Dat wisselspoor gebied gaat wel heel mooi worden! Ze gaan een heel park aanleggen op dat braakliggende terrein/het terrein van de rijschool. Alleen verwachten ze in 2027 klaar te zijn. Dat is wel minder haha.
Nou⊠@Parasol mijn zus werd bij een nieuwbouwproject in Amsterdam gevraagd om âhaar beste prijsâ dus nieuwbouw wil niet per se zeggen dat je niet hoeft te bieden helaas
Echt??? haha wtf?
Ging het niet om het budget beschikbaar? Wij hebben ook een beetje overdreven met hoeveel geld we beschikbaar hadden voor ons huis en ik denk dat dat wel in je voordeel werkt, want ze hopen natuurlijk wel dat je nog een fortuin aan meerwerk uitgeeft. Als je de basis koopsom net kan betalen verdienen ze minder aan je
Nope, het was echt bieden, de prijs was een soort âvanaf prijsâ. Ik viel ook van mijn stoel toen ik het hoorde
Alsof je op de markt staat.
Ik hoorde laatst voor het eerst de term aanhuurmakelaar. Stelletje bandieten zijn het.
Oh leuk, ik zag gister de plannen voor een tunneltje
Een collega was laatst met een cliĂ«nt mee naar een particuliere huurwoning, de woning stond voor âŹ800 pm op funda. Stond ze daar met 30 mensen in de woonkamer en moest je gaan bieden wat je ervoor wilde betalen. Echt schandalig gewoon.
volgens mij was deadline wisselspoor vandaag, ik zie dat er nog 4 onder optie staan dus dat kan nog van alles betekenen. Ze gaan al onder optie zodra je interesse toont.
er ligt al jaren een tunneltje tussen werkspoor en nieuw-engeland maar die is nog afgesloten tot de wijk af is haha
Weet je zeker dat dat zo is hier? Gebruikelijk is nadat optie overeenkomst is getekend
Bij ons nieuwbouwproject gingen ze onder optie zodra je een woning had toegewezen gekregen. Je had toen nog tijd om er over na te denken en als je het voorlopig contract had getekend, stond ie op verkocht. Daar kon je dan eigenlijk alleen nog onderuit als je de financieën niet rond kreeg. Dat is bij ons rijtje gebeurd, want een huis die stond opeens weer onder optie. Vaak zijn er wachtlijsten bij dit soort projecten dus als je er van afziet of na het tekenen het niet rond krijgt, blijft ie eigenlijk (of veranderd ie weer naar) onder optie. Je kan natuurlijk altijd informeren of er een wachtlijst is voor de woning naar keuze.
Bizar trouwens dat je tegenwoordig ook al moet overbieden op nieuwbouw! Bij ons was dat niet zo en andere projecten waar we keken gelukkig ook niet. Je moet alleen wel aantonen dat je het kan betalen (al was dat bij ons ook wat natte vingerwerk door een adviseur), als je dat doet krijg je voorrang! Als je je wilt inschrijven voor nieuwbouw moet je dus eigenlijk zorgen dat een adviseur op papier heeft gezet dat het haalbaar is!
Ik ben bekend met hun reservelijst. Maar wat hebben jouw vrienden qua overbieden moeten doen?
ik hoop voor jullie dat het ronduit illegaal is als op zulke projecten overboden wordt
Hier ook overboden op nieuwbouw (wij hadden na inschrijving de mogelijkheid om een âaangepast aankoopvoorstelâ te doen). Niet in de randstad overigens. Uiteindelijk bijna 10% van de vraagprijs overboden.
Enerzijds raar omdat je niet weer waarvoor je biedt. Anderzijds hebben we de prijs die we in gedachten hadden vergeleken met wat verder in die prijsklasse in onze regio te koop stond destijds en dan was het toch een redelijke prijs.
Er komt een nieuwe fietstunnel van werkspoor naar Pijlsweerd-Zuid!
niks
Ons huis komt binnenkort te koop en ik vind het toch een partij spannend! We hebben een oud huis, dus niet alles is strak en ben echt bang dat mensen tegenwoordig te hoge verwachtingen hebben van huizen. (Bijv dat het van binnen ongeveer als nieuwbouw moet zijn, maar in deze huizen is geen enkele muur kaarsrecht)
Ja, het is dicht bij het centrum, maar nog wel rustig. Maar mensen zeggen zo makkelijk: jullie huis verkoop je zo! Maarja dat moet nog wel waargemaakt worden. En nu ik dan soms naar ons huis kijk zie ik vooral de imperfecties ipv alle mooie dingen. Wel heel fijn om jouw ervaring te lezen.
Misschien heb ik ook gewoon te veel Kopen zonder kijken gekeken waarbij mensen onrealistische wensen hebben qua huis en budget. Maar hopelijk kan ik over een tijdje melden dat het huis is verkocht, rond de vraagprijs.
Onze huidige woning is verkocht
het ging allemaal echt zo ontzettend snel, binnen een week verkocht. @Bennielava wij zagen op een gegeven moment ook alleen maar de imperfecties vanaf de aanloop naar de verkoop haha