Huizen/woningmarkttopic #3

Tussen de 200.000 en 240.000!

3 likes

Lastige categorie denk ik ook! Hier is daar echt niks voor te koop. En ik woon in een heel gemiddeld dorp in gelderland :sob: succes! Hoop dat je snel iets vind!

5 likes

Met bijna geen appartementen denk ik? Voordeel aan steden; wel meer appartementen te koop in die categorie.

3 likes

Was wel benieuwd wat je daar in Utrecht voor krijgt, maar alleen met geluk krijg je daar een studio van 30 m2 voor. Hoop geld voor een kamer. En zelfs als ik over mijn studieschuld lieg zit dat er voor mij niet :skull:

1 like

Mn hypotheekadviseur heeft de hypotheek aangepast en nu ga ik 1/4 deel bruto omlaag met maand bedrag. Het is wel meer aflossingsvrij maar als ik daardoor met de kinderen in het huis kan blijven is het me waard.
Hoop zo dat ik snel wat hoor van de bank.

Even dit berichtje in de hoop op forum magie.

56 likes

Wij gaan vanmiddag langs bij een kozijnenbedrijf, er is dinsdag iemand langsgeweest om alles in te meten en krijgen zo de offerte. Een van jullie recent nog kunststof kozijnen laten aanmeten? Ben echt bang voor de kosten :weary:

1 like

Ja, wij. Onze achterpui: 5,30 breed, triple glas, twee openslaande deuren: 15000. Hadden ook een offerte voor 11000, maar dan met hr++. Dat bedrijf wilde geen triple glas zetten ivm het gewicht van het glas.

2 likes

Wij hebben een offerte gehad een tijdje terug.
2 dakkapellen van bijna 6meter breed, plus nog twee ramen van net geen 1,5x1,5meter. Totaal 16.000.
Allemaal kunststof en HR++ glad met warm edge.
2 ramen ook van melkglas.

2 likes

Wow, wat is dat duur vergeleken met hout :fearful: Maargoed dan heb je geen gedoe/kosten van het verven natuurlijk.

1 like

Wij hebben pas (bijna) het hele huis laten doen. 1 voordeur, 13 ramen (waarvan 4 hele grote): 30.000 euro :smiling_face_with_tear:
Toen wel bewust niet de goedkoopste optie gepakt ivm serviceniveau maar juist dat viel heel erg tegen, dus achteraf hadden we beter de goedkoopste gepakt.

2 likes

Pfff wat een bedragen allemaal. Denk dat het bij ons wel tegen de 50k gaat zitten voor de volledige woning. En dan bedenken of we dat in een keer willen doen of in fases. Hoe lang duurde het voordat het geplaatst kon worden? En bij hoeveel partijen hebben jullie offertes opgevraagd?

2 likes

Wij hebben bij 3 partijen gevraagd! Wij hebben uiteindelijk geluk gehad dat het snel kon omdat er iets uit was gevallen, we kregen 300 euro korting als we akkoord gingen met die week want blijkbaar is het lastig om zo’n gat op te vullen haha. Anders moesten we ongeveer 6 maanden wachten.

1 like

Oh man, de oplevering van onze nieuwbouwwoning komt steeds dichterbij en ik kan echt niet meer wachten! Het is ook heel spannend wanneer het nu precies opgeleverd gaat worden. De aannemer zegt steeds dat begin december voor ons realistisch is, en nu hoor ik van een buurvrouw dat ze het zelfs over november/december hadden!

Ik wil gewoon heel graag weten wanneer we de sleutel krijgen zodat ik de dingen die geregeld moeten worden kan plannen. Het blijft nu zo onzeker.

Als het echt begin december is willen we eigenlijk per 1 januari ons huurhuis opzeggen. Dus wordt spannend of we dat redden haha

1 like

Hebben ze niet aangegeven hoe lang van te voren je de opleverdatum te horen krijgt? Moet er na oplevering nog veel gebeuren voordat je kunt verhuizen?

1 like

Ooooh wat super leuk!! Wij hebben toevallig net de ‘overdracht’ bij de notaris gehad en mogen nu wachten haha. Hopelijk weet je snel meer!

Hebben jullie de keuken en badkamer etc er al in of moet dat na oplevering?

3 likes

Ja wel, in de technische omschrijving staat twee weken van te voren, en de aannemer heeft zelf gezegd dat ze er naar streven minimaal drie weken van te voren en dat ze ons in de tussentijd op de hoogte houden, zodat er wel al eerder een realistische verwachting is.

31 oktober kunnen we nog een keer in het huis kijken, ik hoop heel erg dat ze dan wel echt een week van oplevering kunnen aangeven.

En ook @kleinmeisje, badkamer en toilet zitten er bij oplevering al in en ook de plafonds worden gestucd opgeleverd. Maar de muren moeten nog worden gestucd, de houten vloer moet overal behalve in de keuken worden gelegd, in de keuken gaan we zelf tegels leggen, de muren moeten we schilderen en de keuken moeten we zelf installeren :grimacing: maar als de muren gestucd zijn en de vloer ligt overal behalve in de keuken kunnen we in principe verhuizen. Chill als het verven van de muren ook al is gelukt, en de keukenvloer/keuken, maar geen must.

Heb jij een nieuwbouwwoning gekocht nu @kleinmeisje en bedoel je dat je nu de koopovereenkomst hebt getekend en het nu gebouwd gaat worden? Of heb je net de sleutels? :grimacing:

3 likes

4 weken is best wel krap voor een nieuwbouwwoning. Ik zit er nu middenin en we hebben héél veel tegenslagen gehad met leveranciers. Met mij bijna alle bewoners van de wijk haha. Wij hebben het never nooit kunnen redden in 4 weken, terwijl we een hele strakke planning hadden. Maar wij hebben ons huis laten stucen (dun pleisterlaag) ipv renovlies. Als we voor renovlies hadden gekozen dan had het sneller kunnen gaan, maar dan zou 4 weken alsnog krap zijn.

Edit: hangt ook volledig van je keuzes af. M’n buren waren binnen 3 weken verhuisd, maar zij hebben keuzes gemaakt waar wij nooit voor zouden kiezen.

5 likes

Oh maar 2-3 weken van tevoren de oplevering vind ik ook best laat :see_no_evil:. In ons contract stond 6 weken en uiteindelijk hoorden we het 2,5 maand van te voren. Hopelijk kunnen ze 31 okt dan al een datum geven. Heb je nog een vooroplevering?

Maar zoals @Henrydekat zegt lijkt me 4 weken wel echt krap. Wij zijn 7 weken na oplevering verhuisd en ons huis was nog lang niet af. Maar dat is nu nog steeds niet en wij zijn in mei verhuisd :sweat_smile:.

2 likes

Ons raam was 250 breed en 190 hoog.
En dit is indeling. 2 draaikiep, rooster, sleutels, verdiept profiel. Hr++
Was 3950,- levertijd iets van 7 wk ofzo.
4 offertes opgevraagd. Bijna allemaal zelfde prijs.

Voorlopig koopcontract is getekend!
Zo, echt als een malle allemaal dingen in huis aangepakt. Ook van die dingen die we altijd al hadden kunnen doen in de 8 jaar dat we hier wonen maar goed
.
Nu liggen er wat kleine klusjes, en tuin goed opruimen. Het zal vooral nog veel schoonmaken en spullen opruimen worden voor de foto ‘s. Ben wel blij dat deze klussen gedaan zijn.

9 likes

Hier ook in 4 weken alles gedaan. Maar was intens pittig. Elke dag tot diep in de nacht

Toen moest echt alles gedaan worden. Zelf deden we: de keuken plaatsen, 2 verdiepingen laminaat vloeren leggen, muren schilderen, plafond verlagen met spots, 2 wanden op zolder plaatsen, heul veul pax kasten in elkaar zetten haha. Ja en wat kleine dingen zoals een buitenkraan, elektra puntje verplaatsen en draden trekken enz, plinten kitten

En we lieten doen: de badkamer/toilet, pvc vloer beneden + plinten, renovlies, stucen verlaagd plafond.

Uiteindelijk was de badkamer niet optijd af doordat ze het verkeerde bad leverde. Maar konden wel douchen.
En in de keuken miste 2 hoge kasten - want die waren met de verkeerde draairichting geleverd. En we hadden een “tijdelijk blad”, omdat het originele blad met barst in NL binnen was gekomen. Maar goed daarmee kan je wel wonen natuurlijk.

Edit: maar wij voelden ook de intense druk omdat we met 2 kleine kinderen (5mnd en 2jr) in een vakantie woning zaten, waar het echt koud en tochtig was. Voor veel te veel geld. Middenin de winter :smiling_face_with_tear:
En
 daar ook nog meervoudig beperkten kinderen opvingen omdat het corona was en alles dicht ging etc. Dus, we hadden wel een ongezonde drive en druk haha

2 likes