Ik had hier nog nooit over na gedacht, maar ik vind dit best wel een goede tip! Zo simpel en vrijwel geen verschil, maar blijkbaar heel doeltreffen
Wij hadden een gratis oriëntatiegesprek bij de Hypotheker. De adviseur in kwestie was erg aardig en dacht goed mee, dus dat is het gelijk geworden. Ik vond het vooral belangrijk dat we iemand hadden die niet enkel z’n eigen hypotheek verkoopt (bv een bank), maar dat diegene meerdere adviezen kon geven.
Ik vind dat geen gek bedrag om mee te overbieden in deze markt, mits je dat financieel kan dragen. Wij zijn bezig met ons huis laten taxeren en uitzoeken wat we ervoor terug kunnen kopen en alledrie de makelaars gaven aan dat 40.000 - 45.000 overbieden op ons huidige huis helemaal niet vreemd is en nog gewoon gebeurt bij de huizen om ons heen (wel heel gewilde locatie in de stad, maar zeker geen grote stad ofzo).
Onze buren hebben vrij recent hun huis te koop gehad voor 450.000 en die is weggegaan voor 473.000, een stukje verderop in de buurt stond voor 340.000 en is weggegaan voor 396.000, dus ja het gebeurt echt nog heel veel helaas. En tegelijk zien ze een buurt verderop ook wel huizen een half jaar te koop staan of onder de vraagprijs weg gaan (te koop voor 365.000, weg voor 330.000), valt echt niks over te zeggen nu. De markt is gewoon echt verziekt.
Independer had voorheen een plek waar je ze kon vergelijken. Wij zijn toen met een onafhankelijke adviseur in zee gegaan die zeer goede reviews had. Wij zijn er ook erg tevreden mee geweest. A&H Finance. Ze zaten eerst in Diemen, nu in Amstelveen. Alleen maar 5 sterren reviews zie ik nu ook. Wij wonen overigens niet in die regio, wel Randstad. En hielpen ons ook.
Ik heb meerdere afspraken gemaakt met meerdere (ook “onafhankelijke” allemaal) adviseurs. Uiteindelijk een gekozen die de aankoopmakelaar had aangeraden. Gekozen op basis van hoe snel en op welke manier er gereageerd werd op mijn vragen.
Er waren er namelijk ook een paar die gewoon niet of pas heel laat reageerden, dus toen wist ik ook gelijk: oke hier ga ik ook sowieso niet mee verder. Stel ik heb een vraag of moet een hypotheekaanvraag doen dan wil ik wel dat er goed mee om gegaan wordt.
Wij zijn bij ik ben Frits gegaan, dat is allemaal online (videobellen met je adviseur) en heel overzichtelijk op hun website je documenten uploaden en je ziet dus precies wat je mist etc. We kozen in eerste instantie vooral omdat het een stuk goedkoper is, maar ik was uiteindelijk ook héél erg tevreden over het proces en de dienstverlening.
Ja wij zitten hier nu 2 jaar en het is zo fijn. Extra aflossen vanaf 25 euro per keer, inzicht via een app.
Ohh huh wat bedoel jij dan? Maak je nu nog gebruik van hun diensten/website/heb je bij henzelf een hypotheek?
Wij hebben via de hypotheekadviseur van ikbenfrits een hypotheek bij ASN afgesloten, ik geloof niet dat ik nu nog iets met Frits te maken heb? Of mis ik iets?
Haha ik las dit alsof je samen met je hypotheekadviseur onze verhalen aan het lezen was
Hahahahaha dat staat er eigenlijk ook zie ik nu
Nee toevallig niet hahaha!
Wat een vreemd getal dan
Dank voor alle tips over de brief! Ik heb een bod gedaan en verkeer al de hele dag in een staat van paniek
Spannend! Weet je al wanneer je meer hoort?
We hebben een tijd geleden een desktoptaxatie gedaan. Nu willen we dit opnieuw doen, voor hetzelfde huis, maar lukt het ineens niet meer.
Iemand hier mee bekend?
Mijn VvE heeft het plan om alle mooie hardhouten kozijnen te vervangen door kunststof kozijnen, want dan hoeven ze geen schilders in te huren eens in de 8 jaar. En dan wordt ook van iedereen het glas vervangen, terwijl ik een half jaar geleden voor €7000 mijn ruiten al heb vervangen! Ik ben zo boos hierover.
Heel rot! Maar uiteindelijk kan de VVE daar niks aan doen toch. Als het goed is staat er in je splitsingsakte dat ramen & ruiten onderdeel zijn van de VVE. Misschien had je ze uberhaupt niet zomaar mogen vervangen toen… is er niets te regelen dat jouw ruiten niet worden vervangen en daar iets van compensatie ri jou kan komen?
Ik heb hier toestemming gekregen van de VvE, zo kort geleden nog maar, dat maakt het zo pijnlijk.
En kunststof kozijnen vind ik zo lelijk, als dit appartement die vanaf het begin had gehad had ik het nooit gekocht! Ik woon er pas 9 maanden.
Off dit lijkt me echt heel rot! Is er geen enkele manier om het tegen te houden? Misschien kan je de vve overtuigen dat kunststof kozijnen helemaal niet duurzamer zijn op de lamge termijn, en dat het de waarde van je huis naar beneden haalt?
Het was een inschrijving die vandaag sloot, dus ik denk morgen. Ik had vanavond toevallig een etentje met een vriendin dus heb er niet zoveel aan gedacht. Wat stressvol dit haha, ik kijk ernaar uit dat als dit het niet wordt dat ik dan bij de volgende biedingen wat chiller ben