Maar juist in de hogere prijsklassen (miljoen +) verkoopt het gewoon wat langzamer en is het niet per se zo dat als er geen ander bod is er maar meteen gezakt moet worden, is gewoon iets meer tijd nodig, dat is normaal. Ik zou dat eigenlijk niet laten klappen op zo’n (relatief!) klein bedrag. Of denk je dat het huis veel minder waard is?
Als totale buitenstaander in je leven: als het gaat om 10.000 en dit is het eerste huis wat jullie aandacht trekt sinds driekwart jaar. En jullie willen het huis wel.
En je zit in een hoge prijscategorie.
Waarom zou je dan overwegen het te laten klappen op tienduizend?
Ik heb een vraagje en kom met googlen wat tegenstrijdige dingen tegen. Ik woon in een huurhuis met een tijdelijk contract van 2 jaar. Eind juni loopt dat af. De verhuurder heeft de intentie om mij in de woning te laten, ‘maar gaat wel de huur iets verhogen’. Ik dacht dat hij het jaarlijkse percentage wat je mag verhogen bedoelde, hoeveel dat nu ook mag zijn, maar iemand anders zei tegen me dat hij zelf mag bepalen hoe hoog de huur wordt omdat het een nieuw contract is. Dat lijkt mij toch hopelijk niet? Want zijn persoonlijkheid een beetje kennende ben ik dan de sjaak ![]()
Ook kom ik met googlen tegen dat hij het minimaal 1 maand, of volgens andere sites minimaal 3 maanden voor het einde van het contract het moet laten weten als ik er wel uit moet, weet iemand dat zeker?
Ik denk idd dat het dit niet waard is gezien wat er nog moet gebeuren. En ook gezien waar soortgelijke woningen in de omgeving voor verkocht zijn volgens Kadaster (maar daar ben ik natuurlijk niet binnen geweest).
Maar goed, we hebben al 12.5K erbij gedaan, en nog eens 10 gaan we niet doen hebben we net besloten.
We hebben het er niet voor over om ofwel nog hoger in hypotheek of nog meer eigen geld er in te stoppen. En wachten dus af wat die andere partij doet. Als zij er wel dit voor over hebben is het jammer, maar wel goed gevoel.
@Shaaar het is natuurlijk hun goed recht, ik zou zelf denk ik ook afwachten. Maar het ging ons er meer om dat het een beetje flauw tegenbod was met “dan krijg je dit er allemaal erbij”, en dat dat allemaal dingen zijn die hen alleen maar moeite zouden kosten als ze ze niet mee verkopen. Ik bedoel, het geïntegreerde watersysteem met pomp haal je niet effe weg
. En er was een boom die ze eerst mee wilden en die niet in de prijs zat, maar die mochten we dan ook wel haha.
Klinkt logisch als je hebt getekend voor 2 jaar. Maar volgens mij moet de verhuurder zich houden aan het puntensysteem. Het huidige puntensysteem is geldig tot 1 juli.
Hoe is het afgelopen?![]()
Ooh ja zou hier ook slecht op gaan, nee neem je boom maar lekker mee. Goed dat je naar je gevoel luistert hoor, want als het (ondanks het flauwe tegenbod) geen issue zou zijn zou je dat ook voelen.
Ik ben ook wel benieuwd hoe het er nu voor staat🤞
Thanks hiervoor! Heb hem even snel ingevuld en volgens betalen we nu al (een klein beetje) te veel dus ik heb goede hoop dat het goedkomt
Ik zit al 1,5 week op hete kolen want onze hypotheek moet rond. Eigenlijk vorige week vrijdag al maar deadline voor onze financiële voorwaarden kon worden opgeschoven naar vandaag.
En nu is het 16:00 en nog steeds niets. Ik word echt gek ![]()
Hopelijk geldt de power van het forum ![]()
![]()
![]()
![]()
Helaas niet meer gelukt vandaag. Nieuwe deadline voor overmorgen
pff zenuwslopend wel zo, echt irritant.
Ik heb voor het eerst een bod gedaan (yay!) maar nee net niet gelukt, niet per se op gebied van overbieden, maar een van mijn concurrenten hoefde geen bouwtechische keuring. Dat wilde ik wel dus (oud pand). Maar jezus, in die paar uur tijd heb ik zoveel hoofdpijn gehad - & waarschijnlijk gaat dit me grijze haren geven nog - nu al weer klaar mee. Wat een gezeik.
Ja zeker! Ik heb je er een bericht over gestuurd, maar zie hem niet terug tussen mijn berichten. Als je niks hebt ontvangen, wil je mij dan wat sturen?
Het is gelukt 🥹
echt net op tijd zo blij ![]()
Edit: ik zou bij deze alle zzp’ers aanraden om langer dan 6 weken financieël voorbehoud op te nemen ![]()
Wat fijn zeg, gefeliciteerd!! ![]()
Gefeliciteerd! Vreselijk die spanning. Wanneer is de overdracht?
Begin mei, dus nog even de tijd! Maar de verkopers moeten hun nieuwe woning nog helemaal verbouwen en krijgen dus volgende week de sleutel al. Waren weer afhankelijk van definitieve verkoop van hun woning aans ons. Dus vandaar allemaal de krappe deadlines ![]()
Wij moeten ook halverwege mei uit onze huidige woning (want ook verkocht), haha dus het moest echt doorgaan. Gelukkig dus gelukt
Wel paar grijze haren erbij.
Haha heftig. Maar een leuk vooruitzicht nu!
Ik vind het altijd zo skeer als verkopers in de ‘lijst van zaken’ heel veel dingen ter overname aanbieden. Nu weer iemand die het keukenblok meeneemt maar de waterkoker is ter overname
sowieso ook veel mensen zonder smaak dus neem die lellike gordijnen dan maar mee ook
Hahah wat debiel ook die waterkoker. Wij konden voor €1000 de jacuzzi in de tuin overnemen. Dus wij zeiden neem die dan maar mee, in the end lieten ze hem toch staan omdat het teveel gedoe was (duh).