Huizen/woningmarkttopic #3

Oh dat zal dan! Hoorde ook dat alle ‘nieuwe’ woonruimtes die gecreëerd worden minimaal 50m2 moeten zijn (ook studio’s). Maar die prijskaarten die eraan hangen, hoe ga je dat nou weer alleen betalen? Kracht en wijsheid voor iedereen.

3 likes

hier , kan je genieten

3 likes

De keuken wordt morgen geïnstalleerd en is vanochtend geleverd en nu gaven ze aan dat het leidingwerk niet goed is :sob:

En thank god is er iemand die onze badkamer verbouwd en dus nog last minute die leidingen kan verleggen! Maar dat betekent dus ook dat de badkamer nog meer vertraging oplevert en het nog eeeeuwen duurt voordat we lekker kunnen douchen in ons nieuwe huis.

En ook stom van ons maar de begeleiding vanuit het bedrijf waar we de peperdure keuken hebben gekocht is ook wel echt minimaal hoor. Pff nadat je de euro’s hebt uitgegeven mag je het uitzoeken met leidingwerk en elektra

4 likes

Oh nee! Wat vervelend!! Is de keukenleverancier niet nog een keer komen inmeten toen alle muren klaar waren? Bij ons deden ze dat wel en toen bevestigde de keukenman dat het leidingwerk goed was. Gelukkig.
Ik weet wel dat ik nooit meer een keuken koop zonder dat ze ook de voorbereiding voor het plaatsen op zich nemen. Zoveel gedoe om dat goed op elkaar af te stemmen.

1 like

Slim! Maar bij ons werd alles pas verlegd na het inmeten. Ik heb nog wel een foto gemaakt, gemaild en gebeld om te vragen of het goed was en dat was het. Maar nu dus toch niet.

Mn vriend hoorden de mannen die de keuken kwamen leveren zeggen: zucht, dit wordt weer een drama…

Gebeurd dus blijkbaar een stuk vaker :sweat_smile:

Ik belde het bedrijf ook en legde alles uit. Zegt die man: oke en nu? Terwijl zij ons zouden bellen met tekst en uitleg. En gezien ze morgen gaan installeren had die tekst en uitleg redelijk haast. Hoop zo dat het straks goed is en dat het installeren morgen ook allemaal goed gaat :crossed_fingers:t3:

1 like

Ben nu het huis aan het verbouwen en het zou vrij weinig werk zijn maar de vorige bewoners hebben er echt qua leidingwerk en elektriciteit een bende van gemaakt. Het is zoveel werk en het voelt nu praktisch als een bouwval. De grap is dat hij bouwtechnisch is gekeurd en dat er werd verteld dat dit niet aan de orde zou gaan zijn. Snap dat er soms onvoorziene omstandigheden zijn maar dit :exploding_head:. Maar goed, komt wel goed maar baal er van.

Ik begrijp het helemaal. Ik was ook echt opgelucht toen de keuken geplaatst kon worden toen. Overigens is het aanrechtblad tot 4x toe vervangen omdat ze maar fouten bleven maken :crazy_face: Zo hadden ze niet de juiste wasbak meegeleverd. Hopelijk blijft jullie dit soort gedoe bespaard.

3 likes

Heb je hun KvK gegevens al opgezocht of gezocht naar reviews? Klinkt wel vreemd namelijk!

2 likes

Huh wat raar. Is het al lang geleden dat je ze hebt benaderd?

Ik zou eens bij het huis langs gaan en aanbellen (als de verkopers er zelf wonen dan), als verkoper zou ik dat niet erg vinden want zou wel willen weten dat m’n makelaar zijn werk niet goed doet en dan snel een bezichtiging gaan regelen voor je :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

Edit: even aangenomen dat het wel een normale situatie is of iig om dat te checken!

Haha omg klinkt kut die makelaar. Wat een tokkie reactie ook over die rechtszaken :smiling_face_with_tear: maar wel chill dat hij belde! Mss een aankoopmakelaar meenemen? En goed alle documentatie checken ook over het pand, onderhoud, VvE, vergunningen enzo… en vragen waarom het al zo lang te koop staat :japanese_ogre:

Oei echt alles aan dit verhaal klinkt als een red flag. Als iets te mooi is om waard te zijn met een huis is dat het ook. Een geheel gerenoveerd huis was al meer dan 6 mnd te koop staat gebeurd echt niet in deze huizenmarkt… ik zou het niet aandurven persoonlijk.

11 likes

Ik zou dit huis links laten liggen. Gaat uiteindelijk om te hoge bedragen om het te riskeren. Dit klinkt niet als een betrouwbare makelaar. Als de advertentie al shady is, wat nog meer?

1 like

Pas maar op dat hij niet eigenaar van is. In principe kan iedereen een woning aanbieden op funda. Dat maakt het dus niet automatisch betrouwbaar. Ik blijf erbij dat als een huis al zo lamg te koop staat er iets niet klopt.

2 likes

Ja of iedereen wordt afgeschrokken door de rare makelaar etc etc en het is een buitenkansje :woman_shrugging: ik zou zeker gaan kijken maar wel (extra) kritisch zijn/blijven!

2 likes

Ik zou een goeie aankoopmakelaar meenemen voor betrouwbaar advies!

4 likes

Euhm het lijkt wel een date met red flags, waarom overweeg je met zo’n loucher dan louche type zaken te doen?

3 likes

Pffff hij zit erin!! Ongelofelijk, dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Er is een klein afwerkings dingetje niet helemaal perfect maar dat kan alsnog opgelost gelukkig. Zoooooo blij :partying_face:

7 likes

Zou vooral goed opletten dat het niet alleen een verbouwing is voor de looks. Door alles glad te stucken, kozijnen zwart te verven (:face_vomiting:) en een nieuw vloertje lijkt het vaak heel wat maar als al het echte belangrijke onderhoud niet is opgepakt en de elektra en kozijnen uit het jaar 0 komen heb je er weinig aan. En dat wordt wel vaak gedaan bij opknappers die snel weer worden doorverkocht.

16 likes

Maar waarom? :joy:

Wel echt droomhuizen

5 likes

Pff… Wat een zenuwslopend proces is het regelen van de financiering geweest. Omdat ik nog een ex had die mij ging uitkopen, bleek ik geen overbrugging te kunnen krijgen. Hij moest echt akkoord van de hypotheekverstrekker hebben en we moeten al bij de notaris zijn geweest voordat mijn nieuwe huis kon doorgaan.

De korte samenvatting: ik heb overal steeds achteraan lopen bellen, mijn financieringsvoorbehoud is met 2 weken verlengd en op de laatste dag (eergisteren) kreeg ik eindelijk een bindend hypotheekaanbod. Ik zit vanmiddag met mijn ex bij de notaris en maandag met de verkopers van mijn nieuwe huis.

En toen bleek ook nog eens dat ik niet de volledige financiering krijg waarvan ik dacht dat we die hadden aangevraagd. Er zit een stukje verduurzamingsdepot in. Dat was de hypotheekadviseur mij even vergeten te vertellen :woman_shrugging:

Na de afrekening bij de notaris houd ik daardoor een paar honderd (in plaats van paar duizend) euro op mij spaarrekening over :flushed:

Gelukkig blijk ik goed te zijn in het vinden van gratis meubels en kunnen mijn ouders ook nog een beetje bijspringen…

17 likes