volgens mij was deadline wisselspoor vandaag, ik zie dat er nog 4 onder optie staan dus dat kan nog van alles betekenen. Ze gaan al onder optie zodra je interesse toont.
er ligt al jaren een tunneltje tussen werkspoor en nieuw-engeland maar die is nog afgesloten tot de wijk af is haha
Weet je zeker dat dat zo is hier? Gebruikelijk is nadat optie overeenkomst is getekend
Bij ons nieuwbouwproject gingen ze onder optie zodra je een woning had toegewezen gekregen. Je had toen nog tijd om er over na te denken en als je het voorlopig contract had getekend, stond ie op verkocht. Daar kon je dan eigenlijk alleen nog onderuit als je de financieën niet rond kreeg. Dat is bij ons rijtje gebeurd, want een huis die stond opeens weer onder optie. Vaak zijn er wachtlijsten bij dit soort projecten dus als je er van afziet of na het tekenen het niet rond krijgt, blijft ie eigenlijk (of veranderd ie weer naar) onder optie. Je kan natuurlijk altijd informeren of er een wachtlijst is voor de woning naar keuze.
Bizar trouwens dat je tegenwoordig ook al moet overbieden op nieuwbouw! Bij ons was dat niet zo en andere projecten waar we keken gelukkig ook niet. Je moet alleen wel aantonen dat je het kan betalen (al was dat bij ons ook wat natte vingerwerk door een adviseur), als je dat doet krijg je voorrang! Als je je wilt inschrijven voor nieuwbouw moet je dus eigenlijk zorgen dat een adviseur op papier heeft gezet dat het haalbaar is!
Ik ben bekend met hun reservelijst. Maar wat hebben jouw vrienden qua overbieden moeten doen?
Kan me niet voorstellen dat je bij wisselspoor moet overbieden. Sowieso nog nooit gezien op Utrechtse nieuwbouw en dit is gesubsidieerde bouw.
ik hoop voor jullie dat het ronduit illegaal is als op zulke projecten overboden wordt
Hier ook overboden op nieuwbouw (wij hadden na inschrijving de mogelijkheid om een ‘aangepast aankoopvoorstel’ te doen). Niet in de randstad overigens. Uiteindelijk bijna 10% van de vraagprijs overboden.
Enerzijds raar omdat je niet weer waarvoor je biedt. Anderzijds hebben we de prijs die we in gedachten hadden vergeleken met wat verder in die prijsklasse in onze regio te koop stond destijds en dan was het toch een redelijke prijs.
Er komt een nieuwe fietstunnel van werkspoor naar Pijlsweerd-Zuid!
niks
Ons huis komt binnenkort te koop en ik vind het toch een partij spannend! We hebben een oud huis, dus niet alles is strak en ben echt bang dat mensen tegenwoordig te hoge verwachtingen hebben van huizen. (Bijv dat het van binnen ongeveer als nieuwbouw moet zijn, maar in deze huizen is geen enkele muur kaarsrecht)
Ja, het is dicht bij het centrum, maar nog wel rustig. Maar mensen zeggen zo makkelijk: jullie huis verkoop je zo! Maarja dat moet nog wel waargemaakt worden. En nu ik dan soms naar ons huis kijk zie ik vooral de imperfecties ipv alle mooie dingen. Wel heel fijn om jouw ervaring te lezen.
Misschien heb ik ook gewoon te veel Kopen zonder kijken gekeken waarbij mensen onrealistische wensen hebben qua huis en budget. Maar hopelijk kan ik over een tijdje melden dat het huis is verkocht, rond de vraagprijs.
Onze huidige woning is verkocht het ging allemaal echt zo ontzettend snel, binnen een week verkocht. @Bennielava wij zagen op een gegeven moment ook alleen maar de imperfecties vanaf de aanloop naar de verkoop haha
Dat verkopen zo spannend is herken ik ook! Ik vond het verkopen zo veel spannender dan een huis kopen . Uiteindelijk in 1 week verkocht met meerdere biedingen boven de vraagprijs.
Wie heeft ervaring dat er op je huis wordt overboden? Mag de makelaar hier transparant in zijn naar de bieders bijvoorbeeld? Het lijkt me dat men wel moet weten hoeveel ze moeten overbieden.
Ons huis staat net te koop, in de Randstad aan het water, en we hebben komende week 22 bezichtigingen. Bizar. We verwachten dus dat er zal worden overboden.
Ik snap je vraag niet helemaal. Men hoeft niet te weten hoeveel ze moeten overbieden, want ze hoeven niet te overbieden. Of er overboden wordt en eventueel hoeveel is aan kopers. De makelaar mag vervolgens niet tegen andere kopers zeggen hoeveel er al geboden is.
Dat bedoel ik inderdaad. Dus stel; ons huis staat te koop voor 100k, iemand biedt 110k en er is nog een geïnteresseerde die wil bieden. Mag de makelaar dan zeggen dat diegene over de vraagprijs moet bieden?
We moeten deze week nog maar afwachten, dus ik wil niet meteen de makelaar deze vraag stellen zeg maar. Ben al super blij met de vraagprijs. Maar ik wil wel weten hoe dit proces straks gaat.
Een makelaar mag in principe enkel zeggen dat er een goed of beter voorstel ligt. Niet om wat voor bedragen het gaat, maar er is altijd nog het grijze gebied tussen wat er mag en wat er gedaan wordt. Ik zou het toch even met je makelaar bespreken want uiteindelijk ligt het aan de werkwijze van je makelaar en de gekozen procedure hoe het straks gaat er is geen standaard proces.
Wij hebben dezelfde situatie gehad. Randstad, 18 bezichtigingen. Daar op hebben we in overleg met makelaar besloten om een bieding procedure te starten. Met name omdat je officieel niet met meerdere mensen tegelijk mag onderhandelen en dus ook niet tegen potentiele kopers mag benoemen als onderhandel strategie over de hoogte van andere biedingen. Natuurlijk weten mensen bij zulke procedures wel dat er veel geïnteresseerden zijn maar houdt je het wel netjes binnen de regels. Deadline gesteld en voor dat tijdstip moest iedereen zijn bieding gedaan hebben. 1 kans en het beste bod kreeg hem. Daar op kregen we een boel biedingen en hoogste 15% boven de vraagprijs. Ik vond dit heel erg fijn werken (wel spannend omdat alle biedingen vlak voor de deadline pas binnen kwamen)
Wow, was deze overbieding van 15 procent recent?