@boonie @harrie @PrincessPeach
Thanks voor jullie reacties. Echt ontzettend fijne punten die jullie aanhalen en ook dingen waar we al over na hebben gedacht natuurlijk maar als het zo opgesomd staat door anderen dan geeft t weer andere stof tot nadenken. We hebben 1 kind (hij is geboren in dit huis) en ben minder gaan werken/in een heel ander werkveld gaan werken waardoor ik origineel wat minder ben gaan verdienen en nu door groei gelijk zit ongeveer weer. Ons gezin is compleet dus daarin veranderd niks. De groei zit vooral bij mijn man die flink meer is gaan verdienen (en groeit nog door mits hij idd niet besluit minder de werken) (en de hele flinke overwaarde natuurlijk) en daarin heeft boonie een goed punt dat we moeten bespreken of hij zich daar goed bij voelt. We leveren inderdaad een stuk vrijheid in waarin we nu kunnen zeggen we gaan minder werken of paar maanden niet werken, op verre vakanties kunnen gaan, eten kunnen bestellen, uit eten wanneer we willen zonder na te denken. Dat is denk ik waar het hem vooral in zit, de flinke financiële vrijheid die we nu hebben en dan gewoon minder tijdelijk. Daar hecht ik wel echt veel waarde aan. Verder houden we met berekeningen nu nog steeds wel spaargeld over dus die buffer is er absoluut gelukkig (anders zou ik t sowieso niet doen)
Mijn man is ook van de excel sheets haha dus die heeft een hele hoop al berekend en echt wel inzichtelijk dat we het echt kunnen dragen. En dan is alles meteen verbouwen meegenomen terwijl zoals iemand al zei, dat hoeft echt niet direct persee van alle punten. Maar ik word dan ook een beetje beĂŻnvloed door al die mooie verbouwingen online en om me heen. Terwijl dat natuurlijk ook niet op alle punten direct nodig is. Goede tip om in excelsheets ook mee te nemen details van hoe/wat we nu maandelijks besteden en wat daar nog/wel niet van kan, hoeveel we nog kunnen sparen etc. Dat geeft mij denk ik meer inzicht in de âinperkingâ van die financiĂ«le vrijheid in de dagelijkse dag.
Nogmaals heel fijn jullie reacties. Heel waardevol!! Ik ga vanavond alles rustig samen doornemen.