Wow dat is echt niet netjes! Mag dat eigenlijk wel?
Ja er is niks getekend. Netjes is het niet maar het mag. Echt rot voor jullie @Monito !
Ik zie ook vaak dit staan op funda:
Morgen komt de fotograaf. We hebben echt keihard gewerkt en alles fotoklaar gemaakt. Echt lastig, hele schuur vol spullen… en veel klusjes nog even aangepakt in huis. Heb een vaas in de kringloop gekocht en wat bloemen, en een paar kleurrijke tuinplanten. Nu maar hopen op het beste.
Ik was dus in de veronderstelling dat m’n vriend de twee weken die hij nog heeft aan vakantiedagen ging inzetten in december, zegt hij gister ineens dat hij overweegt om in november nog vrij te nemen om lekker tot rust te komen
Heb gezegd dat hij dat zeker moet doen als hij het nodig vindt maar dat we dan met zekerheid de huur pas per 1 februari opzeggen. Dus we gaan met zekerheid tijd nemen! Ik kan in december geen vrij nemen maar ga dat wel in januari doen.
Was bij jullie de taxatie ook zo duur?
Bij huidige huis 7 jaar terug geloof ik niet meer dan 350 betaald.
Nu heeft hypotheekadviseur het geregeld voor ons huis en aangekochte huis en ze kosten 599 en 695. Echt belachelijk duur, die man hier was 15 minuten bezig.
Vandaag komt energielabel persoon, ook weer 340. En de geldteller tikt door….
Same. Momenteel elke dag buikpijn omdat er geen nieuwe woningen (in mijn prijsklasse) bijkomen in plaats waar ik heen wil. Echt wel stress. Zeker omdat we straks gewoon geen woning hebben meer… hier blijven was geen optie hoor maar deze stress.
Hier ook iets van 700 euro. En onder het mom van ‘je kan het meefinancieren’ heb ik het idee dat ze alles maar kunnen vragen
Ja ik vind het echt best wel raar waarom moet het zo veel kosten. Hij kwam binnen, keek beetje rond, ging meten met een lasertje (5 minuten want het is hier heel klein), vroeg hoe oud de cv was, ging weer weg.
Energielabel is denk ik ook met max 20 minuten wel weg want we hebben maar 2 ramen, een cv, en geen verduurzamingen ofzo. Wat kan zo iemand nou doen hier. Nou, doei 340 euro. maar ja het is verplicht hè dus je moet wel.
Yes hier ook 2x €750.
Kwartiertje zijn ze binnen geweest, nieuwbouw huis en totaal geen bijzonderheden. Geen verbouwing nodig en geen gebreken. En dan mogen ze nog 2 weken nemen voor het opleveren van het rapport, waarvan ze wisten dat we erop zaten te wachten.
Ja!! Maar dat was bij mij 7 en 4 jaar geleden ook al zoiets en recenter ook maar toen was het gelukkig niet nodig en kon het met een waardebepaling van de makelaar
idd veel geld al die extra dingen er bij
Hier ook zo duur. Voor de aankoop van ons huidige huis mochten we een desktoptaxatie van Calcasa gebruiken, dat was €60 ofzo dus scheelde enorm. Voor toenmalige huis dat de verkoop in ging moest wel een taxateur langskomen á €600.
7 jaar terug heb ik zelf taxatie ingeschakeld bij keuringshuis .nl en kostte 350 en bouwkundige keuring was 230. Toen kochten we zelf zonder makelaar.
Ik zie online nu dat er ook taxaties vanaf 430 zijn, als ik wist dat het zoveel ging kosten had ik ze zelf wel ingeschakeld. Maar onze hypotheekadviseur zei uit zichzelf dat hij die zou regelen. Maar ja ok het is al te laat nu dus whatever.
Wij hebben vorig jaar €500 betaald via vereniging eigen huis. Veel geld maar wij hebben geen 13 in een dozijn huis dus ik vond het niet heel vreemd.
Is je vorige energielabel niet nog geldig? Kan je zien op mijn overheid.
Dat weet ik eigenlijk niet eens… maar we hebben wel nieuwe hr++ ramen in kunststof laten plaatsen ipv rotte houten met enkel glas dus we moeten sowieso wel nieuwe denk ik.
Ja, met die verbeteringen is nieuwe beter.
Energielabels zijn 10 jaar geldig dacht ik dus als je tussentijds de woning niet hebt verbeterd kan je label pakken van mijn overheid, scheelt toch geld.
Ben benieuwd of het wat uit heeft gemaakt voor het label, hoor het vandaag nog of morgen.
Die man voor het energiealabel is net geweest en hij heeft wel bijna een uur door het mini huis gebanjerd en alles gemeten en uitgebreid bekeken en was de hele tijd druk van alles aan het invoeren in zn tablet en gaat nog thuis alles berekenen en verslag schrijven. Dus dat voelt al wat meer alsof het ‘t geld waard was
Die taxaties zijn ook duur en dubbel.
Als je een huis verkoopt laat je vaak taxeren, en als je een huis koopt moet je taxeren en als verkoper en koper mag je dat niet delen en moet het beide opnieuw. Had dus in maand tijd 2x vorige woning laten taxeren.
Nu ik de hypotheek alleen wil, moet ik het huis weer laten taxeren. Dit keer alleen desktoptaxatie en dat viel mee. Volgens mij iets van 95 euro.
energielabel verschilt ook heel erg per persoon die het behandelt, sommige mensen/bureau’s zijn er heel laks in terwijl anderen wel deftig hun werk proberen te doen. Er is ook de veronderstelling dat Europa hier strenger op gaat beginnen controleren als de deelstaten het zelf niet gaan doen. In Vlaanderen is daar al drama rond geweest omdat de minister iedereen verplicht een paar uur vorming per jaar wilt laten volgen.
De kosten zijn ook wel duur ja, zoals je zelf al aanhaalde, omdat mensen het toch mee-financiëren en de verplichting. vrij typisch iets.
Ons nieuwbouwplan (zelfbouw) moest ook getaxeerd worden. De taxateur heeft een kijkje op de kavel genomen en de aanneemovereenkomst bekeken.
€1250
Voor de waardebepaling van ons te verkopen huis konden we gelukkig calcasa gebruiken.
Ik werk in 't notariaat en hier in Twente kom ik vrijwel nooit taxatienota’s onder de 500 euro tegen. Veel 695 en 795 euro.