Toen ik mijn huis kocht ging het ook ongeveer zo, maar ik had al 25.000 euro overboden. Er was volgens de makelaar nog een iets hoger bod, maar de verkoper wilde het aan mij āgunnenā als ik nog eens 25.000 euro extra zouden bieden. Want dat had de verkopende partij nodig. Daar ging ik niet direct in mee (want echt veel geld) en toen werd er aangegeven dat dan de hoogste bieder ook bericht zou krijgen dat zij ook nog een hoger bod mochten doen.
Uiteindelijk heb ik een bod van van 12.500 euro meer uitgebracht. En daarbij gezegd dat ik snap dat de verkopende partij het geld nodig heeft, maar ikzelf ook. Dus dat ik hen in het midden tegemoet wilde komen. Uiteindelijk is dat bod geaccepteerd.
Snap dat je er een gek gevoel bij hebt. Dat had ik destijds ook. En andere mensen kunnen je wel adviezen geven, maar blijf vooral dichtbij jullie eigen gevoel. Hoe graag wil je dit huis en hoeveel is dat je waard? En wat kan er financieel gezien? Ik wilde heel graag in dit huis wonen en vond het die 12.500 euro extra nog steeds waard. Succes in ieder geval, het blijft een spannend proces.