Huizen/woningmarkttopic #3

@Parfei ik zal ook nog even de afstand noemen die ik van de snelweg woon haha maar dat is 350 a 400 meter. En ik hoor er helemaal niks van! Maar ja is wel Rotterdam en hoogbouw overal.

Wist je trouwens dat je met google maps kan meten hoe ver je er vanaf zal wonen? Want je zegt dat je gokt op 200m.

Samenvatting

Misschien wel handig als je het wat preciezer weet.

7 likes

Ah nu weet ik dat ik 40 meter van de snelweg woon!
Maar ik hoor het niet echt meer hoor, alleen sirenes vind ik irritant.

2 likes

Heb t even gecheckt maar wij wonen hemelsbreed 600 meter van de snelweg en dat horen we echt nooit. Zitten nog een aantal woonwijken/straten tussen ook.

Haha ja ik snap ook wel dat je het dan liever niet wil weten :joy:

@Kusjessoldaat we hebben het telefonisch via onze aankoopmakelaar gedaan dus niet via Move helaas.
Waarom is je oplevering ineens een dag eerder? Kan dat zomaar of is het wel in overleg gegaan, aangezien je zegt dat het je niet uitkomt.

@EleanorRigby ik ben dus vooral heel nieuwsgierig of onze/de verkopend makelaar ons heeft voorgelogen of dat er echt een hoger bod was binnengekomen na die van ons. Ze zijn blijkbaar vriendjes en zo hoorde onze makelaar dus wat er precies was geboden en daar moesten wij overheen. Maar ik weet niet of dat een truc is, neem aan dat ze daar toch niet zomaar over mogen liegen om hogere biedingen te krijgen of ben ik nou naĆÆef? :joy:

4 likes

Wat handig haha. @Parfei Ik woon iets meer dan 200m (gemeten!) van een ringweg en hoor het nooit. Terwijl de geluidswal daar op dit moment gerepareerd wordt, dus afgelopen tijd niet optimaal functioneerde.

Fijnstof is niet optimaal, maar dat is niet anders/meer dan de rest van de stad zie ik.

Qua tip: vooral op je gevoel afgaan. Bij twijfel zou ik het zelf niet doen.

2 likes

Bedankt voor alle gedetailleerde reacties haha! Deze weg is 135 meter van het huis, heb ik via maps inmiddels gemeten. Maar we hebben besloten een bod uit te brengen! We zijn wel echt verliefd op het huis en de straat. Dus ben benieuwd

21 likes

Ik heb qua fijnstof vooral gecheckt of er buren met een schoorsteen waren, niet op de afstand van de snelweg.
Uiteindelijk krijg ik toch mijn portie binnen door Tata en de Polderbaan van Schiphol, maar ach.

2 likes

Het verschilt echt per persoon of je aan geluid went hoor, ik kan het niet namelijk, ik zou nooit meer voor een woning kiezen dichtbij drukke n-weg/snelweg/andere vorm van constante geluid. Bewust geluidsarmer gaan wonen.

8 likes

Helpt een huis beter isoleren qua ramen etc niet ook tegen geluid of is zo’n snelweg gewoon altijd te horen? Tenzij het nu al de nieuwste ramen etc heeft.

Ik woonde in Den Haag aan de a12, net voor je het centrum inrijdt en bij ons hoorde je echt niks in het appartement als de ramen en balkondeuren dicht waren. Het was een nieuw en goed geĆÆsoleerd gebouw. Maar ik weet niet of je een huis later ook nog zo goed geĆÆsoleerd krijgt qua geluid.

2 likes

Het valt mij op dat jullie het alleen over binnen hebben. Persoonlijk vind ik de snelweg ook storend in de tuin.

8 likes

Ja dat lijkt mij ook? Ik denk dat je buiten niet echt comfortabel zit als er de hele tijd autos langs razen. Want ik denk dat je dat buiten altijd wel hoort

1 like

Ik doelde zelf wel op buiten ook

1 like

Nu gaat iedereen denk ik posten hoeveel ze in de tuin horen :smile: maar in de tuin en op straat hoor je er ook niks van hier. Snelweg met een geluidswand of 1 gebouw ertussen en je hoort niks vind ik zelf. Ik wandel ook vaak langs het pad naast de snelweg maar hoe er niks van. Denk dat mensen die niet naast een snelweg leven het vooral erger voorstellen dan het is?

Misschien is het erger op het platteland… en de poster heeft geen flats of scherm ertussen dus misschien hoor je dan wel wat meer.

1 like

Ik heb geen tuin maar ook buiten hoor ik het niet.

4 likes

Ja ik heb de fijnstofkaart bekeken die iemand tipte, en langs dit stuk is het niet meer dan waar we nu wonen. Mede omdat er geen stoplichten zijn op dat stukje weg, dus niet veel afremmen en optrekken. Dat maakt het wel beter. En er is een geluidswal aanwezig

Ik zeg het vooral omdat we het hier regelmatig wel horen en het is best ver weg (2km) en veel bebouwing en groen en tussen. Had ik vooraf niet gedacht. Sterk afhankelijk van de windrichting wel. Dus als je dat bezwaarlijk vindt moet je de overheersende windrichting ook even checken.

(Overigens werkt groen maar heel matig als geluidsreductie. Het is vooral een placebo effect omdat je het niet kan zien)

2 likes

Ik ook. Ik hoor echt niets (230 meter dus). Heb er ook niet ā€œaan moeten wennenā€ omdat ik er nooit last van heb gehad.

Ook niet met ramen open of als ik buiten zit (bij mij is de buitenruimte wel aan de andere kant van het huis, dus dat scheelt misschien ook.

@Parfei iig gefeliciteerd met het bod!:crossed_fingers:

2 likes

Ik woon liever dichtbij een snelweg dan dichtbij een stoplicht op een 50- of 80-weg. Hoe idioot veel geluid sommige mensen maken als ze wegrijden, niet normaal. Of toeteren als iemand een seconde te lang wacht. Ik woon 400 meter van de snelweg en dat geluid is constant op hetzelfde niveau, ik heb meer last van de 50-weg waar veel idioten rijden.

5 likes

Dat is zo’n beetje letterlijk mijn situatie maar ik erger me er eigenlijk niet echt aan. Merk het eigenlijk amper op, sporadisch dat ik een vrachtwagen met zo’n misthoorn hoor claxonneren maar ook dat went.

2 likes