Ja ik snap de irritatie ook. Want alle andere biedingen moeten nu afgebeld worden terwijl het pas over een week zeker is of je het koopt.
Dat ben ik wel, want het is een oud huis waarbij die keuring (voor mij) noodzakelijk is.
Ik snap ook dat het voor hen irritant is, maar ik kan er ook niks aan doen.
Ik zit door jouw reactie nog even na te denken over mijn interpretatie van de gestelde voorwaarde maar die interpretatie is inderdaad zo niet gangbaar dat je het dan of heel zorgvuldig moet formuleren met kleine kans dat kopers akkoord gaan met het uitstellen van het tekenen tot er een bouwkundige keuring is geregeld, of dat het terecht tot de gangbare interpretatie leidt en daarmee irritatie als het tekenen van de ovk wordt uitgesteld.
Nee jouw interpretatie klopt. Als je een bouwtechnsiche keuring binnen de 3 dagen bedenktijd wil laten uitvoeren, dan moet je eigenlijk al 100% zeker weten dat dat lukt.
Mijn huis is net op funda online gekomen, zo spannend!
@colalight kun je niet alsnog het koopcontract laten aanpassen en dan wel een bedrag erin laten zetten? Bij mij was dingen aan laten passen geen probleem
Dat kan prima, wel moet koopovereenkomst zijn getekend en bedenktijd voorbij. Maar dan kan het prima. Via de makelaar vragen, voor de eerste keer is wel verstandig. In dat contract kun je afspreken of en hoe je de verkoper kan bereiken.
Gefeliciteerd! En kan prima inderdaad. Ik ben ook een keer terug gegaan samen met de makelaar omdat de schilder wilde komen kijken en meten.
Ik krijg zelf over 2 weken de sleutel! Zo spannend. Het is echt super snel gegaan allemaal. Zelfs de hypotheek was binnen 3 werkdagen rond. Hoop dat het klussen en de verhuizing zelf net zo soepel gaat ![]()
Gefeliciteerd! Hier mocht ik ook nog een keer langskomen nadat mân bod geaccepteerd was. Aannemer is toen gelijk meegeweest. Was heel fijn want op de dag dat er getekend werd konden we gelijk aan de slag!
Ja klopt, ook alleen! Ik had ongeveer elk half uur een paniekaanval in de laatste uren van de bedenktijd, maar daarna was ik meteen alleen maar blij!
Succes met alles!
Heb je de eigenaren ontmoet? Ik heb gewoon met hen geappt toen het rond was om nogmaals af te spreken.
Ik kom tussen alle koophuizen hier even mijn huur frustraties delen. Ik woon momenteel met huisgenoten en ik hoef hier niet met haast weg, maar ik merk toch wel dat ik héél erg toe ben aan een plekje voor mezelf. Ik heb echt heel weinig eisen en een klein studiootje is echt 100% okĂ©. Mijn enige vervelende âeisâ is dat ik wel âs nachts op het station moet kunnen komen waar een nachttrein rijdt of de huurprijs moet zodanig laag zijn dat ik het financieel aan kan om een auto te kopen.
Maar het is zo fucking moeilijk om iets te vinden. Sociale huur sta ik al jaren ingeschreven maar dat is in deze regio echt kansloos, particuliere huur in mân eentje lukt vaak ook niet ivm x aantal keer de huur moeten verdienen etc. En anti kraak/tijdelijke verhuur is ook maar iets ingewikkelds omdat je dan Ăłf een referentie van iemand moet hebben of een financieel dossier moet aanleveren (wat dus laatst niet geaccepteerd werd ivm combinatie freelance en loondienst).
De woningmarkt is zo fucking frustrerend. Ik wil gewoon een plekje voor mezelf en niet een godsvermogen kwijt zijn.
Is ook gewoon helemaal kut. Heb je wel lotingwoningen toevallig bij jouw woningbouw? Mijn vorige appartement heb ik zo gekregen en het is echt een kutverhaal om te horen want je zal er vast dan al eindeloos op gereageerd hebben maar toch. Ik duim voor je!
Ik heb ook een tijdje antikraak/tijdelijke huur gewoond en toen had ik geen referentie nodig of financieel dossier. Volgens mij hoefde ik alleen een loonstrookje op te sturen en dat was van mân bijbaan dus ik verdiende echt niet veel. Dat was via gapph, misschien heb je daar al naar gekeken, maar anders is dat misschien een oplossing?
Yes ik heb via Gapph al gekeken inderdaad. Het probleem zit hem bij mij in dat mijn laatste loonstrookje uit loondienst maar ongeveer âŹ700 is. Wat ik over heb gehouden aan mijn freelance opdrachten via het uitzendbureau ligt boven de âŹ1200 afgelopen maand. Er is momenteel heel veel tijdelijke huur onder de leegstand wet en minder antikraak waardoor de huurprijs inclusief g/w/l toch al snel richting de âŹ500 gaat. Helemaal okĂ© natuurlijk, maar niet met alleen een loonstrookje van âŹ700.
Zij willen als je freelancer bent, dat je van de afgelopen 3 maanden je zakelijke bankafschriften instuurt. Ik kwam alleen in mei terug van een reis naar Thailand en heb die maand héél weinig gewerkt. Pas in juni en juli zat ik weer op een ânormaalâ salaris (combinatie freelance en loondienst). Dus ik kan denk ik pas vanaf eind deze maand mijn âdossierâ daar compleet maken.
Ik heb ze wel al een bericht gestuurd of ik het niet toevallig van 1 maand mag doen omdat ik ook nog in loondienst werk, maar heb nog geen antwoord gekregen helaas.
Waar het afgewezen werd, was een wat kleinere organisatie. Verder ken ik alleen Ad Hoc en daar moet je een referentie hebben om je in te kunnen schrijven.
Ik heb antikraak gewoond via Camelot en daar had ik alleen 1 maand loonstrook nodig. Had niet eens een baan toen, zat in de ziektewet met een inkomen van 850 euro daarvan.
Wat klote zeg, hopelijk lukt het alsnog wanneer je je dossier kan compleet maken. Succes in ieder geval!
Ik zou kijken of er op het moment een makelaar is die een gratis of vrijblijvende schatting/taxatie doen. Soms heb je van die acties. Dan weet je een beetje waar je staat. En anders heb je op funda ook zoân tool waarmee je de waarde kunt laten schatten!
Succes!!
Kan je wat vertellen over hoe onderhandeling over een huis werkt? Heb je dat zelf gedaan en heb je tips?