In het verleden heb ik een jaren 20 woning gekocht. De aandachtpuntjes daar waren de staat van de houten vloer beneden (verrot), het riool/loden leidingen en nog hier en daar enkel glas.
De meeste tips zijn al gegeven maar check idd de loden leidingen! Met het vernieuwen van keuken of badkamer wordt er een hoop vervangen maar vaak tot een bepaald punt.
Ik (we) ben sinds een half jaar op huizenjacht ik Duitsland. Vooral oudere huizen, de meeste huizen die we hebben gezien moeten flink gerenoveerd worden. Maar ik heb het idee dat de huizenprijzen icm hypotheekrente en verbouwingskosten nog veeeel te hoog zijn. Heb een paar huizen bezichtigd waarvan ik dacht ja hier kunnen we iets tofs van maken, maar dan hadden we er nog een flink bedrag tegenaan moeten gooien om het te vernieuwen.
Alle huizen die we hebben bezichtigd in het afgelopen half jaar zijn allemaal nog niet verkocht. Zegt ook wel iets denk ik.
Hoe gaat dit nu in Nederland? Dit is voor het eerst dat ik met koophuizen bezig ben, dus heb echt geen idee. Het enige huis wat we in NL hebben gezien staat ook al 7 maanden te koop en de prijs is net met 20.000 verlaagd.
Oh en merk in de regio waar ik zoek dat huizen in de stad goedkoper zijn dan buiten de stad. Had ik ook niet verwacht.
Volgens mij is het per regio totaal verschillend, ik merk dat woningen hier (onderin Drenthe, tegen Overijssel aan) vooral âin de stadâ, nog steeds heel hard gaan. Daarbuiten minder, maar worden ook nog steeds goed verkocht.
Wat ik echt haat aan dit verhuis/verbouw proces is dat ik gewoon niet weet hoe dingen werken en wat normale prijzen zijn voor klussen
En dat we voor mn gevoel steeds opgelicht worden en dat kan gewoon want ik heb nul kennis en geen mensen in mn omgeving die goeie vaklui kunnen tippen ofzo ugh
Ik heb precies hetzelfde. We hebben via Werkspot een klus uitgezet, prima persoon gevonden, duidelijk omschreven wat de bedoeling was en daarna ook nog een gespecificeerde e-mail gestuurd: geeft een prijs ex BTW, ik denk âprimaâ. Blijkt het alleen om één onderdeel te gaan. Ander ding erbij: 750 euro ex BTW. Mijn man belt om zeker te weten dat hier dan toch echt alles bijzit: nee dus. Komt nog âevenâ 1000 euro bij en blijkt het nĂČg niet compleet te zijn. Laat maar zitten.
Nu hebben we nog steeds niemand⊠En ik wil helemaal niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, maar wees dan duidelijk.
Haha ja dit heb ik ook gehad, en altijd die prijzen ex btw.
Ik had een electricien nodig. Eerste offerte: 9500, tweede offerte: 5000. Derde 2800 en vierde 2400. Echt absurd.
Wij hebben gisteren een bod uitgebracht op een woning. De verkoopmakelaar gaf al aan dat ze meerdere biedingen hadden gehad maar dat ze daar uberhaupt niet op in zijn gegaan. Ik denk dat ze die van ons ook te laag vinden, maar de prijs die ze vragen is gewoon echt niet meer reëel, als die dat ooit al is geweest. Dus ben benieuwd of we iets horen van onze aankoopmakelaar.
Edit: de verkoopmakelaar reageert niet op de telefoontjes van onze makelaar
Van allemaal verschillende personen? Ook nog flink verschil in tarief + doorberekening materialen, of vooral andere manier van offerte opmaken?
Ja 4 verschillende personen! Die duurste zei dat ze er 80 uur voor nodig hadden en de goedkopere twee zoân 16-24 uur. En die van 5000 begon al gelijk met dat het HEEL VEEL en HEEL MOEILIJK was dus ik dacht al okeeee im no expert hoor maar het lijkt me wel meevallen? (Ging over het infrezen van leidingwerk).
We zijn ook met opzet naar Kvik gegaan voor de keuken omdat de prijzen daar gewoon vast liggen
Wat is een keuken uitzoeken en inrichten toch een intense klus! Maar ook wel heel leukkkkk.
Bij drie keukenboeren een offerte laten doen. niet minder om wel te kunnen vergelijken maar ook niet meer omdat de keuzemogelijkheden Anders oneindig blijven
Bij welke keukenboeren kreeg jij een offerte? Wij proberen ook offertes op te vragen maar we krijgen steeds smoesjes voorgeschoteld (neee we kunnen het echt niet op papier zetten want dan is het veel duurder.::. )
Dat is ook de eerste keer dat ik het hoor. Ik ben in Nederland bij Bruynzeel en Keukensale geweest en kreeg op het einde een totaalbedrag. In België ook bij Dovy, Krefel Keukens en Ixina.
Oh echt! Wat jammer zeg.
Vind het een beetje tricky om namen te noemen omdat ik niet veel wil verklappen qua regio waar ik woon sorry. : )
Maar tip: bij wat meer kleinere zaken of (grotere) familiebedrijven! Dat voelt sws meer vertrouwd en fijner dan een grote keten.
Ben niet bij grote ketens geweest dus geen idee of dat daar ook zo is. Ja behalve Bruynzeel dan, daar overigens ook een offerte gehad hoor.
Wel wat meer moeite voor doen om er een stuk voor te rijden, maar het wordt dus nog wel gedaan.
Ja bizar wat keukenprijzen uit elkaar kunnen liggen bii keukenboeren, echt van geschrokken! Zijn nu gegaan voor een Ikea binnen keuken & op maat gemaakte fronten: gewoon vaste prijs alles, zo fijn haha.
Wowww waarom scheelt die bank zo veel?! Wat voor bank is het?
Ohh ja dat ken ik wel, mooi merk! Blijft nog steeds echt een extreem verschil, had geen idee dat dat zo wasđ±
dat het zo verschilt in europa heb ik nog nooit gehoord, ben je zeker dat je niet gewoon ergens een toonzaalmodel hebt gezien dat ze absoluut kwijt willen? Normaal wordt er één prijslijst met vaste korting van gans europa gehanteerd, buiten europa zijn het vaak exportprijzen.
oh ja als je zo de prijs ergens hebt gevonden gaat het waarschijnlijk een toonzaalmodel zijn, niets mis mee. Sowieso als je geduld hebt en iets moois in een toonzaal ziet an je altijd de gok wagen en wachten tot de solden of deze periode nu veel winkels nog snel ruimte moeten maken voor nieuwe collecties die in milaan besteld zijn vorige maand.
Er zit toch altijd verschil in, door de verschillende btw tarieven per land?
Ik heb ook de ervaring dat het in het buitenland goedkoper of duurder kan zijn. Probeer ookaltijd goed rond te kijken.