Huizen/woningmarkttopic #3

Ja dat hebben we goed doorbesproken, je krijgt volgens mij ook een fikse boete als je daarvoor kiest en het uiteindelijk helemaal niet kan betalen dus zouden we sowieso niet zomaar doen.

@George jaa ik weet nog wie je bent! Ik werk daar nog wel, maar daar zoeken we niet. We zijn aan het kijken in de omgeving van mijn vriend en dat is 1 provincie lager. Kan me wel voorstellen dat het in het dorp wat jij bedoelt nog steeds gekkenhuis is ja.

——

We krijgen vrijdag meer te horen :grin::grin: ben blij dat het zo snel gaat. Oh en iedereen die reageerde van wacht nog even en vlak voor sluit, de makelaar had ons juist gezegd dat het eerste bod voordeel zou hebben en daar is ie vandaag ook nog weer op terug gekomen omdat we inderdaad het eerste bod zijn. Dus in dit geval was snel reageren wel belangrijk.

12 likes

Balen hoor! Vind het hele gebeuren erg oneerlijk!
Ik hoop dat jullie snel geluk hebben hoor!

1 like

Ja als er getekend is. Maar daarvoor mogen beide partijen zich toch gewoon nog terugtrekken? Of ook alleen de koper?

Ja tot het koopcontract getekend is mag dat nog gewoon, van beide kanten. Zit geen termijn aan. Wel echt heel naar voor de eerste partij.

2 likes

Ja ik vind het ook niet netjes / praat het niet goed / zou niet moeten kunnen etc. Maar het mag dus wel… Dus dan heb je ook niet echt een ‘poot om te staan’ toch?

Pff. Zo lullig!! Plaatsvervangend boos. Ik wens jullie echt alle geluk in de verdere zoektocht :heart:

2 likes

Spannend! Ik ga voor je duimen :grinning_face_with_smiling_eyes:

6 likes

Check, bezichtiging geannuleerd. Ach we liepen ook wel hard van stapel. Omdat we op zich veel kunnen sparen in de maand (niet omdat we veel verdienen, maar erg klein wonen) is het eigenlijk niet zo erg als we niet deze zomer kunnen verhuizen, de oplopende rente werkt in ons voordeel.
Maar ik wil hier zo graag weg en eindelijk katten in huis nemen.

Heeft iemand van jullie ervaring met bouwtechnische keuring als opschortende voorwaarde (bij voorkeur in België, volgens mij is dat hier niet zo standaard)? Ik denk erover om dit te doen, aangezien ik een gerenoveerd huisje op het oog heb en erg weinig ervaring met bouwen en verbouwen (en ook niet echt kenners in mijn omgeving die ik eens kan meenemen). De immo-makelaar en verkoper lijken wel eerlijk en open in hun communicatie, maar ze willen wel verkopen natuurlijk.

1 like

He wat ontzettend balen en klote zeg. Wat een naaistreek ook. Zou dit als de teleurstelling is gezakt en je er energie in wil steken zeker even aangeven bij de NVM. Het mag misschien allemaal omdat er nog niks was getekend, maar netjes is het niet en als je al meer klachten leest over deze makelaar heb je best kans dat het iig met een waarschuwing richting hen wordt opgepakt.

2 likes

In Nederland wordt dit heel vaak gedaan. Deden wij ook. Als er dan heel grote schokkende dingen uit de keuring komen kun je gewoon nog je bod intrekken. Volgensmij moet je er officieel wel een bedrag aanhangen, bijvoorbeeld dat als de keuring meer dan 10.000 euro kosten adviseert dat je je dan terugtrekt. Maar wij hebben t in de eerste drie dagen bedenktijd gerealiseerd dus konden er toen sowieso nog onderuit.

2 likes

Is hier inderdaad niet standaard, je kan wel facturen opvragen van alle werken die zijn uitgevoerd? Of informeren bij een architect?

Ben ik ook weinig bekend mee. Kan je geen aannemer die je kent betalen om mee te bezichtigen zodat die persoon wat info kan verstrekken?

We zijn overboden maar mogen nog een laatste tegenbod doen omdat we de eerste waren… Komt het wel eens voor dat makelaars hierover bluffen om de prijs gewoon op te drijven?

2 likes

Zeker weten zul je het nooit :woman_shrugging:t3:

Ja en ik zou er ook niet vanuit gaan dat jullie als enige een extra bod mogen doen. Tenzij er maar twee biedingen zijn natuurlijk.

4 likes

Zou wel gek zijn als ze liegen! Ik heb een keer een bod gedaan op een huis en werd gebeld dat dit het hoogste bod was, maar dat de verkopers toch meer wilde dus of ik nog wat meer wilde bieden :tired_face: “want ik zou het niet laten afhangen van een paar 1000 euro” :joy:

1 like

Is bij ons ook zo gebeurd. Tot de dag van vandaag twijfel ik of het echt zo is gegaan of dat het bluf was. Maar ik typ dit nu wel lekker vanuit de tuin van het huis. Nadat we weer hadden overboden dus.

5 likes

Wow dat is inderdaad erg zuur. Vond dat ook zo moeilijk aan bieden… Hoe kut als je veeel hoger dan het één na laatste bod zit…

4 likes

Zou echt spontaan willen antwoorden met: “Are you threatening me???”
Wow, zo gek allemaal.

2 likes