Huizen/woningmarkttopic #3

Oh werkt het zo, ik dacht dat het dan gewoon als stel gold als 1 iemand ouder was. Maar weet dat ik weer.

Slecht geslapen omdat we vandaag antwoord krijgen op ons bod. Had dat de vorige keer toen we boden ook. Hopelijk word ik snel uit mn lijden verlost :smiling_face_with_tear:

4 likes

het enige dat er echt concreet uitgehaald is toch maar ƩƩn wand om een raam met zicht op de tuin te creƫren? En de schouw. Ik snap wel echt niet dat ze hier al aan waren begonnen als ze nog geen vergunning hadden.

Gefeliciteerd! Eindelijk gelukt. Op naar meer leefruimte :grin:

2 likes

Gefeliciteerd!

3 likes

Haha ja he? En ondertussen schiet de rente ook flink omhoog! Als we afgelopen maandag hadden afgesloten was het al 500 euro goedkoper dan dat het vandaag is, dus ben benieuwd wat het wordt als we daadwerkelijk gaan afsluiten :sweat_smile:

En ook dat overbieden, pfff… Nu bekruipt me het gevoel dat we veel te veel hebben geboden (ook al was er volgens de makelaar nog iemand met een hoger bod). Dus nu ook nog even leren dealen met dat gevoel…

3 likes

Bedankt, Ja zeker! We hebben over een paar maanden gewoon een normale slaapkamer :star_struck:

@anon81378386 dank je!
Hoe sta het met jullie zoektocht naar een huis?

2 likes

Leuk dat je het vraagt.
Ja, nog steeds op zoek. Vorige week iets bezichtigd maar voelde ook niet goed dus geen bod gedaan.
Er is ook niet echt haast (?), overdracht is bijna en dan hebben we tijdelijk adres. Ik zoek echt iets fijns en wil niet gaan voor minder omdat ik geen vaste verblijfplaats heb ofzo. Al weten we nu wel heel goed welke plaats(en) we leuk vinden en welke wijken in die plaats. Dus komt vanzelf…

5 likes

Fijn dat er geen druk achter zit! Hopelijk vinden jullie binnenkort een lekker rustig plekje :blush:

2 likes

Gefeliciteerd! In jullie gewilde plaats?

2 likes

Bedankt! Nee helaas niet, net een plaats verder. Maar ja niks aan te doen hoor. We hebben wel een leuk mooi huisje nu.

4 likes

Wij gaan binnenkort voor het eerst bij een huis boven de 400.000 kijken. Voelt nog veel spannender maar hopelijk is er in deze prijscategorie iets minder heftige concurrentie… we gaan het zien :see_no_evil:

3 likes

Ik weet niet zeker of 't hier al gezegd is, maar de startersvrijstelling voor de overdrachtsbelasting, die nu alleen gebruikt kan worden bij een maximale koopsom van 440.000, gaat volgend jaar omhoog naar 510.000. Dus als je van plan bent om woning te kopen die echt in dat gat zit dan zou ik proberen de overdracht over de jaarwisseling heen te tillen, kan je zo 10.000 aan overdrachtsbelasting schelen.

(startersvrijstelling geldt voor kopers die jonger dan 35 jaar zijn op het moment van de eigendomsoverdracht, die er zelf gaan wonen, die nog niet eerder gebruik hebben gemaakt van de startersvrijstelling en waarvan de koopprijs vd woning dus lager is dan bovengenoemde bedragen)

9 likes

He verdomme, mijn eindafreking stookkosten zou maandag worden afgeschreven samen met mijn huur alleen is dit niet gedaan. Overijverig prsoon die ik ben heeft het zelf overgemaakt naar het rekeningnummer uit de brief. Krijg ik net alsnog de melding dat er een automatische incasso is geweest van dat bedrag (staat nu in behandeling omdat er niks meer op mn rekening staat) dus ik hoop dat die snel wordt afgekeurd. Heb er geen zin in dat als ik over 2 weken salaris krijg dat dat geld gelijk wordt afgeschreven :sob: Vind het zo stom en ben bang dat het helemaal fout is gegaan (is niet zo, ik heb gewoon mijn betaalafschrift) maar ik kan me hier zo druk om maken. Mijn verhuurder is echt kut dus ben zo bang dat ik straks extra 950 moet dokken (onzin, maar hersenspinsels…)

2 likes

Vervelend, maar onzin dat je extra moet dokken. Dan trek je dit bedrag af bij je volgende storting van huur toch? En even op de mail vastleggen wat er is gebeurd.

Ik ga ze zo ook direct bellen, moet goedkomen. Alleen ben ik soms zo’n doemdenker dat ik direct allemaal toeters en bellen erbij bedenk :joy:

3 likes

1000 scenario’s in je hoofd en nadat je gebeld hebt valt het uiteindelijk reuze mee. Veel succes :yum::crossed_fingers:t2:

1 like

Ik ben vrij recent uit elkaar gegaan met mijn vriend. We hadden een koopwoning, hij kan daar blijven. Dat betekent dat ik nu op zoek ga naar een eigen koopappartementje, want ik kan nog de helft van ons hypotheekbedrag met de oude rente meenemen. MaarbwƔt een chaos in mijn prijscategorie, zeg!

1 like

Tip, je kan een automatische incasso altijd zelf terugboeken/storneren. Dus mochten ze geld afschrijven zou ik dat gewoon doen, en even contact opnemen dat je het al handmatig hebt overgemaakt

2 likes

Absoluut, maar omdat het boven NHG zit hoop ik toch iƩts minder concurrenten :joy::see_no_evil:

2 likes

In welke prijscategorie zoek je iets?

1 like