Huizen/woningmarkttopic #3

Oh super vervelend! Ik duim voor jullie :crossed_fingers:t2:
Hier hetzelfde verhaal gehad. Gelukkig hadden we een hypotheekadviseur die er echt bovenop zat en bijna iedere 2 uur naar de geldverstrekker belde en daar iedereen die je maar kunt denken heeft aangespoord :sweat_smile: Hopelijk geldt dat ook voor jullie!

3 likes

Woon je in België of is dit in Nederland ook gebruikelijk dat het zo lang duurt? En waar zit dat ‘m precies in? Lijkt me inderdaad zenuwslopend

Nou heel stom, er staat geen iban nr op mijn loonstrook en daar doet een hypotheekverstrekker heel moeilijk over. We hebben nu nog een aanvraag gedaan elders en die is vooralsnog akkoord. Dus spannend!

2 likes

Moest je geen afschrift van je bank geven waarop je loon storting staat? Dat had toch voldoende moeten zijn denk ik zo.
Wel fijn dat je nu ws een andere hebt.

1 like

Ja klopt, maar toen kwamen de vragen over studieschuld haha. En daarvan nu dus alles doorgegeven, met de nieuwe regels moet het allemaal kunnen. Dat had onze hypotheekadviseur in de tussentijd al berekend. Maar toch blijven ze moeilijk doen en de beslissing uitstellen. Mega irritant.

Edit: jaaaa paar uurtjes later en het is rond!! Aaaah zo’n opluchting

20 likes

Wat fijn, gefeliciteerd! :partying_face::partying_face:
Ik hoorde van onze verkopers dat zij ook langer hadden gedaan over de hypotheek rondkrijgen. X=3 maar wees gewaarschuwd iedereen :crazy_face:

1 like

Haha ja goed vooruitzicht dit. @Parfei gefeliciteerd!!

Wij gaan ons volgende week inschrijven voor een nieuwbouwproject. Ik vind nieuwbouw echt vreselijk qua indeling (sorry mensen die het hebben. Maar ik hou zo van karakteristieke huizen) maar voor de toekomst is het wel fijn (energiezuinig, weinig onderhoud) en we kunnen bestaande woningen bijna nooit bezichtigen door werk van m’n vriend. Maar ik heb er nu al slapeloze nachten van mochten we ingeloot worden :smiling_face_with_tear: die kosten die erbij komen omg

5 likes

Sad

7 likes

Jij zoekt in U toch? Ik heb recent wat single kennissen die kunnen kopen in de nieuwbouw van wisselspoor en Cartesius met net boven modaal, moet je wel de dubbele lasten kunnen dragen helaas

1 like

Volgens mij is dat uitverkocht. Moesten ze veel overbieden daar?

3 likes

Bij nieuwbouw heb je in principe vaste prijzen, dus hoef je niet te overbieden

2 likes

Toch kijk ik nergens meer van op😂

5 likes

Dat wisselspoor gebied gaat wel heel mooi worden! Ze gaan een heel park aanleggen op dat braakliggende terrein/het terrein van de rijschool. Alleen verwachten ze in 2027 klaar te zijn. Dat is wel minder haha.

1 like

Nou… @Parasol mijn zus werd bij een nieuwbouwproject in Amsterdam gevraagd om ‘haar beste prijs’ dus nieuwbouw wil niet per se zeggen dat je niet hoeft te bieden helaas

3 likes

Echt??? haha wtf?

Ging het niet om het budget beschikbaar? Wij hebben ook een beetje overdreven met hoeveel geld we beschikbaar hadden voor ons huis en ik denk dat dat wel in je voordeel werkt, want ze hopen natuurlijk wel dat je nog een fortuin aan meerwerk uitgeeft. Als je de basis koopsom net kan betalen verdienen ze minder aan je

4 likes

Nope, het was echt bieden, de prijs was een soort ‘vanaf prijs’. Ik viel ook van mijn stoel toen ik het hoorde

6 likes

:sob: Alsof je op de markt staat.

2 likes

Ik hoorde laatst voor het eerst de term aanhuurmakelaar. Stelletje bandieten zijn het.

2 likes

Oh leuk, ik zag gister de plannen voor een tunneltje

4 likes

Een collega was laatst met een cliënt mee naar een particuliere huurwoning, de woning stond voor €800 pm op funda. Stond ze daar met 30 mensen in de woonkamer en moest je gaan bieden wat je ervoor wilde betalen. Echt schandalig gewoon.