Huizen/woningmarkttopic #3

Ik ben begonnen met inpakken. Nu nog dat nieuwe geweldige huis :sparkles: manifesteren :sparkles:

11 likes

Wij zijn nummer 2 geworden op ons droomhuis. Wij hadden betere voorwaarden maar de nummer 1 had veel meer geld geboden.
Ik ben er vrij emotieloos onder, m’n man is wel echt sip.

9 likes

Ahhh wat shit zeg!

2 likes

Ik had hier laatst gepost dat ons bod geaccepteerd was op een huis. Helaas is dat uiteindelijk toch niet doorgegaan.

Ik heb nu elke dag zoveel stress en buikpijn als ik eraan denk dat we nog steeds geen huis hebben. Het voelt zo erg alsof we de boot hebben gemist en dat het alleen maar moeilijker gaat worden om een huis te kopen.

2 likes

Ahh waarom is het toch niet gelukt?

1 like

De verkopers hebben uiteindelijk alsnog een hoger bod gekregen voordat het contract werd getekend.

1 like

Poehh echt kut zeg… en ook jammer dan een mondeling akkoord echt niks waard is.

3 likes

Ja echt heel erg shit. Ben er helemaal moedeloos van en vraag me echt af of het ooit wel gaat lukken. Bij elk nieuwsbericht over huizentekort/stijgende rente/overbieden etc. krijg ik weer buikpijn.

3 likes

Jezus wat lullig.
Ik herken je gevoel heel erg. Dan lees ik dat de rentes blijven stijgen maar de huizenprijzen ook en dan maak ik me echt zorgen of we wel wat gaan vinden.
Ik heb opeens ook spijt dat we 6 jaar terug niet gekocht hebben, terwijl we daar toen helemaal niet aan toe waren. Maar het lijkt me zoveel makkelijker kopen met een huis dat goed verkoopt. (oh en 6 jaar terug waren de huizen die ik wil bijna 2 ton goedkoper, ook fijn)

6 likes

Ja precies. Dat zeggen wij ook steeds tegen elkaar: ‘hadden we maar…’ Maar daar heb je helemaal niks aan natuurlijk…

2 likes

Wat een naaisteeek zeg
Hopelijk lukt het toch snel!

4 likes

Wow dat is echt niet netjes! Mag dat eigenlijk wel?

1 like

Ja er is niks getekend. Netjes is het niet maar het mag. Echt rot voor jullie @Monito !

Ik zie ook vaak dit staan op funda:

Morgen komt de fotograaf. We hebben echt keihard gewerkt en alles fotoklaar gemaakt. Echt lastig, hele schuur vol spullen… en veel klusjes nog even aangepakt in huis. Heb een vaas in de kringloop gekocht en wat bloemen, en een paar kleurrijke tuinplanten. Nu maar hopen op het beste.

10 likes

Ik was dus in de veronderstelling dat m’n vriend de twee weken die hij nog heeft aan vakantiedagen ging inzetten in december, zegt hij gister ineens dat hij overweegt om in november nog vrij te nemen om lekker tot rust te komen :laughing:

Heb gezegd dat hij dat zeker moet doen als hij het nodig vindt maar dat we dan met zekerheid de huur pas per 1 februari opzeggen. Dus we gaan met zekerheid tijd nemen! Ik kan in december geen vrij nemen maar ga dat wel in januari doen.

1 like

Was bij jullie de taxatie ook zo duur?

Bij huidige huis 7 jaar terug geloof ik niet meer dan 350 betaald.
Nu heeft hypotheekadviseur het geregeld voor ons huis en aangekochte huis en ze kosten 599 en 695. Echt belachelijk duur, die man hier was 15 minuten bezig.

Vandaag komt energielabel persoon, ook weer 340. En de geldteller tikt door….

2 likes

Same. Momenteel elke dag buikpijn omdat er geen nieuwe woningen (in mijn prijsklasse) bijkomen in plaats waar ik heen wil. Echt wel stress. Zeker omdat we straks gewoon geen woning hebben meer… hier blijven was geen optie hoor maar deze stress.

2 likes

Hier ook iets van 700 euro. En onder het mom van ‘je kan het meefinancieren’ heb ik het idee dat ze alles maar kunnen vragen

2 likes

Ja ik vind het echt best wel raar waarom moet het zo veel kosten. Hij kwam binnen, keek beetje rond, ging meten met een lasertje (5 minuten want het is hier heel klein), vroeg hoe oud de cv was, ging weer weg.
Energielabel is denk ik ook met max 20 minuten wel weg want we hebben maar 2 ramen, een cv, en geen verduurzamingen ofzo. Wat kan zo iemand nou doen hier. Nou, doei 340 euro. :roll_eyes: maar ja het is verplicht hè dus je moet wel.

Yes hier ook 2x €750.

Kwartiertje zijn ze binnen geweest, nieuwbouw huis en totaal geen bijzonderheden. Geen verbouwing nodig en geen gebreken. En dan mogen ze nog 2 weken nemen voor het opleveren van het rapport, waarvan ze wisten dat we erop zaten te wachten.

Ja!! Maar dat was bij mij 7 en 4 jaar geleden ook al zoiets :smiling_face_with_tear: en recenter ook maar toen was het gelukkig niet nodig en kon het met een waardebepaling van de makelaar

idd veel geld al die extra dingen er bij

1 like