Ik moet er ook wel bij zeggen dat ik vaak rare verhalen over VVE’s gehoord heb hoor, de mensen die dat leiden kunnen al snel rare kronkels hebben terwijl de meerderheid er niet mee bezig is. Ik vind het bijvoorbeeld wel vreemd dat ze op zo een korte termijn een grote ingreep als de ramen zouden willen doen, meestal worden zulke ingrepen op langere termijn gepland naar mijn ervaring. Natuurlijk is er wel meer urgentie sinds oekraïne over dit soort zaken maar het moet wel haalbaar blijven. Appartementen zijn sowieso al efficiënter omdat de energie gedeeld wordt.
Als ze voor de vervanging van ramen zouden gaan zou ik proberen een front te vormen naar wat jij en andere bewoners al hebben gedaan zodat je kan opperen dat je ze niet opnieuw moet doen. De VVE heeft destijds toch ook goedkeuring moeten geven normaal dus daar kan je ook naar verwijzen als ‘er is al een stijl gekozen’. Qua waarde denk ik dat je dat zelf wel verkeer inziet hoor, mensen doen maar wat en als het een effe kleur ramen zijn gaan de meeste mensenniet eens doorhebben of het pvc, aluminium, hout of staal is.