Ja ik ook maar ook niemand die dan met advies komt over hoe je een goeie/betrouwbare vindt. sowieso vertelt iedereen (op internet) alleen maar horrorverhalen maar nooit wat dan precies wél realistisch is of hoe je zo veel mogelijk zorgt dat dingen soepel lopen. Ik heb deze stukadoor via goede vrienden en ik heb er een vertrouwen in omdat het via die vrienden komt, ik denk dat hij hem aan werk helpt, hij spreekt niet goed Nederlands (en denk ook geen Engels) daarom heb ik via via contact.
Maar wĂĄt dan? Ik begrijp dat er veel meer bij komt kijken voordat het huis âafâ is, maar als de wanden zijn gestucd en de vloer ligt en je kan naar de wc en douchen dan kan je toch gewoon je spullen verhuizen? Of wat mis ik
Ik vind zelf vier weken dus nog steeds niet mega weinig tijd. Ik zie voor mij dat we in de eerste week laten stucen, een week laten drogen (al dan niet met bouwdrogers), dan de vloer leveren en twee dagen later leggen (als het dus geacclimatiseerd is). Dan zit je halverwege/eind week twee, en heb je dus nog twee weken speling voor onvoorziene omstandigheden en dan je verhuizing dat 1 dag kost. En het inpakken van ons huidige huis willen we voor 90% al gedaan hebben voordat de december maand begint.
Ik vind die kwestie van bouwvocht trouwens ook echt zĂł iets onmogelijks om te doorgronden word nu ook weer vaker genoemd. Je leest echt verhalen van dat je pas na 3 maanden iets kan doen etc etc, maar ik heb het idee dat hoe ons huis wordt gebouwd weer iets anders is dan âregulierâ of hoe het voorheen ging. Zoals ik zei zijn we dus al aangesloten op de nutsvoorzieningen, en volgens mij staat de vloerverwarming nu al aan (dekvloer is afgelopen week gestort). En onze huis bestaat uit prefab betonnen wanden, waar de ramen en deuren ook al in zitten (dus de wanden zijn al waterdicht sinds het is opgebouwd). Alleen het dak is volgens mij nog niet perse helemaal waterdicht. Maar toch zou je denken dat het weer iets minder invloed heeft op hoeveel vocht er in het huis zit? Want waar komt het vocht verder vandaan?? Vloer wordt al droog, betonnen wanden zijn prefab⊠Maar nergens vind je daar info over!!!
@Shaaar ja het is heel frustrerend dat de verhuurder niet flexibel is inderdaad. Want ik zou het zelf ook wel lekker vinden om 1 a 2 weken meer ruimte te hebben, maar een héle maand voelt overdreven (en dus onnodig duur).
Nouja, misschien krijgen we de sleutel ineens al in november en krijgen we die extra week/weken van de aannemer. En anders toch een maand extra huren