Huizen/woningmarkttopic #3

Begin mei, dus nog even de tijd! Maar de verkopers moeten hun nieuwe woning nog helemaal verbouwen en krijgen dus volgende week de sleutel al. Waren weer afhankelijk van definitieve verkoop van hun woning aans ons. Dus vandaar allemaal de krappe deadlines :woozy_face:

Wij moeten ook halverwege mei uit onze huidige woning (want ook verkocht), haha dus het moest echt doorgaan. Gelukkig dus gelukt :grin: Wel paar grijze haren erbij.

6 likes

Haha heftig. Maar een leuk vooruitzicht nu!

3 likes

Ik vind het altijd zo skeer als verkopers in de ā€˜lijst van zaken’ heel veel dingen ter overname aanbieden. Nu weer iemand die het keukenblok meeneemt maar de waterkoker is ter overname :thumbsup: sowieso ook veel mensen zonder smaak dus neem die lellike gordijnen dan maar mee ook

14 likes

Hahah wat debiel ook die waterkoker. Wij konden voor €1000 de jacuzzi in de tuin overnemen. Dus wij zeiden neem die dan maar mee, in the end lieten ze hem toch staan omdat het teveel gedoe was (duh).

13 likes

En dan zeker geen luxe waterkoker die qua stijl/kleur matcht met de keuken maar een witte van 2 tientjes. :joy:

Haha mijn man had in de lijst van zaken ook bij ons koffieapparaat gezet ā€˜gaat mee’. Maar duh want wij hebben gewoon zo’n los goedkoop ding, niet een of andere chique inbouw.

2 likes

Ja er staan altijd van die random dingen op die lijst zoals toilethouder en tuinslang enzo

3 likes

Niet altijd. Wij kregen nadat ons bod was geaccepteerd een lijst met dingen die we mochten overkopen.

1 like

Ik snap niet precies wat je zegt, ter overname komt er toch nog bovenop (naast het bod dat je doet)?

Maar een keukenblok in 10 verschillende hoeken op de foto zetten en er achteraf (voor de bezichtiging wel, maar staat niet op Funda) pas achterkomen dat ze die meenemen vind ik echt suf. Vooral ook omdat je dan een gat krijgt in de houtenvloer. En gordijnen laat ik zelf ook hangen maar veel mensen vragen daar nog geld voor terwijl ze die specifieke maat wss toch niet verkocht krijgen

En dingen als een waterkoker op die lijst zetten vind ik persoonlijk onnodig want dat heeft niks met het huis te maken

8 likes

Ohhhh maandag verloopt onze deadline en de hypotheek is nog niet rond. Ben echt zenuwachtig. Er is wel al verlenging aangevraagd maar heb daar ook nog geen bevestiging van. Wat een stress, dit hele huizenkoopcircus…

Is het nog gelukt?

1 like

De verlenging gelukkig wel! We hebben nu tot komende maandag. Maar qua hypotheek weten we nog steeds niks meer… Heel irritant dit niet-weten en steeds naast de telefoon zitten wachten.

1 like

Oh super vervelend! Ik duim voor jullie :crossed_fingers:t2:
Hier hetzelfde verhaal gehad. Gelukkig hadden we een hypotheekadviseur die er echt bovenop zat en bijna iedere 2 uur naar de geldverstrekker belde en daar iedereen die je maar kunt denken heeft aangespoord :sweat_smile: Hopelijk geldt dat ook voor jullie!

3 likes

Woon je in BelgiĆ« of is dit in Nederland ook gebruikelijk dat het zo lang duurt? En waar zit dat ā€˜m precies in? Lijkt me inderdaad zenuwslopend

Nou heel stom, er staat geen iban nr op mijn loonstrook en daar doet een hypotheekverstrekker heel moeilijk over. We hebben nu nog een aanvraag gedaan elders en die is vooralsnog akkoord. Dus spannend!

2 likes

Moest je geen afschrift van je bank geven waarop je loon storting staat? Dat had toch voldoende moeten zijn denk ik zo.
Wel fijn dat je nu ws een andere hebt.

1 like

Ja klopt, maar toen kwamen de vragen over studieschuld haha. En daarvan nu dus alles doorgegeven, met de nieuwe regels moet het allemaal kunnen. Dat had onze hypotheekadviseur in de tussentijd al berekend. Maar toch blijven ze moeilijk doen en de beslissing uitstellen. Mega irritant.

Edit: jaaaa paar uurtjes later en het is rond!! Aaaah zo’n opluchting

20 likes

Wat fijn, gefeliciteerd! :partying_face::partying_face:
Ik hoorde van onze verkopers dat zij ook langer hadden gedaan over de hypotheek rondkrijgen. X=3 maar wees gewaarschuwd iedereen :crazy_face:

1 like

Haha ja goed vooruitzicht dit. @Parfei gefeliciteerd!!

Wij gaan ons volgende week inschrijven voor een nieuwbouwproject. Ik vind nieuwbouw echt vreselijk qua indeling (sorry mensen die het hebben. Maar ik hou zo van karakteristieke huizen) maar voor de toekomst is het wel fijn (energiezuinig, weinig onderhoud) en we kunnen bestaande woningen bijna nooit bezichtigen door werk van m’n vriend. Maar ik heb er nu al slapeloze nachten van mochten we ingeloot worden :smiling_face_with_tear: die kosten die erbij komen omg

5 likes

Sad

7 likes