Pff… Wat een zenuwslopend proces is het regelen van de financiering geweest. Omdat ik nog een ex had die mij ging uitkopen, bleek ik geen overbrugging te kunnen krijgen. Hij moest echt akkoord van de hypotheekverstrekker hebben en we moeten al bij de notaris zijn geweest voordat mijn nieuwe huis kon doorgaan.
De korte samenvatting: ik heb overal steeds achteraan lopen bellen, mijn financieringsvoorbehoud is met 2 weken verlengd en op de laatste dag (eergisteren) kreeg ik eindelijk een bindend hypotheekaanbod. Ik zit vanmiddag met mijn ex bij de notaris en maandag met de verkopers van mijn nieuwe huis.
En toen bleek ook nog eens dat ik niet de volledige financiering krijg waarvan ik dacht dat we die hadden aangevraagd. Er zit een stukje verduurzamingsdepot in. Dat was de hypotheekadviseur mij even vergeten te vertellen ![]()
Na de afrekening bij de notaris houd ik daardoor een paar honderd (in plaats van paar duizend) euro op mij spaarrekening over ![]()
Gelukkig blijk ik goed te zijn in het vinden van gratis meubels en kunnen mijn ouders ook nog een beetje bijspringen…