En volkomen herkenbaar en normaal haha. Het is zo groots en definitief. Wanneer krijgen jullie de sleutel?
Gefeliciteerd! En je gevoelens herken ik helemaal, is ook heel logisch
Dankjulliewel! š„¹ @JustinBieber echt nog een beetje onwerkelijk ja. ik probeer wel echt ook te genieten hiervan hoor (ook zo verliefd op de woning en wat er mee gaat gebeuren) maar je bent gewoon zo lamgeslagen door hoe het afgelopen jaren is gegaan! Echt een hele andere tijd nu.
Pas over een maanden dus dat geeft wel wat ademruimte!
Bedankt nog voor alle antwoorden! We hebben gister een bod onder de vraagprijs uitgebracht gebaseerd op wat we het waard vinden / wat er nog verbouwd moet worden / wat huizen in de straat hebben gedaan. Super spannend!
@Enthusiasm gefeliciteerd! Helemaal niet gek dat je ineens spanning krijgt denk ik, het is een hele aankoop!
Heeft iemand ervaring met emigreren naar Duitsland?
Hoe het werkt met het verkopen van je huis in NL met overwaarde, en dan een nieuwe hypotheek aanvragen in DUI. En evt de kinderbijslag etc in Duitsland
Ik heb vandaag voor het eerst een bod uitgebracht op een woning. De woning zelf is super leuk. De woonplaats is niet mn favoriet, maar zit helaas niet in de luxepositie dat ik daar moeilijk over kan doen
Maar vind het zo spannend!
Ja dit is heel herkenbaar. Wij gaan ook ā¬50 meer betalen per maand pffff
Edit: hoezo vanaf mei 2024 minder? Ik ben bang dat je nooit een huurverlaging krijgt, maar dat ze de huur alleen gaan verhogen.
Nouuu we gaan weer een huis bezichtigen. Alles moet er nog aan gebeuren maar ja wij willen zelf een oud huis haha maar de prijs is er dit keer naar! Dus ik heb hoop! Onder de prijs zodat we onze huidige hypotheek mee kunnen nemen tegen lage rente. En nog genoeg eigen geld over (van twee verkochte huizen) om flink te verbouwen en te verduurzamen.
Enig minpuntje zijn een ietwat drukke weg (maar binnen de bebouwde kom dus ook weer niet zooo druk) en een kleinere tuin op het noorden. Maarja je moet toch ergens concessies doen. En een groot voordeel aan dat alles nog verbouwd moet is natuurlijk dat je het helemaal kunt maken naar je eigen smaak. Duimen jullie mee
Ik heb nu ook een kleinere tuin op het noorden. Maar omdat de woning laag genoeg is, komt vanaf het voorjaar alsnog veel zon in de tuin. Ik denk zelfs dat de huidige tuin zonniger is dan mijn vorige tuin die op westen lag. Succes!
Mijn huurcontract loopt 15 mei af en mān huisbaas was hier net en ze geeft ons een verlenging tot december 2026, wat een opluchting (ja en tijdelijk contract dus nog steeds illegaal maar wat ga je doen). Er stond ook nog een leeftijdsgrens in ons contract en die gaat er ook uit. Wist niet dat het bestond joh, opgelucht zijn na een gesprek met je huisbaas hahaah
Er zit nu al een maximum duur op tijdelijke contracten, en we hebben nu al een contract van twee jaar er (bijna) opzitten en dan zou het volgens mij eigenlijk voor onbepaalde tijd moeten worden bij verlenging, ook nu al.
Wij hebben inderdaad ook een kleine tuin op het noorden, en van maart tot oktober zon in de tuin! En we hebben een huis met drie verdiepingen, het is me echt meegevallen.
Je mag maar maximaal 1 tijdelijke huurovereenkomst hebben die inderdaad maximaal voor 2 jaar mag duren. Bij verlenging heb je, ongeacht wat je over de termijn afspreekt, automatisch een contract voor onbepaalde tijd. Dus: gefeliciteerd met je contract voor onbepaalde tijd (je verhuurder nog maar even niet laten weten. Dat kan altijd nog als die periode al is ingegaan of als je verhuurder wil dat je in 2026 vertrekt).
Ja dat dacht ik dus ergens ook haha, maar wist niet zeker of het zo werkt omdat we een gezamenlijk contract hebben (dus met drie kamer huurders wat dus ook al niet de bedoeling is) en we nu wel in een andere samenstelling zijn dan het originele contract? Misschien maakt dat ook niet uit hoor. Maar either way ben ik niet van plan tot die tijd te blijven en anders zien we de precieze juridische strijd dan wel weer haha
Het huis van mijn moeder en stiefvader staat te koop sinds eind januari.
Airco overal, 5 slaapkamers,2 badkamers en gewoon klaar. Prijs is ook echt prima ( onder de 3 ton) maar het is nog steeds niet verkocht.
Ik baal zo voor ze, had zelf ook gedacht dat het inmiddels wel weg zou zijn, ondanks dat de huizenmarkt afgekoeld is.
Mee geboden voor een huis en het wƩƩr niet geworden. Heb daar elke keer zoān emotionele kater van ofzo. Probeer mān verwachtingen wel te temperen en ik ging er ook wel in met het idee dat de kans groot was dat ik overboden zou worden.
Word er gewoon een beetje verdrietig van ofzo.
Echt frustrerendā¦
@TheOne wat gek. Is het een minder populaire regio ofzo?
Klinkt idd heel goedkoop? Ligt het aan de regio?
Kopen zo der kijken tippenš
?
@Eileen en @Fishing
Het ligt in zuidlimburg maar āgewoonā in een dorp met een basisschool en een supermarkt enz.
Ook dicht bij uitvalswegen dus ik zie het obstakel niet haha.
Ik ga maar weer een kaarsje aanmaken voor ze.
Wij zijn ook nog steeds druk bezig om een huis te kopen. We hebben vanochtend een bod van 17.500 euro boven de vraagprijs (precies op de NHG grens) neer gelegd, maar we zijn alsnog fors overboden. Dus die emotionele kater herken ik wel!
@TheOne en het energielabel? In deze regio worden de huizen met d-label of minder amper verkocht. Staan er telkens minstens een aantal maanden op.