Als je het overweegt zou ik het gelijk doen. Wij hebben ons huis ook met toppositie gedaan en was vrijdag erop gekomen, zelfde dag nog kijkers, zaterdag bod uitgebracht, maandag verkocht.
Als een huis langer te koop staat zien mensen dat toch als een teken. Door het gelijk als toppositie erop te doen lijkt het net gewilder. Een huis dat al een tijdje erop staat wat ineens toppositie is, prikken mensen doorheen. Iedereen die de markt in de gaten houdt had het huis eerder dan ook al gezien en denkt hee dat huis is ineens toppositie, was zeker niet zo populair als gedacht.
Precies wat jij omschrijft is ook hoe ik het zie. Ons huis klinkt ideaal, maar ik denk dat het nog past lastig te verkopen is vanwege het feit dat het huis 50 jaar is, lintbebouwing etc. Ondanks dat we geen haast hebben, wil ik niet over 6 maanden alsnog hem tijdelijk van de markt af moeten halen. Bedankt voor je input.
Ik denk dat laatste dus eigenlijk wel al meteen. Dus dat de kopers er echt heel graag en liever gisteren dan vandaag vanaf willen, dus dat ik ook mss minder hoog zou bieden.
Maar dat kan volledig aan mijn interpretatie liggen dus, maar dat dacht ik altijd bij die huizen.
Als je twijfelt zou ik het gewoon doen. Kost op de verkoop/aankoop van een huis bijna niks en als het dan toch mager verkoopt weet je iniedergeval dat het daar niet aan gelegen heeft. Ik geloof zelf niet echt dat serieuze zoekers zich door zoiets laten leiden. Die kijken dagelijks op funda en zien sowieso wel wat er binnen hun eisen/wensen voorbij komt, maar niet geschoten is altijd mis.
Ik ga jullie argumenten meenemen en bespreken maandag met de makelaar. Bedankt! Soms zit ik zo in m’n eigen bubbel dat ik het niet meer weet
Als woningzoekende kijk ik daar totaal niet naar. Ik krijg een melding bij een nieuwe woning in mijn prijsklasse binnen een bepaald zoekgebied. Die bekijk ik meteen en daarnaast kijk ik dagelijks naar andere woningen die te koop komen (meer uit interesse).
Maar de makelaar kan je vast beter adviseren dus lijkt me goed om daarmee te overleggen inderdaad. Succes!
Tnx, maar wat jij zegt: “verder kijk ik nog naar andere woningen, puur uit interesse”. Dan komen woningen met toppositie toch even wat eerder in beeld. Misschien zit de woning net niet binnen je zoek gebied, maar wekt het alsnog je interesse?
Mwah ik kijk steeds naar wat de afgelopen 24 uur online is gekomen in mijn eigen gemeente en een gemeente ernaast. Ik kijk op de kaart en dan klik ik letterlijk iedere woning aan op funda haha. Bij sommige woningen klik ik door en soms kijk ik in een andere provincie. Puur vol de lol
Maar goed binnen mijn budget komt er maar weinig beschikbaar en qua locatie wil ik geen concessies doen, dat is vast niet voor iedereen zo.
De echte zoekers zien jouw huis 100% voorbij komen.
Ik (en vele anderen die ik ken) hadden inderdaad zo’n melding aanstaan. iedere nieuwe woning binnen mijn zoekgebied heb ik afgelopen 2 jaar wel voorbij zien komen, haha
Krijgen jullie dan pushmeldingen van Funda? Ik heb dat ook aanstaan maar nog nooit een pushmelding gekregen, alleen die stomme mails die altijd veel te laat komen natuurlijk
Je kan je via een makelaar inschrijven op Imove met je voorkeuren. Dan krijg je een mail 1 a 2 dagen voor het op funda staat.
Ja, ik krijg direct een melding als er een nieuw huis opgezet wordt. Maar via de socials van de makelaars wordt het vaak al 1/2 dagen eerder bekend gemaakt.
Eindelijk een mooi huis gezien. Samen met de aankoopmakelaar zijn we er doorheen gelopen en ook hij beoordeelt het als heel netjes onderhouden en in goede staat, van wat hij ervan kan zien. De tuin is wel relatief klein en onhandig qua indeling, maar de grootste maar is dat de tuin aansluit op een stukje groen/open natuur met daarachter een ringweg. Hemelsbreed gok ik dat er zo’n 200 meter tussen zit. Dus dat hoor je wel… en ik twijfel ook vanwege de gifgassen en zo van zo’n weg. Maar het huis zelf is echt mooi en het straatje ook. De andere kant van het huis is zelfs een heel groot park. Aaaah en we moeten morgen al dan niet al een bod uitbrengen. Hoe beslissen mensen hierover!!! Ik weet gewoon niet wat ik zwaarder moet laten wegen.
Wij hebben een huis bekeken dat dicht bij een snelweg lag (100 m denk ik). Ook lang getwijfeld en toch geboden, maar niet geworden. En achteraf ben ik daar heel blij mee. Want we hadden eigenlijk niet genoeg ‘onderzoek’ gedaan.
Op de fijnstof kaart zag je dat daar duidelijk meer fijnstoffen waren dan verder van de snelweg. Ook zijn we in de buurt nog paar keer geweest en het maakte zoveel uit hoe de wind stond qua geluid. Maar was wel vaak continu geluid van auto’s.
Ik denk dat je daar wel aan went en op veel plekken is er teveel fijnstof. Want wil je niks moet je niet in NL wonen. Maar gevoelsmatig voelde het toch niet goed.
Heel eerlijk, als er bij ons een kleine twijfel was deden we het niet. Als we een bod deden waren we meteen overtuigd dat dit ons huis kon worden en was er nooit een maar in ons achterhoofd.
Wij hebben overigens ook dit dilemma gehad. Er zou een snelweg gebouwd gaan worden praktisch in de achtertuin. Konden absoluut niet inschatten hoe dat zou worden. En hoe leuk het huis ook was het was daardoor voor ons meteen een dikke nee.
Hoeveel alternatieven heb je? Ik heb inmiddels langs het spoor, het kanaal en twee keer hemelsbreed 200-300 meter langs de ringweg gewoond en kan zeggen dat het zeker in een goed geïsoleerd huis altijd went, maar ik woon ook in een grote stad waar je altijd wel ergens last van hebt. Tegelijkertijd als je op een plek gaat wonen waar je keuze hebt is de ringweg op 200m van je huis er een die ik direct aan mij voorbij zou laten gaan.
Ik woon ook dicht bij een ringweg met alleen een paar andere huizen en een park er tussen (aansluiting op de 100-km weg zit ook ong 200 meter van ons af) dus bijna dezelfde situatie. Aan het geluid wen je heel snel, ik hoor het niet eens meer. Hoe het met fijnstof zit weet ik niet, maar het is niet zo dat je ruikt dat je zo dicht bij een autoweg en ringweg zit. Wij hebben er in ieder geval helemaal geen spijt van.
Natuurlijk super persoonlijk en niet iets wat een ander voor je kan beslissen. Voor mij zou het echt een no go zijn. Ik woon 1,5 km van twee snelwegen en als de wind verkeerd staat hoor ik het ook.
Atlas van de leefomgeving geeft veel nuttige info over fijnstof en geluid o.a.
De hoeveelheid fijnstof, of meer algmeen, de luchtkwaliteit in de buurt van snelwegen wordt in grote mate ook beïnvloed door de hoeveelheid ‘groen’ die er tussen zit. Veel bomen en struiken dempt niet alleen het geluid, maar zorgt ook voor een veel betere luchtkwaliteit.
Zelf wonen we ca. 2 km van de snelweg, maar er zit een bos tussen. Hier hoor ik de snelweg niet, en ook de filters van de wtw die we eens per 3 maanden vervangen zijn niet eens zo heel vies…
Hebben jullie trouwens het biedlogboek gekregen na het bieden en zo ja, wanneer kan je die verwachten? Ik ben er eigenlijk heel erg benieuwd naar omdat wij een bod hadden gedaan en daarna te horen kregen dat er hoger was geboden waarna we een nog hoger bod hebben gedaan en uiteindelijk het winnende bod hadden. Dit hebben we allemaal via de makelaar laten lopen en ik ben nu gewoon benieuwd of het echt zo is of dat we in een trucje zijn getrapt
Alleen weet ik ook niet zo goed of ik bij de makelaar hierom durf te vragen en wat ik ga doen wanneer het echt een trucje was haha