Aah ja inderdaad! Wanneer ik doorklik en een bedrag invoer krijg ik meer opties. Dan moet ik er wel uit kunnen komen denk ik. Thanks voor het meedenken!!
Ik woon zelf in Schiedam (wel in zuid) en er is weinig overlast van vliegtuigen hier. Er wordt niet de hele dag over Schiedam gevlogen zoals bij Schiphol wel zo is!
Bedankt ook @kleinmeisje voor jullie ervaring.
Voordat iedereen zijn Schiedam ervaring gaat posten voor niks… We hebben nog even erover nagedacht en de reacties hier gelezen en we hebben toch eigenlijk gewoon geen goed gevoel over in Schiedam wonen. Niets tegen die plek verder maar wij hebben gewoon meer interesse in de andere kant naast rotterdam, en we willen iig eerst proberen of het daar lukt aangezien we nog maar net begonnen zijn. Mocht het nou echt onmogelijk zijn dan kunnen we verder kijken.
Morgen gaan we ergens kijken en de makelaar belde voor een afspraak en hem werd verteld dat er tot nu toe al 20 anderen komen. Dat wordt waarschijnlijk overbieden. Had het wel al verwacht, huis ziet er goed uit op de foto’s, veel ruimte, mooie tuin. Gelukkig hebben we een beetje ruimte om over te bieden maar niet heel veel.
Ik denk dat je absoluut de juiste keuze maakt, vooral als je net zo gevoelig bent voor geluid als ik. Zelf ben ik niet opgegroeid in de buurt van een vliegveld, maar ik heb wel drie jaar in een plaats gewoond dat ongeveer 40 km van Schiphol lag. Het geluid van de vliegtuigen was soms overweldigend, vooral op dagen dat een specifieke baan werd gebruikt en er elke 3 minuten een vliegtuig overvloog. Schiphol is waarschijnlijk wel andere koek dan Rotterdam Airport.
Ik herinner me nog goed dat op de dag van de woningbezichtiging toevallig geen vliegverkeer merkbaar was. Pech voor mij, want zodra ik er woonde, merkte ik hoeveel overlast er was. Het was werkelijkwaar slopend en ik werd er helemaal gek van.
Uiteindelijk heb ik de beslissing genomen om zo ver mogelijk van Schiphol te verhuizen, puur om de overlast van het vliegverkeer te vermijden. Het is een besluit geweest waar ik tot op de dag van vandaag geen spijt van heb. Ik geniet elke dag van de rust en stilte in mijn nieuwe woonplaats.
Als je benieuwd bent naar het geluidsniveau van het vliegverkeer in de omgeving van een potentiële nieuwe woning, kan ik je de website van Atlas leefomgeving aanraden. Op de website van kun je bij de kaarten de optie ‘geluid van vliegverkeer’ selecteren om te controleren hoe groot de kans op overlast is in een specifiek gebied.
Veel succes met je zoektocht naar een nieuw thuis!
Wow en ik maar denken dat de huizenmarkt een beetje bekoeld was geraakt 🫠
De fotograaf is hier geweest. Nu wachten tot het op funda staat, maar deze maand nog staat huis in de verkoop.
Huis is nog nooit zo opgeruimd en schoon geweest als deze periode vermoed ik (foto’s en voor bezichtigingen).
En wij zijn nu officieel op zoek.
Ik was een paar weken geleden ergens gaan kijken en er waren 90 aanvragen voor bezichtiging. Toen hebben ze de aanvraag gesloten, anders waren het er misschien nog wel meer. Zijn een paar maanden serieus op huizenjacht geweest, maar ben inmiddels al weer helemaal gedemotiveerd.
We hebben subsidie aangevraagd voor isolerende maatregelen (dak & spouwmuurisolatie), maar nu mogen we de beide losse daken niet bij elkaar op tellen (gaat om dak van het huis en een aparte aanbouw, dak van keuken) waardoor we dus veel minder subsidie krijgen dan gedacht… meer mensen dit? Vind het ook flauw want voor beide daken zijn we voor de meest optimale isolatie gegaan etc. dus je zou denken dat dit gestimuleerd zou worden.
Voor ISDE? En dat het je tweede maatregel zou zijn voor de 30%?
Of is een deel afgekeurd voor de 15%?
Edit: alles mbt een type isolatie laten ze tot 1 maatregel behoren, dus dan krijg je 15% terug.
We hadden al een andere tweede maatregel (spouwmuurisolatie), maar ik vond het meer stom dat we dak 1 en dak 2 niet bij elkaar mochten optellen qua m2 en dat maar één dak ‘geldt’.
Apart. Is de aanbouw wel bestaande bouw of hebben jullie die nieuw gebouwd?
Dat is inderdaad wel vreemd. Je hebt je aan deze tips gehouden? Subsidie voor isolatie | Milieu Centraal
Nee, bestaande bouw hebben we
Ja hebben we! Ik heb ook 2x gebeld daarover maar ze geven aan dat het echt niet mag… Heel stom.
Wij hebben vorige jaar bestaande bouw laten isoleren en een kleine aanbouw gemaakt. Alles ingevoerd voor subsidie en ook gekregen. Je kon op de offertes toch niet zien waar de isolatie geplaatst is. Er staat alleen x aantal platen geïnstalleerd…
Wij hebben dit ook wel eens voor handen gehad. Ik zei dan altijd meteen dat mijn partner niet kon en dat ik graag even aan het einde een filmpje door het huis wou maken als dat mocht. En dan maakte ik ook foto’s. En soms als ik heel enthousiast was vroeg ik of die misschien aan het einde van de dag nog snel 10 min door het huis kon en vaak deden ze dit wel. Misschien omdat de aankoopmakelaar het vroeg dat weet ik niet. Maar in praktijk vond ik alle makelaars altijd heel flexibel.
Vraag je makelaar om even aan te kondigen dat je man alleen digitaal mee kan kijken en zet m op de face time, als dat kan? Heb ik vaak genoeg gezien. Echt foto’s maken vinden ze vaak niet zo fijn, maar kan wel van bijvoorbeeld bergingen of zolder die niet op verkoopfoto’s staan. Gewoon even vragen en overleggen!
Bedankt @JustinBieber en @tantebetje ik onthou het maar de bezichtiging gaat niet meer door hoor ik nu. Een ding met erfpacht afkopen en een verkeerde miscommunicatie vanuit de gemeente waar ze nu op terugkomen blabla. Dus over een paar jaar zit je ineens met een erfpacht voorstel en je weet nu nog niet hoeveel dat is. Dat gaan we niet doen.
Heeft iemand hier ervaring met het kopen van een huis met ongelijke inbreng?
Situatie is dat mijn vriend al een huis heeft die we gaan verkopen en dan samen een nieuw huis willen aankopen.
We twijfelen eigenlijk tussen dit vast laten leggen in het samenlevingscontract of het eigenaarschap van de nieuwe woning anders verdelen dan 50/50. Ik vind het vooral lastig om te besluiten wanneer je gaat voor een eigenaarschap van, bijvoorbeeld, 75/25, of je dan ook de vaste lasten en investeringen in het huis op die manier moet verdelen.
Wij hebben het via een samenlevingscontract gedaan met een wisselende verdeling. Dus houden zelf in excel bij hoeveel mijn partner heeft ingelegd en hoeveel ik en wat daar in de loop van jaren aan verandert (stel ik betaal verbouwingen en hij niet). Vonden wij veel makkelijker en flexibeler dan kloten met het eigenaarschap.