Huizen/woningmarkttopic #3

Bedankt voor de reacties en de fijne tips. Heb me gistermiddag helemaal ingelezen in het verduurzamen van een huis. Nu nog kijken of het ook echt van ons wordt :sweat_smile:

2 likes

Halleluja na 2 jaar een huis gekocht YES! En hoewel we onze eis ā€˜karakteristiek huis’ hebben moeten laten varen (:joy:) hebben we nu een ruim huis gekocht, zonder asbest en dat soort ongein, een oprit, vlakbij voorzieningen, zonnepanelen, een overkapping en aan het water :heart_eyes:

66 likes

Is je vriend toch meegegaan in het idee? Super nieuws voor jullie!

3 likes

Gefeliciteerd!! De overkapping aan het water klinkt heerlijkšŸ˜

1 like

Ik kan niet in teveel details treden maar het ging om 5000 euro niet door. Die avond had mn vriend eigenlijk al spijt want we konden 5000 bij leggen en dan hadden we het maar hij twijfelde (WEER). Vanmiddag werden we gebeld dat de mensen met het hoogste bod er vanaf zagen. Toen dacht ik nog dit wordt niks want vriend met twijfels. Maar doordat het zo nƩt door onze vingers glipte had ie eigenlijk al spijt en had ie geen twijfels meer. Ik ben mega blij :heart_eyes:

40 likes

Wauw wat fijn! Gefeliciteerd :heart:

2 likes

Update: Ik krijg een woning aangeboden :partying_face:

Ik kan er waarschijnlijk eind augustus/begin september in

39 likes

Gefeliciteerd! Wat houdt een gemengd woonproject precies in?

1 like

Er komen ook mensen met een psychische kwetsbaarheid te wonen bijvoorbeeld mensen die eerst dakloos waren. Er is 24/7 begeleiding aanwezig mocht je als reguliere bewoner signalen opvangen of het zelf nodig hebben als bewoner met een psychische kwetsbaarheid.

9 likes

Ik ben ruim een maand geleden uitgeloot voor een nieuwbouwwoning, maar als ik dan kijk zie ik dat pas 1 van de 10 woningen verkocht is. Ik naai mezelf er ook alleen maar mee door nog op de site te kijken. Maar waarom gaan ze niet gewoon tekenen… ook als ze zouden afhaken sta ik wss op plek 800 maar toch haha. Ik wilde het zo graag :sob:

Vaak komt een huis pas op verkocht te staan als de ontbindende voorwaarden voorbij zijn. Bij ons zat er ook zo’n 2 maanden tussen tekenen en het moment waarop ons huis als verkocht op de website van de aannemer stond.

Maar je zou altijd de makelaar eens kunnen bellen en aangeven dat je echt serieuze interesse had, misschien helpt dat mocht er toch een woning vrij komen?

4 likes

Gewoon vaak blijven bellen. Hier ook gebeurd. Nu al weer een jaar in een tophuis!

3 likes

Oh joh wist niet dat het zo lang kan duren!
Ik ga inderdaad eens bellen

4 likes

Onze hypotheek is rond en het ging verrassend snel en soepel! Zo fijn! Heb 2x eerder meegemaakt dat het een drama was.

15 likes

Hoewel het twee verschillende specialismen zijn (verkoop en aankoop) zou ik het zelf fijner vinden om met 1 partij in zee te gaan, en wellicht dan voor 1 mooi prijsje.

Wel eerst iemand vinden waarmee je een goede klik hebt denk ik. Goedkoop wordt het nooit, en goedkoop is duurkoop.

Hier ook 1 partij gehad. Vond ik heel fijn in de communicatie.

2 likes

Yes hier ook bij 1 makelaar, toevallig in Rotterdam als je een aanrader wilt kan ik je die per dm geven

2 likes

Hier ook dezelfde makelaar inderdaad! Was de beste hier in het dorp en we hadden een mega goeie klik met hem.

1 like

Very late to the party.

Welk houtsoort hoef je niet te schilderen?

Wij hebben bijna een overeenkomst getekend voor afname van kunststof kozijnen met bi-bu folie met hout erg.

Bewust gekozen voor kunststof ivm het onderhoudsvrije materiaal en de woning gaat ooit de verhuur in.

Dus als je mij kan zeggen welk hout niet geschilderd hoeft te worden, teken ik de overeenkomst niet :grin:

2 likes

Afrormosia :blush:

4 likes