Ja, wij hebben dit gedaan ivm nieuwbouwhuis met vette vertraging. We hebben in een vakantiehuis gezeten met 2 kleine kinderen. Bij ons was t geen verre verhuizing. Ik heb het als rustig en prettig ervaren! Enige wat ik achteraf anders zou doen is de opslag georganiseerder indelen. Goed op dozen zetten wat erin zit (klinkt simpel) en dingen die je écht niet nodig gaat hebben (bv servies, gereedschap, weet ik veel) achteraan leggen. Maar goed, dit is iets kleins. Het klinkt alsof je er goed over nagedacht hebt. Je zou ook een gemeubileerd huis via een eventuele aankoopmakelaar (als je die neemt) kunnen huren in je nieuwe woonplaats.
Wij waren dit van plan (uiteindelijk vonden we eerder een huis dan we verkochten) en ik zou er goed over spreken met een hypotheekadviseur en makelaar in je nieuwe regio. Zit in de details, maar het is wel goed om even te checken of je bijvoorbeeld rente wilt meenemen, hoe snel je dan weer een nieuwe hypotheekaanvraag moet hebben liggen. Hoe groot de kans op aanzienlijke stijging van de prijs in je nieuwe woonplaats is (kun je over een jaar ook kopen wat je nu voor ogen hebt met het hypotheekbedrag dat je voor ogen hebt. Zeker als jij je baan opzegt).
En in welke kamer ze uiteindelijk geplaatst moeten worden. Zo handig voor jezelf maar ook voor mensen die meehelpen en dus niet steeds moeten vragen waar de doos met bvb boeken naartoe moet.
Ja, dank dat je dit nog even meldt. Dat had ik toevallig wel gedaan, bleek inderdaad heel handig achteraf.
Morgen gaan we wen huis nogmaals bezichtigen met de aankoopmakelaar en dan volgende week voor het eerst een bod uitbrengen op het huis. Tering spannend haha.
Het huis is oud dus we willen sowieso een bouwtechnische keuring, we twijfelen nog of we gaan bieden met/zonder voorbehoud van financien. Volgens de hyptheekadviseur kunnen we de hypotheek ruim dragen, maar het is wss wel middels een arbeidsmarktscan (vriend hoort deze week of hij een intentieverklaring voor onbepaalde tijd krijgt ).
Hebben jullie met/zonder voorbehoud van financien geboden? En iemand ervaring met de arbeidsmarktscan?
Ondanks dat we zeiden dat dit huis wat we 2 jaar geleden hebben gekocht waarschijnlijk voor altijd zou zijn hebben we ons nu toch ingeschreven op een nieuwbouwproject wat aan onze huidige wijk word gebouwd. Het zou iets meer ruimte zijn, een oprit & wat andere voordelen tov ons huis nu en financieel zouden de lasten niet extreem veel hoger worden. Spannend, totaal ook niet wat we hadden gedacht maar een nieuwbouwproject from scratch inrichten en bouwen lijkt ons wel fantastisch. Hopelijk worden we geloot
Ik ben in onderhandeling over een huis. Mijn hemel wat is dit zenuwslopend!
Update: ik heb een huis gekocht
Gefeliciteerd!
Ik ga na jaren in een studio gewoond te hebben eindelijk naar een leuk appartement
Het voelt heel erg als een stap richting volwassenheid haha, door mijn studio had ik altijd nog een beetje het gevoel alsof ik een student was (ondanks ik al wat jaren fulltime werk).
Helemaal zin om inspiratie op te doen op pinterest.
Ohhh na een heel weekend in spanning?? Dan nóg meer gefeliciteerd
Gisteren een bod uitgebracht op het huis!
De makelaar vond de vraagprijs wel echt de max qua marktwaarde. Wij willen het huis echt heel graag dus hebben toch zo’n 3% overboden. Maar toen hij zei dat een bod hoger dan dat van ons “bijna onverstandig zou zijn” dachten mijn vriend en ik wel van oh damn.
Er is ook heel veel interesse (meer dan 40 bezichtigingen, 150 keer geliked op funda, top locatie in DH). Dus ik heb echt geen idee wat ik kan verwachten. Hoop dat we het vandaag horen
Ik snap dat zo’n makelaar kijkt naar de marktwaarde etc maar tegelijkertijd is de huizenmarkt nog steeds niet te doen op veel plekken dus dan is overbieden voor wat jullie het waard vinden in mijn ogen niet onverstandig. Onze makelaar zei destijds: tot welk bedrag heb je spijt als het weg gaat naar een ander en vanaf welk bedrag denk je dat had ik er zelf niet voor over gehad. En dat dan ook mee te nemen in je overweging voor het bod (binnen wat financieel natuurlijk haalbaar is). Duimen dat het dit keer genoeg is voor jullie!!
Ja idd! Het huis is oud en heeft een vrij specifieke stijl (jaren 70), wat ook wat doet met de marktwaarde. Maar wij vinden het fantastisch en hopen er heel lang te kunnen wonen. Thanks!
Mijn ouders hebben ook een huis gekocht waarvan de makelaar zei dat de prijs te hoog was, maar ze zijn nu zo blij. Daarna ook geen huis meer gezien die zo’n goede match was. Natuurlijk moet je het kunnen betalen etc, maar als het voor jullie zo goed past is het echt prima om wat te overbieden.
De woningbouw biedt een huis te koop aan dat precies past in de hypotheek die ik kan lenen en ik wil hem zo graag. Vlakbij mijn werk en de sportschool en de stad. Maar het gaat op basis van loting dus ik denk dat ik maar mijn innerlijke health guru ga channellen en me een partijtje ga manifesteren.
Ik duim voor je!
Wij gaan dus volgende week kijken bij een huis dat al 1 jaar te koop staat De makelaar gaf al aan dat er in het begin wel mensen waren geweest maar kennelijk is het een beetje doodgebloed én hebben de huidige bewoners geen haast. Het is geen “handig” huis als je kinderen wilt (maar die willen wij niet) en het is al wat ouder, staat iets hoger in de markt voor de plaats waar het is… maar ik vraag me oprecht af of er niet meer mis mee is
ben benieuwd volgende week.
@Desalnietteplus Spannend, heb je al wat gehoord? Ik vind jaren 70 ook een leuke stijl, met van die mooie grote ramen etc. Ik hoop ooit een huis uit die tijd te bemachtigen.
@Valkyrie Hopelijk niet al te veel mensen die meedingen in de loting, ik ga voor je duimen!
Ik ga ook weer een bod doen! Er waren veel kijkers, en ik verwacht veel concurrentie dus ik ga aardig overbieden. Zo spannend, want ik wil dit appartement graag hebben.
De makelaar zei dat ik alleen moet bieden als ik echt verliefd was, maar dat vind ik toch zo stom. Ik kan absoluut geen droomhuis op de door mij gewenste locatie betalen, dus laat me tevreden zijn met ‘goed genoeg’. Hoe staan jullie daarin?
Uuggghhhhh