Ik wilde je laatste zin quoten alleen dat lukt niet. Maar ik heb het onlangs al vaker in de krant gelezen, dat de prijzen (weliswaar heel licht) aan het dalen zijn. Dat klopt dan dus niet?
Spannend! Hopelijk lukt het jullie
Nog 1 tip. Ik zou nog even wachten met het bod. Is er een sluiting? Soms word er onderling nog een beetje overlegd tussen makelaars. Als je het 10 min voor sluiten gaat ben je het soms voor dat jouw bod word doorgeluld aan een andere partij.
Heel veel succes ik ga voor je duimen!
Volkskrant, 23 mei jl. : De prijzen van bestaande koopwoningen zijn in april met 19,7 procent gestegen ten opzichte van een jaar geleden. Na twee maanden iets minder snelle stijging is de toename nu weer groter dan een maand eerder, in maart stegen de prijzen met 19,5 procent. Dit blijkt cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en het Kadaster. Het aantal transacties daalt, opnieuw is het aantal verkochte woningen beduidend lager dan dezelfde periode vorig jaar.
Kan iemand me uitleggen hoe er nou zoân woning nood is ontstaan t.o.v. 5 jaar geleden? Waar komen die mensen vandaan? En waar waren zij 5 jaar terug? Misschien algemene kennis hoor, ik schiet daar nog weleens in tekortđ
Ja, de âvlogâ mag maar 60 seconden zijn, en moet lekker spontaan blijven (dus niet eindeloos uit je hoofd geleerd, ze willen een indruk van hoe je echt bent) En het moet eigenlijk een korte samenvatting zijn van wie je bent, wat je zoekt, waarom en hoezo het nog niet zelf gelukt is (los van de overspannen woningmarkt)
En echt, dat is lastig in een minuut! Geen idee of het een beetje is gelukt, maargoed, het filmpje is verstuurd.
Er zijn veel aanmeldingen, dus als we niets horen is het jammer maar helaas.
Ik houd jullie op de hoogte en ik wil wel een geheime FF code afspreken als we door zijn (en dan hopen dat het er niet uitgeknipt wordt!)
Gewoon een stopwoord of mantra doen. Dan komt t er vanzelf wel in.
âVeen-omenaal!â
Dat hoor je jonge mensen ook niet vaak zeggen, dus als jullie dat continue zeggen gaat dat sowieso scoren en weten wij meteen wie wie is
Ik vind dit zoân bizarre prijs stijging⊠stel, de taxatie waarde van je huis was vorig jaar april 5 ton, is die waarde dan nu met ongeveer 20% gestegen, en zou je dan nu voor diezelfde woning 6 ton betalen? Of bereken ik het verkeerd. Kan me het gewoon haast niet voorstellen .
Kijk je in het dorp waar je werkt toevallig, of werk je daar niet meer? Wij hebben wel eens gemeet in stad A, maar dat was nog EGF tijd haha. Mocht je daar kijken is het overbieden bij die prijsklasse nog steeds wel aan de hand, weinig huizen een populair dorp en over het algemeen veel te besteden.
Kun je nog op huizenjacht zonder aankoopmakelaar nu, of is het onbegonnen werk?
Jahoor wij doen het nu zonder en kunnen bezichtigingen plannen zonder probleem als je er snel bij bent.
Ik vraag mij dit dus ook oprecht af.
Er is altijd al woningnood en over wat nu speelt is ĂŒberhaupt discussie of het wel een teveel mensen voor te weinig woningen probleem is. Het is eerder een gebrek aan passend woonaanbod (betaalbaar, passende grootte voor huishouden, juiste plek) in combinatie met veel mogelijkheden tot financiering probleem. Het hele idee van: bouwen, bouwen, bouwen want er moeten één miljoen woningen bij is ook maar een aantrekkelijke politieke slogan die het werkelijke probleem niet omvat.
Cody Hochstenbach heeft een fijn leesbaar boek over de wooncrisis geschreven.
Wij hadden een zoekopdracht bij Makelaarsland aangemaakt. Hierdoor waren we steeds voordat een woning op Funda stond al op de hoogte. Het was voor ons dan ook geen probleem om een bezichtiging in te plannen.
Bij onze eigen woning hebben we gemerkt dat de twee kijkers met een aankoopmakelaar een realistisch bod hebben gedaan. (Op en iets boven de taxatieprijs.) De kijkers zonder makelaar hebben over het algemeen biedingen gedaan die echt lager waren dan we hadden verwacht aangezien we de woning scherp in de markt hebben gezet.
Ons appartement hebben we een jaar geleden gekocht voor ong âŹ250.000 en ze gaan nu al weg voor dik 3 ton. Bij ons dus zeker een stijging van 20% in de koopsom in een jaar. Klinkt leuk voor ons, zoveel winst, maar de huizen die we âhiernaâ willen stijgen net zo hard (over een groter bedrag) dus een verhuizing naar een eengezinswoning lijkt steeds verder weg. Waardoor ons huis ook niet vrij komt voor nieuwe starters en zo gaat het door.
De nieuwe huizen die ze bouwen zijn ook echt veel te duur voor de gemiddelde mens zonder iets als een jubelton en baan in een mega goedverdiende branche. Mis de tijd dat je als gewoon werkend persoon/stel âmakkelijkâ een gezinswoning (of uberhaupt een huis, want weet dat dat niet vanzelfsprekend is) kon kopen.
Blegh, ik baal zo erg. Afgelopen maandagavond eindelijk akkoord op een bod op een (eerste) huis. Het was bieden tot uiterlijk die dag 12 uur in de middag. Mijn vriend en ik mega blij natuurlijk, gisteren gelijk al rond de tafel met onze hypotheekadviseur en vanalles al geregeld. Toen werd ik gisteravond om 6 uur gebeld dat er gisteren (dus al na het sluiten van het bieden) nog een hoger bod is gekomen en ze dat bod willen overwegen. We hebben nu dus tot vandaag 12 uur om een hoger bod te doen en dan is het afwachten met wie de verkopers in zee gaan.
Maar wat naar dit hÚ! Eindelijk een akkoord en dan dit⊠we gaan dus nog een wat hoger bod doen en fingers crossed dat het voldoende gaat zijn
Dat mag toch niet? De vraag is of je er nog iets aan kan doen maar wat een naaistreek zeg
Pff mega klote zeg! Ik dacht idd ook dat dit niet mocht:( weet je wel ongeveer wat die anderen hebben geboden of totaal geen idee?
Zo raar dat dit totaal niet transparant is. Hoe weet je dan zeker dat er echt een ander bod ligt? Ze breken de regels nu al door na de termijn een ander bod te overwegenâŠ
Ja, dit mag helaas. Mij ook overkomen en toen zei de makelaar ook dat dat helaas mag⊠Tegenwoordig zie ik ook op funda staan dat âeen mondeling akkoord geen officieel akkoord isâ Oneerlijk, maar zolang je nog niks getekend hebtâŠ
@Fixerupper kan je erachter komen wat dat bod is? Mag officieel niet maar het is nu toch al lullig gegaan. Wij hebben toen een paar 100 euro boven dat bod geboden en alsnog gekregen. Hadden geluk dat onze makelaar bevriend was met de verkoopmakelaar dus hadden ook gezegd dat we niet wilden dat ons nieuwe bod gecommuniceerd werd met de nieuwe bieders en dat we heeeel snel het voorlopig koopcontract wilden tekenen, want dan zitten de verkopers eraan vast. Maar die stress is echt kut en ik weet natuurlijk niet of je uberhaupt meer kan bieden??
Edit; @Evenveel wat ik toen heb begrepen is dat een inschrijving niks officieels is maar gewoon een richtlijn van âdaarna gaan we een beslissing makenâ. Het wordt pas officieel als er getekend is. Persoonlijk vind ik het echt achterlijk als mensen na inschrijving gaan bieden maarja mensen zijn wanhopig in deze markt dus je probeert het toch blijkbaar.
Naja je mag van beide kanten binnen een bepaalde termijn ontbinden zonder rede volgens mij⊠dus dan ontbinden en de ander aangaan⊠dat mag denk ik wel?