Bedenk wat je belangrijk vindt, wil je iemand die meedenkt en je echt helpt door dingen heen te kijken enzo of zoek je vooral iemand die zorgt dat je een realistisch bod kan doen.
Persoonlijk zou ik voor een no cure no pay makelaar gaan die een vast bedrag rekent en niet een percentage van de aankoop want dat vind ik gewoon irritant. Onze aankoopmakelaar dacht heel erg mee met “dit huis is wat voor jullie of dit is wel een goed huis maar je als je het wil moet je dit bieden alleen ik zou het niet doen”.
Ik zou met een paar makelaars gaan praten en kijken of er een “klik” is/of ze je wensen/eisen/budget zien zitten en op basis daarvan degene kiezen die je het beste gevoel geeft.
Oh ik zou zelf ook geen makelaar kiezen die 2x meegaat en je dan daarna voor elke keer moet betalen of die je moet betalen als je een bod gaat doen ofzo. En kijken welke makelaar vaak gebruikt wordt in jouw stad, en of die een goeie reputatie heeft (dat kan namelijk ook schelen niet perse in de zin van vriendjes regelen het voor elkaar maar meer “als makelaar x deze voorwaarden biedt dan leert de ervaring dat het altijd goed komt dus met deze kopers in zee gaan is een goed idee”)