Maar je kunt misschien wel met de notaris bellen en aangeven dat het bedrag niet marktconform is en dat je eigenlijk een marktconform bedrag verwacht. Misschien kun je het bedrag nog naar beneden krijgen?
Ja, ga ik ook doen!
@Marqant Goede tip, thanks! Ik ga dat eens checken.
@Ainu Dit is al zoveel meer informatie dan wat de architect mij kon/wilde geven Ik heb nog meer afspraken staan, ook met aannemers @Zonnestraaltje! Hopelijk zit er iets tussen.
Als het klopt wat de makelaar zegt, dan is het misschien particuliere erfpacht? Zo ja, run, donât walk. Dat is echt anders dan gemeentelijke erfpacht.
HĂš wat balen joh!!
Je zoekt ook in rdam toch? Onze wijk is erfpachtvrij terwijl de wijk naast ons wel erfpacht heeft tot 2052. Huizen in dat wijk worden minder goed verkocht. Juist vw het erfpacht.
Yes, we hebben het gehad, lief dat je het vraagt! Ik vond de bezichtiging nogal ongemakkelijk met de makelaar, maar wel heel fijn juist om een huis in het echt te zien. Merk wel dat we nog even goed moeten nadenken over wat we nou precies willen. En ik denk dat een aankoopmakelaar het toch wel waard kan zijn voor ons
Helaas ga je dit waarschijnlijk nog wel vaker meemaken tijdens je huizenjacht. Wij hebben dit in meer of mindere mate best wel een flink aantal keer gehad. Vet frustrerend!! Op een bepaald moment ging, bij twijfel over de staat, maar 1 van ons of mân vader bezichtigen. Dat scheelt weer met vrij nemen.
Ik woon daar en de buren boven mij hebben erfpacht en ik zelf niet. Snap echt niet hoe dat kan.
Het kan zijn dat er ooit een aanbod is geweest om de grond te kopen en dat de bewoners die destijds in jouw huis hebben gewoond het wel hebben gedaan en de bovenburen niet. Is in de straat van familieleden ook (wel in Râdam, niet in Oost). Sommige huizen hebben nog erfpacht, andere niet. Je merkt wel dat de huizen met erfpacht veel langer te koop staan/voor minder worden verkocht.
Binnenkort start de verbouwing van ons huis, waaronder het aanleggen van vloerverwarming. Ik heb al veel gelezen over welke vloeren geschikt zijn, maar ik vind het heel lastig om een keuze te maken. De vloerverwarming wordt de hoofdverwarming en dan wordt pvc wel echt aangeraden, maar ik heb al heel veel pvc gezien en het is gewoon echt niet mijn ding. Ik wil echt het allerliefste een (bamboe) houten vloer, maar de aannemer raadt dat af (ook de houten soorten waarbij wordt aangegeven dat het wel kan). Heeft iemand ervaring met hout op vloerverwarming? En zo ja, kan het wel of toch echt een afrader?
Als het goed is heeft de vloerverwarming een getal in Rc. Dat is het getal dat aangeeft wat de eisen zijn aan de vloer bedekking qua warmte weerstand en doorlaat. Want je wil je niet kapot stoken voor er iets van warmte door de bedekking heb komt. Met dat getal zou ik uitzoeken of de bamboe die je kiest, ook matcht met de vloerbedekking. En dan kun je het echt wel doen!
Wij hadden in onze vorige woning een houten vloer liggen in de woonkamer en vloerverwarming en het werd daar prima warm. Qua gevoel aan de vloer/je voeten merkte je wel verschil met de keuken en gang waar tegels lagen, maar het werd gewoon goed warm in de woonkamer (en ook niet in de woonkamer 20gr en de keuken 23 ofzo). Wel ook een erker op het zuiden bij de zithoek, zodra de zon scheen werkte dat ook mee voor de warmte binnen.
Hebben het niet zelf gelegd (lag er al toen we het kochten) , dus weet de details niet maar het kan dus wel. Was een goed geĂŻsoleerd huis verder en onze energierekening was altijd laag (merendeel vd tijd dat we daar woonden 2 volwassenen).
Het kan wel, maar het is dan veel minder efficiënt. Let er ook op of je Lage Temperatuur Verwarming neemt of niet. Bij een houten vloer icm LTV ga je he in een koude winter maar moeilijk warm krijgen vrees ik.
Alternatief voor PVC kan ook nog zijn keramisch parket. Dit is wel iets duurder dan PVC, maar vergelijkbaar met echt hout.
Een half jaar geleden hebben mân partner en ik een soort van op een huis geboden, ongeveer âŹ100.000 lager dan de vraagprijs (moest veel aan gebeuren, iedereen om ons heen vond de prijs te hoog). Toen werden we nog net niet uitgelachen door de makelaar want er waren zooooveel geĂŻnteresseerden.
Vandaag belt ze mân partner of ons bod nog staat en of we dus het huis willen. Doei hoor, zelfs als we het nog zouden willen zouden we nog lager bieden want de rente is inmiddels hoger.
Gevalletje deksel op de neus.
Zo hebben mij ouders in de jaren 80 ook een hoekhuis gekocht. Een bod van 200.000 gulden gedaan op een huis met vraagprijs 240.000 gulden. Weggelachen.
Na een half jaar belt ook hier de verkoper op of ze nog interesse hadden. Het antwoord was ja, maar het bod is nu wel 160.000 gulden. Daarvoor gekocht, en ze wonen er nogâŠ
wat is âeen soort vanâ geboden?
PS. De rente was toen ook gestegen inmiddels.
Naar 13%!! Andere tijdenâŠ
Niet per se gezegd âwe bieden ditâ, maar uitgelegd dat we denken dat het huis âŹ100.000 minder waard is en gevraagd hoe vast de vraagprijs staat. Nou ja, die stond dus erg vast maar een half jaar later niet meer.
@wilhelmina Wow 13%, dan snap ik wel dat ze nog lager hebben geboden. Wel tof dat ze het huis toen alsnog hebben gekregen! Maar ik dacht dat de huidige rente hoog was, haha. Heb me duidelijk niet echt verdiept in hoe dit in het verleden was.