@Henrydekat @Bailey @Fishing @TanteBetje @Rebeccabloomwood bedankt voor jullie reacties en waarschuwingen. Ik realiseer mij wel dat 4 weken krap is maar ergens lijkt het mij in onze situatie helemaal niet onmogelijk? Op voorwaarden dat we het echt de eerste week van december opgeleverd krijgen en niet halverwege de tweede week ofzo.
Het huis wordt dus met badkamer en wc opgeleverd, dus dat is gewoon helemaal af. We kunnen douchen en naar de wc. We zijn al aangesloten op de nutsvoorzieningen en het opstook protocol voor de dekvloer is al uitgevoerd voordat we de sleutel krijgen, en daarmee is er ook al veel vocht uit de woning en ook helemaal uit de dekvloer. We hebben een stukadoor, dat is nog het spannendste stukje van dat gaat via via en heb zelf niet direct contact met hem, maar in principe zou het oke zijn als we hem 4 weken van te voren laten weten wanneer hij kan komen. Dan kiezen we voor dunpleisterwerk en dat zou in 2 dagen droog moeten zijn en klaar om over te schilderen?
De houten vloer hebben we al besteld en ligt vanaf eind november voor ons klaar. Ze zeiden dat als we twee weken van te voren bellen met wanneer het gelegd moet worden ze dat kunnen doen. Dus ik zie voor mij:
eerste week dat we de sleutel krijgen stuccen, na 5 dagen drogen ofzo een paar dagen zo veel mogelijk schilderen, dan eind tweede week de houten vloer laten leggen (twee dagen werk, half december). Dan kunnen we volgens mij over? Want dan is alles gestuct en zijn er overal behalve in de keuken vloeren. Dan doen we zelf op ons gemak wanneer het kan eventueel meer schilderen, de tegelvloer in de keuken leggen en de keuken installeren. En al het andere dat er nog bij komt kijken natuurlijk. We accepteren dus dat we in de eerste periode geen keuken hebben. Maar het scheelt ook 1000 euro huur.
Of denken jullie dat we echt gek zijn dan?
Dan hoor ik het ook graag! En ik ga sowieso pas opzeggen als we een definitieve datum hebben en de afspraken voor het stucwerk en de vloer leggen zijn gemaakt/ingepland. Als het dan voelt als voldoende ruimte gaan we het doen, en als het te kort is allemaal gaan we gewoon voor januari.
Oh en @TanteBetje, mijn verhuurder gaat het huis waar ik woon renoveren en is volgens mij niet echt coulant. Ik kan het nog wel eens proberen maar had laatst een beetje geĂŻnformeerd en kreeg een heel botte mail terug. Dus denk dat het echt 1 januari of 1 februari wordt.