Morgen gaan we wen huis nogmaals bezichtigen met de aankoopmakelaar en dan volgende week voor het eerst een bod uitbrengen op het huis. Tering spannend haha.
Het huis is oud dus we willen sowieso een bouwtechnische keuring, we twijfelen nog of we gaan bieden met/zonder voorbehoud van financien. Volgens de hyptheekadviseur kunnen we de hypotheek ruim dragen, maar het is wss wel middels een arbeidsmarktscan (vriend hoort deze week of hij een intentieverklaring voor onbepaalde tijd krijgt
).
Hebben jullie met/zonder voorbehoud van financien geboden? En iemand ervaring met de arbeidsmarktscan?
Ondanks dat we zeiden dat dit huis wat we 2 jaar geleden hebben gekocht waarschijnlijk voor altijd zou zijn hebben we ons nu toch ingeschreven op een nieuwbouwproject wat aan onze huidige wijk word gebouwd. Het zou iets meer ruimte zijn, een oprit & wat andere voordelen tov ons huis nu en financieel zouden de lasten niet extreem veel hoger worden. Spannend, totaal ook niet wat we hadden gedacht maar een nieuwbouwproject from scratch inrichten en bouwen lijkt ons wel fantastisch. Hopelijk worden we geloot ![]()
Ik ben in onderhandeling over een huis. Mijn hemel wat is dit zenuwslopend!
Update: ik heb een huis gekocht ![]()
![]()
![]()
Gefeliciteerd!
Ik ga na jaren in een studio gewoond te hebben eindelijk naar een leuk appartement ![]()
Het voelt heel erg als een stap richting volwassenheid haha, door mijn studio had ik altijd nog een beetje het gevoel alsof ik een student was (ondanks ik al wat jaren fulltime werk).
Helemaal zin om inspiratie op te doen op pinterest.
Ohhh na een heel weekend in spanning?? Dan nĂłg meer gefeliciteerd
Gisteren een bod uitgebracht op het huis!
De makelaar vond de vraagprijs wel echt de max qua marktwaarde. Wij willen het huis echt heel graag dus hebben toch zoân 3% overboden. Maar toen hij zei dat een bod hoger dan dat van ons âbijna onverstandig zou zijnâ dachten mijn vriend en ik wel van oh damn.
Er is ook heel veel interesse (meer dan 40 bezichtigingen, 150 keer geliked op funda, top locatie in DH). Dus ik heb echt geen idee wat ik kan verwachten. Hoop dat we het vandaag horen ![]()
Ik snap dat zoân makelaar kijkt naar de marktwaarde etc maar tegelijkertijd is de huizenmarkt nog steeds niet te doen op veel plekken dus dan is overbieden voor wat jullie het waard vinden in mijn ogen niet onverstandig. Onze makelaar zei destijds: tot welk bedrag heb je spijt als het weg gaat naar een ander en vanaf welk bedrag denk je dat had ik er zelf niet voor over gehad. En dat dan ook mee te nemen in je overweging voor het bod (binnen wat financieel natuurlijk haalbaar is). Duimen dat het dit keer genoeg is voor jullie!!
Ja idd! Het huis is oud en heeft een vrij specifieke stijl (jaren 70), wat ook wat doet met de marktwaarde. Maar wij vinden het fantastisch en hopen er heel lang te kunnen wonen. Thanks!
Mijn ouders hebben ook een huis gekocht waarvan de makelaar zei dat de prijs te hoog was, maar ze zijn nu zo blij. Daarna ook geen huis meer gezien die zoân goede match was. Natuurlijk moet je het kunnen betalen etc, maar als het voor jullie zo goed past is het echt prima om wat te overbieden.
De woningbouw biedt een huis te koop aan dat precies past in de hypotheek die ik kan lenen en ik wil hem zo graag. Vlakbij mijn werk en de sportschool en de stad. Maar het gaat op basis van loting dus ik denk dat ik maar mijn innerlijke health guru ga channellen en me een partijtje ga manifesteren.
Ik duim voor je!
Wij gaan dus volgende week kijken bij een huis dat al 1 jaar te koop staat
De makelaar gaf al aan dat er in het begin wel mensen waren geweest maar kennelijk is het een beetje doodgebloed Ă©n hebben de huidige bewoners geen haast. Het is geen âhandigâ huis als je kinderen wilt (maar die willen wij niet) en het is al wat ouder, staat iets hoger in de markt voor de plaats waar het is⊠maar ik vraag me oprecht af of er niet meer mis mee is
ben benieuwd volgende week.
@Desalnietteplus Spannend, heb je al wat gehoord? Ik vind jaren 70 ook een leuke stijl, met van die mooie grote ramen etc. Ik hoop ooit een huis uit die tijd te bemachtigen.
@Valkyrie Hopelijk niet al te veel mensen die meedingen in de loting, ik ga voor je duimen!
Ik ga ook weer een bod doen! Er waren veel kijkers, en ik verwacht veel concurrentie dus ik ga aardig overbieden. Zo spannend, want ik wil dit appartement graag hebben.
De makelaar zei dat ik alleen moet bieden als ik echt verliefd was, maar dat vind ik toch zo stom. Ik kan absoluut geen droomhuis op de door mij gewenste locatie betalen, dus laat me tevreden zijn met âgoed genoegâ. Hoe staan jullie daarin?
Uuggghhhhh ![]()
Ik heb een appartement gekocht waar ik niet verliefd op ben maar âgewoon primaâ vind. Ik heb er ook wel praktisch naar gekeken hoor want je moet nou eenmaal ergens wonen en zo groot is de keus niet, zeker niet met een klein budget. Ik zocht in de goedkoopste categorie, de kans dat je daar een droomwoning vindt waar niet van alles mee aan de hand is is natuurlijk heel klein.
Dus binnen mijn mogelijkheden en de huidige woningmarkt is dit voor nu echt een prima woning en heel eerlijk gezegd ben ik al lang blij dat ik iets heb. Als je veel te besteden hebt is dat misschien een ander verhaal, ik kan me voorstellen dat je dan langer door zoekt. Maar ik vind het al een heel voorrecht dat ik ĂŒberhaupt iets heb kunnen kopen.
Dus ik sta er hetzelfde in als jij. Succes met je bod, hopen dat je hem krijgt!
Ik heb sept vorig jaar mijn appartement gekocht, verbouwd (en eigenlijk nog bezig, bijna klaar), maar ga samenwonen met mân vriend in BelgiĂ« dus volgende maand verkoop ik mân appartement (we hebben samen grond gekocht en willen zelf een huisje bouwen, dus wil hem ook niet aanhouden). Het is gek om aan de andere kant van de lijn te staan, ik voel me dan bijna schuldig voor wat er waarschijnlijk gevraagd en geboden gaat worden, maar wil er ook geen verlies op. Best een (onbedoelde) fundaflip uiteindelijk geworden.
Tussen verlies en ziek-veel-winst zit een hoop ![]()
Haha ja daar heb je gelijk in.