En hoe is dit afgelopen? Ik hoop allemaal oké!
Het idee is leuk, maar de meeste contracten hebben een verbod op onderverhuur (en terecht). Met een beetje pech wordt je huurovereenkomst ontbonden als ze erachter komen en mag je alle winst (dus de huur die je hebt ontvangen) terugbetalen. Dus @Mae ik zou dit alleen doen als je toestemming van de verhuurder hebt, maar betwijfel of je dat gaat krijgen.
Ons huidige huis staat sinds vandaag te koop.
Wel wat lastig om te beseffen dat het nu realistisch wordt en alle indrukken te verwerken
Kan wel maar het heet bij mijn woningbouw huisbewaarderschap en dat is maximaal een jaar. Maar feitelijk gezien is het gewoon onderverhuur, jij blijft dan wel verantwoordelijk voor het betalen van de huur aan de woningbouw stichting.
Edit:
Je moet wel een verzoek indienen.
Lief dat je het vraagt! Is allemaal goed gegaan ja. Nu de hypotheek nog rond krijgen en dan ben ik (als het goed is) over anderhalve maand verhuisd.
Iemand recent nog een hypotheek afgesloten en wat was de doorloop tijd? We hebben een adviseur, die heeft de aanvraag bij 3 banken ingediend voor ons. Alleen taxatie eigen woning voor overbruggingshypotheek hebben we pas volgende week dinsdag compleet.
We hebben dan nog 4 weken om de financiering te regelen, wordt daar helemaal nerveus van. Lijkt zo kort. Adviseur maakt zich niet druk.
Ik heb het een maand geleden in een 3 weken geregeld waarbij de verkopers pas na 12 dagen na acceptatie bod het voorlopig koopcontract hadden getekend. Dus het kan echt heel snel!
Je kan even googelen naar de actuele doorlooptijden, bij de meeste banken gaat het maar om een aantal werkdagen.
Ja ik had al even gekeken maar het leek me zo weinig. Vorige keren (2015 en 2017) duurde het veel langer allemaal en toen hadden we de taxatie veel sneller.
Hier kregen we al na 2 dagen een reactie van de bank, maar moesten we nog aanvullende informatie aanleveren. Dit moest tot 3x toe, maar alsnog was het binnen 2 weken geregeld.
Ik heb op vrijdag de hypotheekaanvraag gedaan (alle stukken al compleet), maandag daarna renteaanbod ontvangen, maandag daarna vroegen ze aanvullende informatie over eigen middelen en dinsdags werd hij goedgekeurd. Iets meer dan een week dus. Was de Rabobank, die doorgaans het traagst schijnt te zijn. Maar ik snap wel dat het spannend is!
Wat voor aanvullende informatie moest je aanleveren nog?
Ben hier ook benieuwd naar!
Bij ons is de hypotheek een week geleden aangevraagd bij de Rabobank, maar we hebben nog niks gehoord over het aanleveren van stukken. Ik word er een beetje onrustig van haha, wil alles gewoon geregeld hebben.
Mijn werkgeversverklaring was tot 3 x toe niet goed. Oa omdat m’n broer mijn werkgever is en die het daarom niet mocht tekenen, omdat ik m’n ikb maandelijks laat uitbetalen maar dat volgens hen als vakantiegeld moest staan en omdat ik loonsverhoging had gekregen maar daardoor m’n jaarloon niet klopte. Maar die van m’n man was in 1 x goed.
In de werkgeversverklaring van mijn partner was zijn ouderschapsverlof niet goed geregistreerd, dus die heeft hij meerdere keren opnieuw moeten aanvragen. Daarnaast info over de studieschuld en de herkomst eigen middelen. Ik was gewisseld van bank en kon daarom niet laten zien hoe mijn spaargeld was opgebouwd in de afgelopen jaren, dus daar waren vragen over.
Onze adviseur gaf destijds overigens aan dat de verkopers vrijwel altijd akkoord gaan met uitstel, mocht dat nodig zijn. Anders moeten ze immers weer een andere koper vinden die door hetzelfde proces moet gaan.
Hebben jullie al wel een rente offerte gehad?
Wij hebben 2x een hypotheek gehad bij de rabo en door de korte lijntjes ging dat altijd wel snel. We hebben nu een financieel adviseur omdat we ook verder wilden kijken. Hij heeft offertes aangevraagd bij meerdere banken.
Maar omdat je dan met een tussenpersoonnwerkt ontvangt diegene ook alle informatie. Nou, ik ben er inmiddels wel achter dat het “ontzorgen” niet voor mij op gaat, hou het toch liever zelf in de hand want ik heb geen idee waar we nu zijn.
We hebben alleen een mail van de bank ontvangen dat de hypotheek is aangevraagd via de tussenpersoon en zij info op gaan vragen via de adviseur. Hij had al wel verteld wat de rente zou worden voordat we de aanvraag definitief deden. Maar ik ga maandag maar even bellen want ik krijg hier nu stress van. Onze adviseur communiceert niet zo goed, behalve als we er zelf achteraan gaan. Hij zegt de hele tijd: komt goed komt goed.
Maar herkenbaar hoor. Ik trek dit ook niet zo goed, dingen uit handen geven
.
Het voelt vooral zo dubbel dat we nu al heel veel tijd en energie steken in het maken van meerkeuzeopties (nieuwbouwhuis) terwijl de hypotheek nog niet eens rond is. Hopelijk is het bij jullie ook snel rond!
Haha misschien hebben we wel dezelfde want die van ons zegt dat precies.
Dit is toch gewoon iets wat iedere hypotheekadviseur zegt. Je hebt 6 weken de tijd en 9 van de 10 keer kun je ook nog verlenging aanvragen
Eens een ander soort post in dit topic; ik sta 7 jaar en 4 maanden ingeschreven in mijn regio voor een sociale woning, en nog steeds niks gelukt
. Maar deze week zijn er 3 superwoningen tegelijk online gekomen en ik sta op dit moment nummer: 5 van 429, 7 van 483 en 4 van 511. Ik hoop zooo dat 1 van deze gaat lukken ![]()
![]()
Dan heb ik gewoon eindelijk een voor- en achtertuintje en 3 slaapkamers ![]()
![]()