Huizen/woningmarkttopic #3

Werk je daar al lang? Heb je het duurder zien worden de afgelopen jaren?

Als ik op vergelijk site kijk en zoek gaan ze vanaf 430 ong.

Het kan dus wel denk ik.

Maar goed. Ons energielabel is al binnen, het valt mee voor zo’n oud huis. Label C. Weet niet of echt veel mensen erop letten maar ja beter dan G haha.

1 like

Ja, dit is zo herkenbaar. Ik heb mijn eisen al flink naar beneden bijgesteld, maar word echt treurig van de woningen die ik kan betalen op de door mij gewenste locatie :frowning: Ik zoek niks groots, wil geen tuin. Ik wil gewoon iets met een beetje fatsoenlijk energielabel zonder dat er voor 1 ton aan verbouwd moet worden. Inmiddels kan ik 6% minder lenen dan in juli, dus voel zoveel druk.

Ik zie in mijn vriendenkring ook echt 2 groepen ontstaan: de mensen die ‘op tijd’ kochten en inmiddels hebben kunnen doorstromen. Die hebben het over verbouwingen, tuinrenovaties, of wat ze met die extra slaapkamer willen doen.
Aan de andere kant heb je de mensen die nog huren, waarbij het allemaal te klein of te duur wordt (stijgingen). Zij zitten vast.

2 likes

Ik doe dit werk nu 2 jaar en merk eigenlijk weinig verschil met toen ik begon. Maar goed zal qua regio misschien ook wel verschil maken.

2 likes

Forum magie werkt, haha, heb nu weer wat bezichtigingen staan en hoop dat een van diegene het word/tussen kunnen komen qua bod etc. Even verder :sparkles: manifesteren :sparkles:

48 likes

Late vraag maar hoe heb jij die desktop taxatie ervaren? Denk je dat de woz waarde daarin ook is meegenomen en werden evt verbouwing en verduurzaming meegenomen?
Ik hoef nog maar 1% van mn hypotheek waarde tov woningwaarde te dalen en dan daalt mn rente met 0,1% namelijk :stuck_out_tongue:

1 like

Ik heb zelf niks geregeld, heeft mn hypotheekadviseur gedaan.

Kwam wel lager uit dan verwacht maar het is wel gunstiger voor mij nu.
Het is obv refentiewoningen in de buurt en m2 prijs.

Maar volgens mij is niet rekening gehouden met de verbouwingen en verduurzamingen die zijn uitgevoerd, dat zie ik er niet in terugkomen.

En denk idd woz waarde, plus een beetje.

3 likes

Ah oke thanks!

2 likes

Na het weekend hoor ik of ons bod (flink overboden) word geaccepteerd. Huis is echt heel fijn en zou er graag wonen. Ik kan wel wat geluk gebruiken. Dus extra manifesteren, duimen jullie mee? :crossed_fingers:

70 likes

Wow 28 bezichtigingen? Wel fijn voor jullie natuurlijk! Te bedenken dat bij mij in het dorp er huizen al bijna een jaar te koop staan, want niemand komt kijken (ondanks meerde prijsverlagingen) :flushed:

3 likes

Wow, wat veel! Daar komt vast een heel mooi bod uitrollen! Succes met alles steeds opruimen en schoonhouden met die kleintjes.

4 likes

De huizenmarkt is echt wild nu, aan de ene kant hoor ik weer super veel over overbiedingen, aan de andere kant ook weer huizen die niet verkocht raken… echt geen peil op te trekken

1 like

We hebben het huis!!! :partying_face:

121 likes

Ah super!! Gefeliciteerd! :partying_face:

4 likes

Whoehoeeew wat fijn!

3 likes

Superfijn, gefeliciteerd :partying_face:

5 likes

Gefeliciteerd! :heart::four_leaf_clover:

3 likes

Heb straks een kijkmoment bij onze nieuwbouwwoning en een e-mail met prognose van oplevering: in de week van 11 of 18 december. Valt om eerlijk te zijn een beetje tegen want tot nu toe zeiden ze steeds “begin december”. De keukentegels worden ook op 13 december geleverd eigenlijk :sweat_smile: wij dachten dat er dan al gestucd en in de keuken geschilderd zou zijn.

Straks eens even kijken of ik iets specifiekere informatie bij de aannemer kan ontfutselen, want iedereen uit onze straat van 8 huizen heeft diezelfde schattig gekregen en ik dacht dat ze hadden gezegd dat ze wel per huis of kleiner blok (van 3 a 4 huizen) gingen opleveren.

Zo spannend wel!!

7 likes

Wij hebben gister 2 bezichtigingen gehad. En op eentje ervan gaan we bieden. We gaan wel best onderbieden, maar het staat al 3 weken te koop en ze hebben weinig bezichtigingen en nog geen bod gehad. Dus fingers crossed dat het ons gegund wordt.

14 likes

Spannend! Succes :four_leaf_clover:

3 likes

Hebben jullie weleens gehad dat je een huis bezichtigd had en dat het daarna niet meer in je move stond?
Ik ga niet bieden dus het is niet zo erg. Maar bieden kon tot morgenochtend en nou is het hele huis weg uit move. Als ik de link uit m’n mail volg krijg ik ook een foutmelding.

1 like