Ik denk dat je absoluut de juiste keuze maakt, vooral als je net zo gevoelig bent voor geluid als ik. Zelf ben ik niet opgegroeid in de buurt van een vliegveld, maar ik heb wel drie jaar in een plaats gewoond dat ongeveer 40 km van Schiphol lag. Het geluid van de vliegtuigen was soms overweldigend, vooral op dagen dat een specifieke baan werd gebruikt en er elke 3 minuten een vliegtuig overvloog. Schiphol is waarschijnlijk wel andere koek dan Rotterdam Airport.
Ik herinner me nog goed dat op de dag van de woningbezichtiging toevallig geen vliegverkeer merkbaar was. Pech voor mij, want zodra ik er woonde, merkte ik hoeveel overlast er was. Het was werkelijkwaar slopend en ik werd er helemaal gek van.
Uiteindelijk heb ik de beslissing genomen om zo ver mogelijk van Schiphol te verhuizen, puur om de overlast van het vliegverkeer te vermijden. Het is een besluit geweest waar ik tot op de dag van vandaag geen spijt van heb. Ik geniet elke dag van de rust en stilte in mijn nieuwe woonplaats.
Als je benieuwd bent naar het geluidsniveau van het vliegverkeer in de omgeving van een potentiële nieuwe woning, kan ik je de website van Atlas leefomgeving aanraden. Op de website van kun je bij de kaarten de optie ‘geluid van vliegverkeer’ selecteren om te controleren hoe groot de kans op overlast is in een specifiek gebied.
Veel succes met je zoektocht naar een nieuw thuis!