Zelfs dan denk ik “had ik dit maar…” ik ga steeds van tijdelijk huren naar ander tijdelijk huren. Het budget voor huur is opgehoogd naar 1400 en zelfs daarmee is het onmogelijk, vooral omdat mn vriend niet in NL werkt.
Sorry maar wakker geschud?
En nu pas
Ja ze zit een half miljoen boven de gemiddelde ervaring hè
Duurt altijd ff voor het ook de rijkere laag direct raakt…
Met een budget van minimaal 9 ton echt keuze zat, je weet dat je in een vijver vist waar je altijd wel ergens beet hebt. Is zo anders als je in een andere prijsklasse moet zoeken.
Tenzij je een vrijstaande woning in Amsterdam/utrecht/t gooi ofzo zoekt .
Kom ik aan met 1400 9 ton sjeee
Humble brag
Lol meen je? Met z’n 2 zonder enig uitzicht op iets dat niet maar een paar maanden is. Misschien vind je het lullig dat ik die 9 ton juist een humble brag vindt.
Lees ik raar of wat is de brag?
€1400 (spaargeld?) is met de rijkste fantasie toch niet in de buurt van een brag. Daar kun je net €1000 mee overbieden terwijl de rest €10.000 overbiedt en als het toch lukt kun je misschien nog net een nieuwe toiletpot aanschaffen of zo.
€1400 voor een tas ofzo kan een brag zijn. Maar op de huizenmarkt? Nah.
Volgens mij bedoelt ze 1400 pm voor een huurhuis. En nee absoluut geen humble brag wat mij betreft. (Autocorrect maakte hier Humberto brag van lol)
Haha nee idd. 1400, waar is dit, bel me
Ik zou dan vooral dit gesprek aangaan met je makelaar. Die kan jou een prachtig overzicht aanleveren van huizen met vraagprijs en exacte verkoopprijs. En daarbij ook zeggen wat dus op dit moment voor jouw gebied gebruikelijk is.
Ah fijn, dat gaan we tzt dan zeker doen! We hebben eerst een intentieverklaring nodig en dan gaan we serieus beginnen met zoeken incl aankoopmakelaar.
Wij zoeken ook met een aankoopmakelaar en wat ik daar, tot nu toe, vooral fijn aan vind is dat zij meteen het huis taxeren en die prijs vaak (veel) hoger ligt dan de prijs op funda. Zolang je hypotheek het dan toelaat kun je in ieder geval realistischer/kansrijker bieden. Of je het dan wint is alsnog een tweede natuurlijk 🫠
Tuurlijk zullen zij die hoger taxeren jij bent hun klant en willen natuurlijk dat jij het gaat kopen
Ik weet niet of dat helemaal waar is. De taxatiewaarde is ook van belang voor het krijgen van je hypotheek, als ze daar heel erg naast zitten is dat ook voor hun niet handig.
Ja en in deze tijd staan huizen sowieso al te hoog op de markt dus dan valt de taxatie juist vaak tegen, vooral omdat je nog flink moet overbieden
Ja en toevoeging dat ze het laten taxeren door een andere partij, en niet zelf doen.
Dat is niet helemaal hoe het systeem van “markt” werkt hè.
Waarom denk jij dit? Ze worden toch juist goedkoper in de markt gezet zodat er word overboden?