Oh dat valt wel mee ja! Ik ben eerder bang dat het boktorren ofzoiets zijn
Wij hadden in een vorig huis ooit boktorren in de schuur. Was toen wij het kochten ook al behandeld en eerlijk gezegd heb ik er nooit meer een gezien in de 15 jaar dat we er gewoond hebben. Je ziet dan kleine gaatjes in de houtspanten. Ik zou dat wel laten controleren, anders worden al je dure centen weggevreten en woon je straks in een huis zonder dakā¦
Maar hiermee ga je echt voorbij aan de hele definitie van vraag / aanbod oftewel kapitalisme. Er zijn momenteel gewoon veel meer woningzoekenden dan woningen. Wat door onze groeiende populatie komt. Ruimte is beperkt en een dak boven je hoofd een basisbehoefte
We moeten dit vooral niet aan de markt overlaten dus. Meer dan 12 jaar VVD heeft al genoeg stuk gemaakt.
20 biedingen. We zaten precies in āt midden. Vrij kansloos dus.
Alle 20 waren boven de vraagprijs. Echt ongekend. Moed weer diep in de schoenen gezakt.
Ja natuurlijk wordt de kloof alsmaar groter en nee natuurlijk moeten we dat niet willen (dus hup woonprotest op de dam en het Malieveld en in het stemhokje) maar als jij op dit moment een woning wilt kopen dan zul je niet ontkomen aan deze gekte.
Of je kan principieel nooit niks niet overbieden en misschien alle huizen aan je voorbij laten gaan of uit principe geen koophuis willen. Verandert het helaas ook niet mee.
Huilen dus.
Gelukkig ben ik zelf een have, maar ja 50+ ook!
Jemig dat is wel echt veel! Is inderdaad dan bijna niet tussen te komen
Ooh nou geniet ervan!
Groetjes,
Een 30+ met een inkomen waar ik in mijn woonplaats nog geen parkeerplaats van kan kopen
Super kut!
Mijn vriend en ik hebben net ook te horen gekregen dat we een huis niet hebben gekregen (nieuwbouw, waarvan we dachten dat we echt een goede kans maakten ivm een loting op categorie en wij zaten in de eerste). Ik was even vergeten hoe kut zoiets voelt
Joh dit is dezelfde vrouw die riep dat men in dit topic niet zo moet klagen maar gewoon hard werken en niet alles tegelijk willen. Want zo deed zij dat ook in haar tijd.
Ben er ook echt goed chaggie van haha.
Terwijl ik het wel aan zag komen; maar toch word je dan weer even met je neus op de feiten gedrukt.
Zoeken jullie ook een koopwoning of een huurwoning?
Ik heb nog een klein lijntje naar een buitenkansje lopen (iemand die zān starterswoning zonder makelaar wil gaan verkopen), dus nu maar heel heel heel hard hopen dat dat wat wordt.
Ja en je hoopt er gewoon op natuurlijk. En misschien heb je het in je hoofd al helemaal ingericht? Haha, dat heb ik in ieder geval wel. En heb nu helemaal een error omdat we even niet meer weten wat we nu qua huis willen (nieuwbouw of karakteristiek, wat hiervoor onze voorkeur was).
Wij zoeken ook koop!
Spannend! Wanneer hoor je daar iets over?
Oh joh ik zie het ja. En 100% van de posts in dit topic.
Valt mee hoor, ik zit in mijn tweede koopwoning.
De eerste tussenwoning van 118m2 gekocht in 2005 tegen 212,5k (was toen wel onze max) en dit huis met ruim 150k euro overwaarde verkocht in 2021, en weer gestopt in een nieuwbouw tussenwoning van 164m2 en 500k von. Wel beide op een postzegelkaveltje van ca. 140-145 m2. Ik ben een gezegend mens.
Huidige woningwaarde inmiddels alweer gestegen alweer tot ca. 750k (want A+++ en lekker groot; blijvend vrij uitzicht op de weilandjes en het bos), maar uit dit huis ga ik tussen 6 plankjesā¦
Maar voordat ik überhaupt een huis kon kopen op mijn 35e hebben we gewoon 15 jaar gehuurd hoor. Niet tegen die belachelijke huurprijzen van nu, en ook wel geluk gehad met onze laatste huurwoning (hoekwoning, ruime kavel met eigen oprit, 100m2 tegen 635 gulden).
Probleem is nu dat mijn twee volwassen zonen het huis niet uit gaan komen. Voor mijn dochter duurt dat nog een aantal jaar gelukkig.
Tja. Life goes onā¦
Inderdaad!
Maar dat is juist het probleem, life goes on klopt niet voor een groot deel van de jonge mensen en waarschijnlijk ook niet voor jouw kinderen. Je zult vast zien dat zij hun leven niet kunnen opbouwen zoals ze willen omdat ze geen eigen woning kunnen vinden. Dat ze bepaalde keuzes op het gebied van vrienden, werk, relatie niet kunnen maken door het gebrek aan een eigen plek.
Zij zullen verder moeten met hetgeen wel beschikbaar is en zijn waarschijnlijk heel blij dat ze bij jou kunnen wonen. Maar ik denk dat veel mensen vallen over jouw posts vanwege het gebrek aan perspectief en het gevoel van onrechtvaardigheid.
Is dat in het dorp van onze ouders Ik ging laatst met ook iets van 15+ naar een huurwoning kijken lol ik dacht heeft iedereen zijn vriendenkring meegenomen maar nee, iedereen wilde dat overpriced lilekke huurhuis. Heeel veel geluk met de zoektocht!!
Dat zeg ik toch ook. Een jubelton zit er bij ons niet in.
Voorlopig wonen ze nog lekker thuis dus. Maar voor hen is dat zeker niet leuk!
Ja dat dus. Het idee goedkoop huren en sparen om op termijn een woning te kopen gaat ook totaal niet op want huurwoningen zijn ook duur. Het kan nu gewoon niet.
Maar jeej fijn dat je weer de mogelijkheid had om jouw hele bevoorrechte financiƫle positie uit de doeken te doen.