Jaaa dat moet toch haast wel? Ik duim! Wanneer is de sluitingsdatum?
Morgenavond en de bezichtigingen volgende week. En ik kan me zo voorstellen dat meerdere mensen net als ik op 2 of zelfs 3 van deze woningen hebben gereageerd en dus moet er nog wel wat wegvallen qua reacties ![]()
Ja, denk ik ook!
Is ook mijn ervaring, ben ooit ergens vierde geweest maar uiteindelijk nummer één en bij de woning waar we uiteindelijk zijn gaan wonen toen waren we volgens mij derde.
Ohh spannend! Ik ben op dit moment hard aan het klussen in mijn sociale huurhuisje met idd ook 3 slaapkamers en een tuin!
En ik stond op nummer 13! Daarvoor was ik ook wezen kijken naar een huisje waar ik op nummer 11 stond⊠dus ik hoop voor je dat je snel mag kijken naar 1 van de woningen
(ik stond wel 12 jaar ingeschreven en ze vertelden dat 18 jaar tegenwoordig gangbaar was
edit: in mijn regio natuurlijk!)
Nu het hier toch over sociale huur gaat, ik heb 8 jaar en 3 maanden. Als ik nu kijk voor wat onlangs verhuurd is dan zie ik bv 7 jaar en 6 maanden staan, maar ik weet nog dat als ik zou reageren ik op plek 10-15 zou staan. Zijn er dan zoveel mensen afgevallen ofzo?
Oh wat grappig dat dat bij jullie er bij staat! Bij ons is dat niet zo.
Mijn ervaring is dat er veel mensen afzeggen inderdaad. Ik stond 12 jaar ingeschreven en ik zag geen verschil in de afgelopen 4 jaren wat betreft mijn plek. Ik stond 4 jaar geleden ook op nummer 15 bij dezelfde huizen als nu.
Bij mijn huidige woning nu stond ik dus op 13, maar daar moet wel heel veel gebeuren. Denk dat er daardoor ook mensen op zijn afgehaakt en het dus weigeren. Ik heb het afgelopen jaar een paar keer mogen kijken en stond altijd ergens op nummer 12 ofzo. De opzichters vertelden ook dat heel veel mensen het afwijzen, simpelweg niet op komen dagen of soms gewoon hun papieren niet op orde hebben. Een vriendin van mij was zelfs nummer 30 bij haar oude appartement, maar heeft het wel gekregen!
Ja, er vallen bij de woningbouw heel vaak mensen af. Dan hebben ze bijvoorbeeld op meerdere huizen gereageerd, of hun papieren niet op tijd op orde, of ze kunnen op korte termijn toch niet verhuizen (bij âmijnâ woningbouwvereniging gaat alles altijd vrij snel). Als je iets ziet waar je interesse in hebt en je staat op plek 10-15, altijd reageren! Mijn huidige appartement heb ik vanaf plek 1 gekregen, maar het vorige vanaf plek 40 (toen was ik in eerste instantie niet eens uitgenodigd om te komen kijken maar werd ik zelfs nog gebeld last minute omdat er zo veel afzeggingen waren)
Ook wat @ciselering zegt dus ![]()
Ja het gaat ook heel snel inderdaad! Ik kreeg na 2 weken al de sleutels, dus ik heb heel veel moeten bestellen en regelen zodat ik een beetje op tijd aan de slag kon. Daar moet je wel tijd voor kunnen vrijmaken (ik ben zzp-er dus dat scheelt). En nu denk ik: had ik maar 2 maanden dubbele huur gedaan want er moet zo fucking veel gebeuren (natuurlijk hoeft niet alles af, dat is ook niet mogelijk in mijn geval haha, maar het is nu echt even BIKKELEN).
Maar snap helemaal dat mensen het daarom afwijzen.
Mijn zusje was laatst nummer 10 en is het nog geworden! Blijft spannend maar zeker een goede kans ![]()
Ja ik wil op zich daar wel wonen maar dan met 2 slaapkamers. Maar aangezien er voor deze zoveel afvallen zal dat misschien voor de 2 slaapkamers ook wel zo zijn. Zodra ik top 30 sta ga ik maar gewoon reageren dan.
@ciselering Ik dacht dat zoân lijst met verhuurde dingen ook wel soort van verplicht was? Hier staat t onderaan de website. En ook wat directe bemiddeling is of met voorrang staat er dus ook bij (en dan zijn er zo veelđ).
Oh hier staat er dan alleen bij âaan andere woningzoekende aangebodenâ. Op mijn eigen reacties. De huizen gaan er ook meteen âafâ als de week voorbij is, dus dan kun je alleen nog maar inzien waarop je zelf hebt gereageerd.
Heb je niet ergens een pagina met historische reacties? Als ik daar op klik krijg ik dit:
Als ik tussen mijn historische reacties kijk gaan de woningen bijna altijd wel naar plek 1 tm 5, dus denk dat het per regio nog best verschilt. In de woonplaats waar ik op reageer komen per week ĂŒberhaupt vaak maar 2 woningen beschikbaar.
Edit: oh misschien heb ik je bericht verkeerd gelezen. Ik zie inderdaad ook alleen woningen waar ik zelf op gereageerd heb.
Hier staan ze dus bij onlangs verhuurd. En dan dus echt een lijst met ook dingen die er niet eens op hebben gestaan.
Wel chill op zich, alleen jammer dat je niet altijd meer terug kan vinden wat voor soort woning het is. Bij ouderen of juist 3 slaapkamers heb ik vaak t idee dat er minder tijd nodig is dan bij de 1 of 2 slaapkamers.
Bij SVNK maak je zéker kans als je in de top 30 staat! (dit is dus ook mijn woningbouw
)
Ook voor huizen met twee slaapkamers, al zijn die wel iets gewilder.
ik heb na bijna 10 maanden zoeken een appartement gevonden
echt zo ongelofelijk blij mee! uiteindelijk toch viavia, via een collega van mân vader. 1 juni krijg ik de sleutel al dus het gaat heel snel al! zo grappig ook dat alle âofficieleâ huurbedrijven alles van je willen weten, hoeveel je verdient etc 3,5x de huur moet verdienen en deze man niks nodig heeft. hebben elkaar nog tijdens de bezichtiging de hand geschud en de dag erna heb ik het huurcontract al ondertekend
ga gelijk alle betaalde sites opzeggen, scheelt me een hoop geld elke maand.
Nee ik heb dus enkel âaan iemand aangebodenâ er staan. Ik kan er ook geen screenshot van maken want de site is op de schop op dit moment ha. Maar nee staat hier Ă©cht niet bij, ook niet waar ik op gereageerd heb. Wel heel interessant!
Volgens mij is âgewoonâ dakloos in mijn regio ook geen reden voor urgentie, alleen als je bijv. kinderen hebt, of als je uit een gevaarlijke situatie rond je huis komt of medische issues hebt. En dan heb je nog âmaatwerkâ in de zin van dat je voorrang kan opbouwen voor sommige jongeren en seniorenwoningen, maar dan moet je nog steeds ook wachttijd opbouwen.
Hier ook niet hoor. Super klote en lullig maar voor iedereen die in de huidige markt âgewoon dakloosâ is hebben ze echt veel te weinig woningen
Met als toevoeging dat als je kind ook maar enig percentage bij de andere ouder woont je kind daar volledig kan gaan wonen en jij dus als ouder geen urgentie krijgt (en dus geen huis hebt).
Ja daarom antwoord ik ook met voor wie maatwerk (in mijn regio) wel is ![]()

