Nou, om heel eerlijk te zijn heb ik in eerste instantie helemaal niet om advies gevraagd maar gewoon gedeeld dat de opleverdatum dichterbij komt en dat ik het spannend vind. Toen kwam er veel âongevraagdâ advies, dat heb ik absoluut ter harte genomen, een aantal keer aangegeven dat ik denk dat âjullieâ gelijk hebben Ă©n inmiddels al meermaals gezegd dat we onze planning er hoogstwaarschijnlijk ook op gaan aanpassen. Dus ik begrijp niet zo goed dat je zegt dat ik al het advies onzin vind.
Alleen is het meeste advies wel generiek en ik vind het moeilijk om te beoordelen of dat één op één toepasbaar is op onze situatie. Ik probeer daarom meer uit te leggen over onze situatie, om te checken of het dan ook opgaat. Want het kan toch dat onze situatie anders is, omdat er op een andere manier gebouwd wordt? Misschien is het niet zo maar ik kan dat niet ruiken. Mijn probleem is de hele tijd, als ik zelf op internet aan het zoeken ben en hier, dat er allemaal waarschuwen zijn etc etc maar het is heel moeilijk om duidelijk te krijgen of dat nu ook iets is om in jouw specifieke situatie rekening mee te houden, of hoe je kan weten of dat zo is, en hoe het precies op te lossen.
En er zijn óók veel mensen geweest die zeggen dat het waarschijnlijk linksom of rechtsom wel lukt in een maand tijd als het moet.
Verder begrijp ik niet waarom je denkt dat ik denk dat ik niet hoef te schilderen?
En ik vind je opmerking over geld ook een beetje loos. Wat moet ik daar mee? Stel ik heb het niet, wat dan? En stel ik heb het wel, dan is het toch ook niet zo gek dat ik liever niet 1000 euro uitgeef als het niet hoeft - want dat is de hele kwestie he, de vraag of het nodig is, want als het nodig is dan doen we het sowieso. Maar met zoân nieuwbouwhuis en verhuizing sijpelt al het geld de hele tijd weg alsof het niets is maar 1000 euro is gewoon echt heel veel geld. Ik denk dat het op zich niet raar is om even kritisch na te denken over of je dat moet uitgeven.
En nogmaals: ik heb de adviezen serieus genomen en we nemen waarschijnlijk de extra tijd
@Enthusiasm ahh spannend dat je er middenin zit en wat fijn dat je ruimte hebt genomen en daardoor nu enigszins ontspannen kan zijn ook al loopt niet alles zoals gepland! Heel veel succes met de laatste loodjes (dan hoop ik?)!!