Huizen/woningmarkttopic #3

Wat lukt niet meer, het doen van de aanvraag of gaat er verder in het proces iets niet goed?

2 likes

Maar heeft het plan of besluit is al gemaakt? In dat eerste geval kun je natuurlijk in de statuten terugvinden hoe besluitvorming tot stand komt en wat je dus zou moeten of kunnen doen. Argumenten als ik vind het niet mooi en dan had ik het niet gekocht zijn daarin denk ik niet heel helpend want ik snap wel dat mensen gevoelig zijn voor argumenten als geen kosten voor schilders/minder onderhoud (geen idee of dat zo is, maar zou mijn aanname wel zijn).
Zou in ieder geval alvast het gesprek aan gaan over mogelijke compensatie aangezien jij onlangs deze investering hebt gedaan in overleg met de vve.

6 likes

Hij geeft aan dat de woning niet geschikt is, dus komen niet verder in de aanvraag.

Al diverse hypotheekverstrekkers en bedragen geprobeerd, maar bij allemaal hetzelfde.

1 like

Waar hebben jullie jullie inbedoel en opstalverzekering? Allianz komt nu het goedkoopst uit en lees ik verschillende ervaringen over.

Hij moet referentiemateriaal hebben, dus werkt niet als er onvoldoende vergelijkbare huizen verkocht zijn

Opstal via de vve bij Nationale Nederlanden, inboedel via ABN. Dat tweede was voor mij het voordeligst omdat ik daar ook mijn eigen rekeningen, aansprakelijkheid en doorlopende reisverzekering met hele gunstige (oude) voorwaarden heb en daardoor pakketkorting.

Ik zou je over opstal goed laten informeren. Toen wij het huis kochten bleek dat de huidige opstalverzekering zwaar onderverzekerde en ook nog relatief duur was.

Ik wil het allemaal (excl opstal, dat is net gedaan) nog eens opnieuw uitzoeken maar vind dat zo’n gedoe.

@macrame onze vorige bewoner heeft ook zelf de kozijnen laten vervangen omdat het te lang duurde via de vve/de vve geen geld had en ons huis een acuut probleem dat op korte termijn opgelost moest worden. Er is toen wel expliciet afgesproken dat kozijnen daarmee buiten de vve vallen zodat zij (inmiddels wij) niet dubbel betalen. Heb je wel toestemming gevraagd bij de vve toen jij alles ging vervangen? Misschien kan je daar nog iets mee?

1 like

Centraal beheer!

5 likes

Ah ok. Vorige keer hadden we hem in dec 2022 aangevraagd dus zit idd verschil in. Dan zal hij wel minder ver terugkijken.

Toch besloten niet op die woning te bieden. Eigenlijk alles is perfect qua tuin en onderverdieping, maar de bovenverdieping is raar ingedeeld en erg klein (1 slaapkamer en douche van 5 m2 en alles met schuine daken). Straks krijg ik het in een slechtere tijd moeilijk verkocht. Echt lastig dit, het is zoveel geld

1 like

OMG bod is geaccepteerd! Wat gebeurt hier allemaal… :dizzy_face:
Ik ben echt superblij en heb echt geen idee wat ik nu allemaal moet doen, haha. Gelukkig heb ik een makelaar anders zou ik echt lost zijn.

76 likes

Allianz. Nooit gezeik mee gehad, maar ook nooit nodig gehad.

3 likes

Kun je dat niet (op termijn) oplossen met een dakkapel?

1 like

Zijn er hier mensen die zijn gaan wonen bij een partner met een koophuis? Hoe heb je dat gedaan qua woonkosten, wel/geen hypotheek meebetalen, jezelf inkopen enz?

1 like

Dit is regelmatig besproken hier op t forum! Maar weet niet hoe je het zou moeten opzoeken hoor…

3 likes

Ja dat had ik wel verwacht, maar kan ook geen goede zoekterm bedenken haha

2 likes

Nee ik ook niet haha! maar weet iig wel dat er hele interessante gesprekken over gevoerd zijn (niet sarcastisch)

1 like

Misschien als je zoekt op termen als ā€˜meebetalen’ ā€˜rente’ ā€˜partner’, specifiek in dit topic?

Ik heb er zelf ook al eens over meegepost geloof ik :sweat_smile: bij mij is dat in ieder geval zo! Ik betaal voor nu alleen mee aan de rente, heb me niet ingekocht. We wilden sowieso eerst kijken hoe het zou gaan qua samenwonen en dit huis had ik zelf nooit gekocht :laughing: (qua locatie en buurt).

Gelukkig gaat alles goed dus plan is om volgend jaar samen iets te kopen! Maar qua inkopen dus geen ervaring hier…

1 like

Hiero oa?

2 likes

Is dat echt zo? Ik dacht nl dat kunststof wel duurzamer is, betere isolatie en langer mee gaat.

4 likes

Dank je wel!! Nee, nog niet, maar wil het ook niet vragen want ik wil niet weten wat de andere biedingen waren (het waren er best veel) en of dat veel lager was. Mss dat het nog een keer ter sprake komt

3 likes