Huizen/woningmarkttopic #3

Gewoon gaan kijken. Wij hebben ook een huis gekocht dat al een ‘tijdje’ op de markt was (en dat is gelukt met weinig met overbieden), dus wij waren ook wat wantrouwig over de staat van het huis. Maar toen bleek dat ze eerst al een koper hadden maar die kreeg de financiering niet rond, en de verkopers moesten zelf binnen 5 weken hun eigen nieuwe huis betalen, dus hadden enorme stress. Wellicht is er wel iets vergelijkbaars aan de hand.

3 likes

Hadden vrienden van mij ook. De eerste kopers hadden toch afgezegd in de bedenktijd en de volgende kregen de financiering niet rond.
Daardoor hebben zij het huis toen voor de vraagprijs kunnen kopen omdat de verkoper er snel vanaf wilde ivm hun nieuwe huis.

1 like

Het is ook spannend! Ik hoop voor jullie dat wat sneller gaat bij dan bij ons (bijna 4 weken).
ik vond vooral het huis steeds heel netjes houden en eruit gaan irritant. Maar ik ging ook uit van 1 keer kijkers ipv 4 verschillende momenten met tijd ertussen.

3 likes

Oh dat is echt veel zeg!
Hopelijk een paar mooie biedingen (liefst zonder voorbehoud).

Ik vond inderdaad het steeds opruimen en schoonmaken en houden ook irritant.

Bij ons gelukkig maar 1 kijkdag nodig geweest, zag er ook tegenop dat we nogmaals de hele riedel moesten herhalen.

1 like

Wel een mooi aantal op de reservelijst ook nog, dus dat komt vast goed!

Bij ons zat er ook nog een dag tussen, ma,di en donderdag ofzo. Makelaar kon niet op woensdag, maar op woensdag zijn de kids thuis. Die andere dagen opvang dus dan was het qua opruimen daarna weer minimaal. Ben die woensdag mooi met de kids ergens anders gaan zitten heel de dag :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Hier ook 3 aaneengesloten kijkdagen. Wij zijn in vakantiehuisje gaan zitten. 1x goed opruimen en klaar

5 likes

Ja heel erg blij. Eindelijk rust. Gesleep met peuter en hond was ook vervelend op die dagen.

We wachten nu op de bedenktijd.
Ik ben namelijk ook hoogzwanger en peuter en zo irritant was het steeds eruit.
Schoonmaken gaat ook zo moeizaam en pijnlijke buik en je wilt ook toegeven aan je nesteldrang.

Ik heb ook gezegd, na x datum kan het niet meer want de uitgerekende datum is 4 dagen erna (gisteren was die). Toen de makelaar erover begon dat mensen weer voor 2e keer wilde kijken.
Ik was in staat huis eraf te halen en na geboorte verder te gaan.
Gelukkig was er iemand die vorige week vrijdag dus zo enthousiast was meteen goed bood en we die van afgelopen maandag en waarschijnlijk dinsdag voor weer een 2e keer ook konden afzeggen.
We hadden 2 keer stel gehad voor 2e keer maar 1 liet niks meer horen, terwijl die heel enthousiast was volgens de makelaar. Had zelfs verbouwing alvast opgemeten, uur gebleven, op de bank gaan zitten etc. En ander stel was dus te laat.

Makelaar gaf aan dat huis misschien lager erop had moeten zetten zodat ze eerder zouden bieden ipv twijfelen en we hetzelfde ervoor zouden gekregen hebben.

2 likes

Wij hadden 2 bezichtigingsdagen achter elkaar en zijn gaan overnachten in een hotel om het thuis netjes te houden.

4 likes

Heeft iemand hier elektrische vloerverwarming (eventueel laten plaatsen ook) en hoe bevalt dat? :upside_down_face:

Wij hebben een oudere in de badkamer en het is echt een naar ding. Kost veel geld en moet heel warm in verband met de tegels erboven.

1 like

@Ovenschaal @Frambozentaartje

Wij zijn aan het oriënteren om het op een oppervlak van 40m2 te doen. Vooral omdat het dak vol ligt met zonnepanelen en nu krijg je nog wel eea terug via salderen, maar dat wordt natuurlijk afgebouwd.
Dus leek ons dit wel een oplossing ipv de radiatoren/reguliere vloerverwarming.
We willen sws af van de radiatoren en de huidige vloer en dan vloerverwarming - maar twijfelen/overwegen we nu dus om dan elektrisch te doen.

Edit, er komt dan gietvloer of pvc overheen

1 like

Wij zijn die dagen in een vakantiehuisje gegaan, we hebben een hond en had echt geen zin om elke dag zijn spullen weg te halen en alles te moeten schoonmaken. Gingen alleen na bezichtigen even langs en snel een dweil er doorheen. Maar scheelt toch als je niets gebruikt tussendoor. Ik houd gewoon niet van opruimen en poetsen :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 likes

Neemt de marktgekte weer wat af of lijkt dat maar zo in onze omgeving (geen randstad)? Iemand in onze straat heeft zijn huis te koop gezet, echt goed afgewerkt en prima locatie maar nu nog maar twee kijkers gehad. Jonge stellen zag ik, dus hoop dat ze zich niet gek laten maken en mega gaan overbieden…

Toen wij ons huis anderhalf jaar geleden kochten waren de wachtdagen wel meteen vol met tientallen geinteresseerden.

1 like

Ik zie hier soms weer huizen in populaire buurten 2 maanden te koop staan. Vaak wel klushuizen… Heb ook het idee dat de stijgende prijzen en rente effect hebben.

1 like

Het is moeilijk met elkaar te vergelijken. Wij hebben kort geleden een huis in een dorp in het midden van het land gekocht. Gelet op al deze berichten bekruipt me nu heel erg het gevoel te veel te hebben betaald. We hebben er nog de hoofdprijs voor neergelegd. Je weet het niet, maar het laat me moeilijk los.

2 likes

Ugh wij hebben dus vrijdag mondeling akkoord op het huis gekregen maar nu met pinksteren er tussen duurt het extra lang voor we de koop kunnen ondertekenen en ik lig constant wakker met het idee dat een gek belt en nog ff twee ton er boven biedt en wij dus alsnog het huis niet krijgen. De makelaar heeft al wel allerlei formulieren opgestuurd die we gisteren ingevuld alweer terug gemaild hebben, dus geeft wel een beetje aan dat de koop ‘echt’ is maar alsnog kan ik pas adem halen als m’n handtekening onder het contract staat denk ik.

@Indigo wij hebben vrijdag dus nog echt een heel flink bedrag moeten overbieden, er waren zestien kijkers en vijf biedingen in nog geen volle week, dus hier nog niet echt het idee dat de markt rustiger wordt helaas.

8 likes

Herkenbaar wel. Wij zijn kortgeleden verhuisd naar een dorp in gelderland. We hebben echt behoorlijk bedrag neergeteld voor een hoekwoning waar we onwijs veel concessies op hebben gedaan. En soms denk ik echt wat hebben we gedaan? Ik check vaak funda om te zien wat de prijzen nu doen. Heel vervelend want het is toch een soort donderwolk boven het geluk…

2 likes

Maar laat je hier niet gek door maken. Je ziet op Funda niet waar het huis uiteindelijk voor weg gaat natuurlijk :kissing_heart:

5 likes

Op funda duurt soms ook lang voordat er verkocht oid bij staat.

@RupiKaur wij zijn week verder en de kopers hebben nog niet het voorlopig contract getekend. Kan wat tijd overgaan. Krijgt eerst beide concept te zien. Bij ons eigen duurde ook even.

3 likes

Precies dat inderdaad. Zo jammer en waarschijnlijk deels onterecht. Je wil lekker voorpret hebben, maar hierdoor is het genieten wat minder.

2 likes