Huizen/woningmarkttopic #3

Ja 4 verschillende personen! Die duurste zei dat ze er 80 uur voor nodig hadden en de goedkopere twee zo’n 16-24 uur. En die van 5000 begon al gelijk met dat het HEEL VEEL en HEEL MOEILIJK was dus ik dacht al okeeee im no expert hoor maar het lijkt me wel meevallen? (Ging over het infrezen van leidingwerk).

We zijn ook met opzet naar Kvik gegaan voor de keuken omdat de prijzen daar gewoon vast liggen

2 likes

Wat is een keuken uitzoeken en inrichten toch een intense klus! Maar ook wel heel leukkkkk.

Bij drie keukenboeren een offerte laten doen. niet minder om wel te kunnen vergelijken maar ook niet meer omdat de keuzemogelijkheden Anders oneindig blijven :joy:

6 likes

Bij welke keukenboeren kreeg jij een offerte? Wij proberen ook offertes op te vragen maar we krijgen steeds smoesjes voorgeschoteld (neee we kunnen het echt niet op papier zetten want dan is het veel duurder.::. )

3 likes

Dat is ook de eerste keer dat ik het hoor. Ik ben in Nederland bij Bruynzeel en Keukensale geweest en kreeg op het einde een totaalbedrag. In België ook bij Dovy, Krefel Keukens en Ixina.

1 like

Oh echt! Wat jammer zeg.
Vind het een beetje tricky om namen te noemen omdat ik niet veel wil verklappen qua regio waar ik woon sorry. : )
Maar tip: bij wat meer kleinere zaken of (grotere) familiebedrijven! Dat voelt sws meer vertrouwd en fijner dan een grote keten.

Ben niet bij grote ketens geweest dus geen idee of dat daar ook zo is. Ja behalve Bruynzeel dan, daar overigens ook een offerte gehad hoor.

Wel wat meer moeite voor doen om er een stuk voor te rijden, maar het wordt dus nog wel gedaan.

5 likes

Ja bizar wat keukenprijzen uit elkaar kunnen liggen bii keukenboeren, echt van geschrokken! Zijn nu gegaan voor een Ikea binnen keuken & op maat gemaakte fronten: gewoon vaste prijs alles, zo fijn haha.

3 likes

Wowww waarom scheelt die bank zo veel?! Wat voor bank is het?

Ohh ja dat ken ik wel, mooi merk! Blijft nog steeds echt een extreem verschil, had geen idee dat dat zo was😱

2 likes

dat het zo verschilt in europa heb ik nog nooit gehoord, ben je zeker dat je niet gewoon ergens een toonzaalmodel hebt gezien dat ze absoluut kwijt willen? Normaal wordt er één prijslijst met vaste korting van gans europa gehanteerd, buiten europa zijn het vaak exportprijzen.

oh ja als je zo de prijs ergens hebt gevonden gaat het waarschijnlijk een toonzaalmodel zijn, niets mis mee. Sowieso als je geduld hebt en iets moois in een toonzaal ziet an je altijd de gok wagen en wachten tot de solden of deze periode nu veel winkels nog snel ruimte moeten maken voor nieuwe collecties die in milaan besteld zijn vorige maand.

3 likes

Er zit toch altijd verschil in, door de verschillende btw tarieven per land?

Ik heb ook de ervaring dat het in het buitenland goedkoper of duurder kan zijn. Probeer ookaltijd goed rond te kijken.

4 likes

Rolf Benz maakt wel hele tijdloze waardevaste dingen, mijn ouders hadden een bankstel dat ze na 20 jaar weggedaan hebben omdat ze het zat waren, maar hij zag er nog bijna exact zo uit als in de showroom (een enkel krasje op het leer), verkocht voor 30% van de aankoopprijs. Dat model staat nu ook nog steeds in de showroom (met dezelfde prijs, maar dan in euro’s ipv guldens :sweat_smile:).

2 likes

dat verschil in betw is misschien 2% over heel europa volgens mij?

Btw kan wel meer schelen, want Zwitserland is 7,7% en Denemarken 25%. Maar denk dat het er mee te maken heeft hoe iets in de markt gezet wordt. Bvb door wat mensen er in een bepaald land voor over hebben. Heb bij een modemerk gewerkt wat over de hele wereld verkocht werd. In sommige landen werd het gezien als high end en in het thuisland was het bvb veel betaalbaarder. Kon soms meer dan het dubbele kosten in een ander land. In Nederland was het ook relatief goedkoop. Russen kwamen daardoor ook massaal bij ons inkopen.

5 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Interieurtopic #4

Misschien interessant voor mensen om te lezen! Vond ik zelf wel in ieder geval, ik ben me aan het oriënteren op een koophuis en zal sommige van de genoemde partijen dus vermijden haha!

5 likes

Hoe voelde jij je toen je huis kocht?

• Droomhuis! :heart_eyes:
  • Droomhuis is niet bereikbaar maar dit huis is alsnog :heart_eyes:
  • Het voldoet aan alle eisen en wensen dus prima!
  • Binnen budget/haalbaarheid voldoet het aan zoveel mogelijk wensen en eisen, en de compromissen zijn oké. Prima!

0 stemmers

Dus eigenlijk een beetje: was je echt verliefd, of was het meer een rationele afweging?

Ik heb gewoon een prima budget, maar wat ik écht een droomhuis zou vinden is niet haalbaar (vrijstaand mooie tuin karakteristiek, je kent het wel :face_in_clouds:). En als ik nu huizen kijk dan zit daar ook wel een mate van gevoel bij, maar het is meer een praktische blik.
En ik ben nu ergens wezen kijken en ik denk: hoe beslis ik nu of ik dit ga kopen of niet?? Want je hoort toch vaker de verhalen dat mensen een wow-gevoel hadden, en ik denk niet dat ik dat ga hebben bij een gemiddelde normale tussenwoning bijvoorbeeld? Maar misschien wel een “ja hoor hier kan ik goed wonen”-gevoel, en is dat dan genoeg om een richting 400k uit te geven??

4 likes

Huis: meh. Saai, nul karakter, moesten veel verbouwen en alles schilderen.

6 likes

Zelf merkte ik echt dat ik mijn ‘verwachtingen’ bij moest stellen. Ik ben opgegroeid in een mooi huis in mooie wijk in een veel goedkopere regio. Met ouders die absoluut geen mega goeie baan hebben of heel rijk zijn, dus mijn verwachtingen van wat wij konden met ‘betere’ banen dan mijn ouders, waren heel anders dan wat de werkelijkheid is. Wij konden net een flatje kopen en dat was absoluut niet wat wij eigenlijk voor ogen hadden. Maar appartementen te vergelijken met gezinswoningen of m’n echte droomhuis is niet eerlijk. Dus vergeleek ik alleen de huizen die we echt konden betalen. En toen kreeg ik veel sneller dat ‘wow ja hier kan ik wel even wonen’ gevoel! En een soort ‘verliefd/droomhuis binnen de mogelijkheden’ gevoel? Zou lekker veel bezichtigen!

8 likes

Het was nog geen droomhuis maar het had alle potentie het te worden. Dat hielp ook wel bij mij!

2 likes