Ik mocht 1,5 week geleden de drie woningen bekijken. Ze waren alle drie vergelijkbaar en ook op loopafstand van elkaar in dezelfde wijk, dus ik had niet echt een voorkeur. Woning 1 was prima, zat wel het meeste kluswerk in qua schilderen en er was geen vliering. Woning 2 was wat groter dan woning 1 en 3, maar wel echt een armoedige tuin; helemaal betegeld, maar met allemaal losliggende tegels. En nog erger: allemaal verschillende schuttingdelen met overal gaten erin. Toen ik vanaf de slaapkamer boven naar de tuin keek, zag ik dat de buren ook niet echt een opgeruimde tuin hadden, dus daar had ik niet zoān fijn gevoel bij. Woning 3 was qua indeling hetzelfde als woning 1, maar in een betere staat en wel met een vliering, ook geĆÆsoleerd. Maar dan: de tuin⦠Die was echt geweldig. 18 meter diep, met een achterom, bij het huis een stukje terras en verder helemaal gras. Aan de zijkanten allemaal planten en een prachtige rododendron.
Woning 3 had dus wel mijn voorkeur, woning 1 zou ik ook nog wel doen, en woning 2 zou ik heel erg over twijfelen.
Na de bezichtigingen was het afwachten, want ik stond daarvoor nog steeds nr 4, 6 en 5. Eerst schuif je natuurlijk op als mensen voor je niet zijn gekomen (want bezichtigen is verplicht), en dan is het hopen dat mensen 'm afwijzen. Bij woning 1 stond ik als snel op nr 2, maar die werd geaccepteerd door de nr 1. Je ziet dan bij de advertentie ādeze woning is geaccepteerd door een kandidaat voor jeā. Zolang dat er niet staat, moeten mensen voor je nog hun reactie doorgeven. Bij woning 2 en 3 bleef ik op plek 4 en 3 hangen volgens mij. Je hebt dan tot de volgende dag 12:00 uur om je reactie door te geven, en ik bleef die advertenties maar herladen, maar die melding āis al geaccepteerdā kwam maar niet.
En ja hoor; de volgende dag om 12:01 kreeg ik een automatisch mailtje dat ik bij woning 3 de nr.1 was geworden ![]()
Afgelopen week een uittreksel bij de gemeente gehaald, alle documenten ingeleverd en vandaag ben ik gebeld om die door te nemen en alles was goed. Nu moet ik nog een mailtje krijgen met het huurcontract en dan durf ik het echt 100% te geloven. Zo zo blij ![]()
TLDR; ik heb gewoon een fucking woning!!!