Haha, die bezichtigingen zijn toch geen garantie voor een bod/bod wat ze zoeken. Die spelen het wel goed als je hierin meegaat. (Behalve als dit zo’n bijzonder huis is etc etc)
Ja ik zou die biedingen zelf ook afwachten haha. Het staat net een week te koop, dus ik kan me ook voorstellen dat ze nog andere bezichtigingen af wachten.
Ze hebben al wat anders gekocht weten we van de makelaar.
Sorry, maar als zij opportuun doen, door je bod pas te overwegen na de bezichtingen, dan zou ik een tijdslimiet aan mijn bod zetten. Dan krijgen zij de keuze, nu dit bod, of bezichtigingen afwachten die mogelijk geen bod opleveren.
Ik zou terugkoppelen dat je bij dit bod blijft en dat ze 24 uur krijgen om het te overwegen. Dan is het over.
Weet je wanneer deze bezichtigingen zijn?
Je zou ook aardig kunnen zijn en er 5000 bovenop het bod doen, om aan te geven dat je serieus bent, maar dat je ook een harde onderhandelaar bent.
Overleg vooral met je makelaar, die heeft een goed beeld van de markt. Maar ik zou me niet zomaar in de wacht laten zetten. Laat hen ook maar even peentjes schijten.
Klein detail is dat je dan ook bereid moet zijn om weg te lopen. Die deadline werkt als jij een bijzonder hoog bod doet of mensen echt besluiteloos zijn. Niet als je 25.000 euro onder de vraagprijs biedt terwijl er nog andere kijkers zijn en een huis een week te koop staat. Als je je relatie met de verkoper wilt verzieken moet je ruim onder de vraagprijs dwingend gaan lopen doen. Ze doen nu helemaal niet opportuun, ze hebben net een week hun huis te koop gezet en hopen dat een ander daar de vraagprijs op komt bieden. Je maakt jezelf met die aanpak echt een beetje belachelijk.
Dit is toch super super normaal in deze tijd? Er is nog steeds enorme schaarste en als je in een gangbare prijsklasse zit en het huis is geen bouwval dan zijn er nog steeds heel veel potentiële kopers die zelfs ook bereid zijn om over te bieden. Ik zou juist denken dat je jezelf in je vingers snijdt want hoezo denk je dat er niemand is die bereid is om de vraagprijs te bieden? Dan laat je toch een super goede kans schieten. Wat prima is natuurlijk, maar het dan omdraaien alsof die verkopers iets super weirds doen is toch ook gek haha?
Ja ik vraag me eerder af waar het normaal is om 25k te onderbieden en dat de verkopers het dan ook nog een mooi bod vinden?
Nou dat denk ik opzich njet, volgens mij zeg ik dat ook nergens. Maar dat wil niet zeggen dat wij het er (qua maandlasten) voor over zouden hebben
Mja dat is vooral aan jullie toch, besluiten wat jullie het waard vinden en wat jullie maximaal te besteden hebben, als het bod van 25.000 onder de vraagprijs jullie maximum is dan is dat jullie definitieve bod en is het gewoon pech als een ander daar wel overheen kon.
Klopt, dat is ook zo! Die afweging moeten we zelf maken,
Zoals Ik zelf ook schreef; ik zou zelf ook die bezichtigen afwachten als verkoper. Ik zeg volgens mij ook nergens dat zij gek zijn of iets weirds doen.
En qua overbieden in deze periode, volgens mij is dat zo wisselend. We hadden gekeken naar wat er in de regio is verkocht in dit soort woningen, niet veel. Maar daarvan 1 op en 1 of er onder de vraagprijs. Maar recent heeft mijn nicht in Hilversum ook een instap klaar appartement onder de vraagprijs gekocht, dat had ik ook nooit verwacht dat dat in die regio gebeurde.
Voor m’n gevoel is het zo wisselend.
Moeilijke beslissing wel! Ik vind energielabel c voor een jaren '30 woning trouwens niet heel slecht. Dat betekent dat er al flink verduurzaamd is, als het een nieuwe stijl energielabel is. Weet je zeker dat je dat met 25000 euro nog flink kunt verbeteren?
We zouden dan bijv de dubbel glas ramen vervangen door HR+++, en 2 kozijnen moeten ook. Vloerverwarming, warmtepomp, en de vlieringen zijn niet geïsoleerd. Daarnaast is de keuken ruim 20jr oud dus die dan ook. (Nee dit willen we niet allemaal in die 25k haha, maar die 25k hebben we daar wel mede voor berekend zegmaar).
Maar zoals al gezegd: als iemand anders dit huis wel gewoon voor de volle prijs wil dat is dat onze pech. Maar wie niet waagt…
We hebben voor onszelf een maandbedrag in ons hoofd qua hypotheeklasten. Wat de bank zegt dat we kunnen lenen vinden we niet verantwoord (o.a. door kinderopvang ). Dus het is niet dat we helemaal aan onze toppen zitten volgens de bank, maar wel tot waar we ons comfortabel bij voelen en 25.000 daarvan afwijken vinden we toch net te veel.
Edit: en je hebt gelijk hoor! Want er zitten 30 panelen op, een zonneboiler, gevel en vloer isolatie en de meeste ramen zijn iig dubbel glas. Enkele Hr
Met triple glas moet je toch sowieso de kozijnen vervangen?
Jep, dus een aantal zouden van gewoon dubbel naar HR gaan en waar de kozijnen moeten meteen +++…
Ik geniet, op dit moment, echt van deze rush van verbouwen. We gaan echt alle kanten op, hebben continu mensen die langskomen om offertes op te nemen.
De wasmachine aansluiting is nu verplaatst naar het washok, echt heel blij mee!
Alle plafonds liggen eruit. Eind volgende week wordt er foam isolatie gezet, het dak is gerepareerd. Het meeste zit ik met wanneer de nieuwe plafonds erin gezet worden, want dat kan pas na het isoleren.
Ik heb vandaag nog 10% overboden voor een huis met interieur uit 1950 en gaskachels, in landelijk noord-nederland, en we zijn wss niet het hoogste bod
Geen klok op gelijk te zetten
Ohh joh ga je weg uit je stad?
Ik kwam hier om te vragen in hoeverre overbieden nog een ding is, specifiek in Utrecht stad, maar als ik het zo zie is het nog steeds gekkenhuis? Hoewel ik soms ook verhalen hoor dat niemand biedt op een huis (terwijl het wel OK is en betaalbaar voor 2 personen). Ik kan in ieder geval geen 20% overbieden of zoiets.
Een vriendin zoekt nu in Utrecht en als ik hoor hoeveel daar wordt overboden, heel vaak minimaal 50k, maar ook weleens 80k of zelfs 120k. Is natuurlijk ook super afhankelijk van de vraagprijs maar je ziet het echt weer oplopen. Ook als zij vergelijkt met prijzen die je een half jaar geleden zag.
Edit. Denk dat 10% overbieden wel ongeveer minimaal is. Dit zijn huizen van 500-600 vraagprijs
Ik heb net in Utrecht gekocht. De vraagprijs was iets meer dan 2 ton en alles in dit huis was aan vervanging toe. Ik heb 20% overboden en ik had met €10.000 marge het hoogste bod.
Ik heb het alweer opgegeven. Voor huizen rond de 4 ton wordt zo 70.000 of 90.000 overboden…