Ah ok. Vorige keer hadden we hem in dec 2022 aangevraagd dus zit idd verschil in. Dan zal hij wel minder ver terugkijken.
Toch besloten niet op die woning te bieden. Eigenlijk alles is perfect qua tuin en onderverdieping, maar de bovenverdieping is raar ingedeeld en erg klein (1 slaapkamer en douche van 5 m2 en alles met schuine daken). Straks krijg ik het in een slechtere tijd moeilijk verkocht. Echt lastig dit, het is zoveel geld
OMG bod is geaccepteerd! Wat gebeurt hier allemaal⦠![]()
Ik ben echt superblij en heb echt geen idee wat ik nu allemaal moet doen, haha. Gelukkig heb ik een makelaar anders zou ik echt lost zijn.
Allianz. Nooit gezeik mee gehad, maar ook nooit nodig gehad.
Kun je dat niet (op termijn) oplossen met een dakkapel?
Zijn er hier mensen die zijn gaan wonen bij een partner met een koophuis? Hoe heb je dat gedaan qua woonkosten, wel/geen hypotheek meebetalen, jezelf inkopen enz?
Dit is regelmatig besproken hier op t forum! Maar weet niet hoe je het zou moeten opzoeken hoorā¦
Ja dat had ik wel verwacht, maar kan ook geen goede zoekterm bedenken haha
Nee ik ook niet haha! maar weet iig wel dat er hele interessante gesprekken over gevoerd zijn (niet sarcastisch)
Misschien als je zoekt op termen als āmeebetalenā ārenteā āpartnerā, specifiek in dit topic?
Ik heb er zelf ook al eens over meegepost geloof ik
bij mij is dat in ieder geval zo! Ik betaal voor nu alleen mee aan de rente, heb me niet ingekocht. We wilden sowieso eerst kijken hoe het zou gaan qua samenwonen en dit huis had ik zelf nooit gekocht
(qua locatie en buurt).
Gelukkig gaat alles goed dus plan is om volgend jaar samen iets te kopen! Maar qua inkopen dus geen ervaring hierā¦
Hiero oa?
Is dat echt zo? Ik dacht nl dat kunststof wel duurzamer is, betere isolatie en langer mee gaat.
Dank je wel!! Nee, nog niet, maar wil het ook niet vragen want ik wil niet weten wat de andere biedingen waren (het waren er best veel) en of dat veel lager was. Mss dat het nog een keer ter sprake komt
Hmm, ik dacht vooral dat het lag aan het feit dat als het kunststof kozijn kapot/lek is dat je het hele kozijn in een keer moet vervangen. Maar dat kan ik nu niet meer vinden⦠sorry voor het verspreiden van mis informatie ![]()
Ik heb me er ook wat in verdiept. Volgens mij is het een beetje om het even, kunststof kozijnen kunnen 30-40 jaar mee zonder onderhoud maar hout kan langer mee zolang je het maar goed onderhoudt (dus om de zoveel jaar schilderen).
Qua prijs heb ik de vergelijking nog niet goed helder⦠ons huis moet nu aan de buitenkant helemaal geschilderd worden, Op sommige plekken echt met hoge nood. Schilders zijn moeilijk te krijgen. Eentje gevonden en die vraagt 13.000 voor alles. Nu hebben we beneden zelf gedaan en is het voor alleen boven 8400. Nou even slikken wel⦠misschien toch maar sparen voor kunststof.
Kun je voor boven niet een rolsteiger huren en het ook zelf doen, of durf je dat niet aan? (Snap ik ook helemaal haha)
Nee het zijn echt onmogelijke plekken waar je met een rolsteiger niet kunt komen⦠ook de rand onder het dak etc dus nee dat zie ik mezelf niet doen ![]()
Wow dit zijn wel hoge prijzen zeg⦠wij hebben alles net laten schilderen (randstad, hoekhuis) voor nog geen 2500.
Nou inderdaad heftige prijzen. Een vriendin heeft afgelopen week haar kozijnen laten schilderen (jaren 30 tussenwoning, 3 verdiepingen, in de randstad) voor 6700. Hebben jullie meerdere offertes opgevraagd?
Onze buren beweren dat onze huizen in 2020, toen wij er nog niet woonden, voor 1800 euro per stuk helemaal van top tot teen geschilderd zijn (?!). Wel zwart dan, maar zelfs dan geloof ik het gewoon echt niet, zo insane goedkoop. Zij hadden ook eerst offertes van 10.000den euroās⦠het gaat om een jaren 30 huis met heel veel hout, ook houten overstek bijv.