Hier zo’n enorm dilemma. Ik ben zwanger en we wonen nu in een mini huisje (wel mega mooi oud huis met van die fantastische details). Het kan met twee en twee huisdieren net maar we hebben 0 opbergruimte. Nu komt er een kleine en op zich kan het net, maar wel écht heel krap. Máár eigenlijk al 1,5 jaar op zoek zonder resultaat. Nu zijn er voor ons drie opties (soort van), maar onmogelijk om te kiezen tussen verstand en gevoel. En alsof we uberhaubt al iets te kiezen hebben want alles is duur en overbieden etc etc.
Nu hebben we een nieuwbouw huis bezichtigd (als in voor ons nieuwbouw jaren 90). Voor een prijs waarvoor we alles naar wens kunnen maken (binnen). Maar nieuwbouw, geen sfeer, lelijke wijk (naar onze mening), wel vlakbij bos en kindvriendelijke omgeving. En een fijne tuin.
Volgende week een ander huis bezichtigen waar we beide heeeel gelukkig van worden (oud en ook nog eens af en aan het water), maar in een dorp verderop met weinig voorzieningen en minder leuk voor kinderen (denken we). Wel op fietsafstand van huidige dorp.
Optie 3 is nieuwbouw (kavel) in een duurzame, waterrijke en groene omgeving. Duurste optie. Op inschrijving dus je moet geloot worden. Fijne buurt voor kids en voor ons. Maar wel nieuwbouw. Wel helemaal naar onze smaak te bouwen en inrichten. Waarschijnlijk pas klaar eind 2023/begin 2024. En meer gegadigden dan woningen.
Nu besef ik me wel dat dit soort keuzes luxe zijn in een markt waarin je bijna geen keuze hebt. We hebben een koophuis, overwaarde van mijn vorige koophuis en eigen geld dus dat is echt een groot gegeven. We weten gewoon niet wat te doen
en een kleine op komst maakt het niet makkelijker (plus ik vraag me af of ik uberhaubt nu keuzes kan maken met een zwangerschapsbrein).