Wij hebben idd beneden vloerverwarming en boven radiatoren
Ik heb ook beneden vloerverwarming en boven radiatoren, maar ik gebruik ze echt nooit. Heb in de badkamer een elektrisch kacheltje, dat is de enige ruimte die ik verwarmd wil. Als je kan kiezen voor ook vloerverwarming in de badkamer zou ik dat wel aanraden
Hier ook beneden vloerverwarming en boven radiatoren. Eerste winter na de verbouwing in dit huis dus voor t eerst dat ik deze week de verwarming even wilde aanzetten op de slaapkamer, maar die sloeg niet aan. Blijkbaar een bekend ding, omdat de ketel door de vloerverwarming beneden (die aan staat) al op temperatuur is/denkt te zijn. Volgens mij kun je dan een tweede thermometer toevoegen maar ben dat momenteel nog aan t uitzoeken.
Wij hebben vloerverwarming en boven radiatoren. Achteraf hadden we boven iets anders gewild. Want je kunt ook vloerverwarming doen met matten.
Ik denk dat dit voornamelijk ligt aan hoe oud een huis is en hoe je verwarmt. Mensen met een warmtepomp hebben vaak door het hele huis vloerverwarming en dat is vooral zo bij nieuwbouw huizen (bij ons ook).
Wij hebben beneden vloerverwarming en boven convectoren (?zo iets in ieder geval, geen gewone radiatoren)
Wij hebben inderdaad op de begane grond en eerste verdieping vloerverwarming en een warmtepomp. Op zolder hebben we wel een radiator.
(Vloerverwarming in de badkamer is trouwens
)
Wij hebben dit jaar de overstap gemaakt naar overal vloerverwarming ivm een warmtepomp. We stoken nu dus alles op lage temperatuur. Zo veel verwarmen we boven niet maar toch fijn als je warme voeten hebt en inderdaad heerlijk in de badkamer. Elke kamer heeft een eigen kastje staan met temperatuurregelaar.
Edit nog vergeten. Ik vind vooral ook de ruimte sparing zo fijn. Je zit niet met onhandige radiatoren in de weg. Wij konden wel alles zelf aanleggen dus dat scheelt veel in kosten.
Wij hebben dit probleem, dus wij laten binnenkort onze oude radiatoren vervangen door LTV-radiatoren, omdat ondanks hr++ glas (sommige ramen zelfs beter) de ruimtes boven niet warm worden omdat de thermostaat beneden hangt bij de vloerverwarming. Plus, we willen op termijn een warmtepomp.
Oh dus jij herkent het probleem! Heb jjij je laten adviseren?
Ik ga nog advies inwinnen. Maar was al aan het googelen naar oplossingen idd. Jij gaat dus voor LTV?
Mijn partner ziet het aanleggen van vloerverwarming niet zitten door de grote verbouwing, daarom worden het ook ltvtjes: zelfde grootte maar efficienter.
We hebben ons eerst laten adviseren icm zoneregeling, maar ivm warmtepomp in de toekomst is ltv ons plan. Ik weet ff niet meer of we nu dit ook konden oplossen met nieuwe thermostaatknoppen en zoneregeling, als mn partner thuis is, zal ik het vragen.
Situatie nu is dat beneden het 18 graden is, op zolder en slaapkamers 14.
De vorige bewoners hadden denk ik dit probleem ook al, want zij hebben een verwarmingspaneel (zoān witte plaat op electriciteit) extra opgehangen in de badkamer, maar dat hielp erg weinig. Die hebben we eraf gehaald en op mijn werkkamer gezet for the time being, nu is het daar 17 graden.
Haha ja hier ook. Beneden lekker warm door de vloerverwarming, boven blijft het koud. Beneden vind ik het ook echt fijn.
Boven helemaal vloerverwarming vind ik niet nodig. Maar bijv op zoān koude nacht als vorige week zou ik graag wel een radiator aan willen draaien haha.
Wordt vervolgd ![]()
Ik had het nog even gevraagd aan mn partner waarom we niet alleen voor zoneregeling met slimme knoppen aan oude radiatoren kiezen, maar dat heeft inderdaad te maken met de aanvoertemperatuur vanuit de cv-ketel, zoals er in het klustopic ook werd gezegd.
Ik heb op alle verdiepingen vloerverwarming. Het is echt enorm comfortabel, een heel fijne geleidelijkr warmte en heerlijk aan je voeten. Ik zou wel per ruimte/zone/verdieping een temperatuur regelaar doen. Dat hebben wij niet gedaan en ik wil vooral mijn eigen slaapkamer vaker uit dan aan.
Huizenmarkt related: ik heb mijn huis verkocht
er is heel veel overboden, wat voor het verbouwbudget heel prettig is maar ik voel me wel bezwaard ofzo dat dit blijkbaar normaal is in deze markt?
Ik hoop dat iemand dit hier weet en dat ik in het juiste topic zit want weet niet goed waar ik hem anders kan stellen.
Wij wonen in een koop appartement in een appartementencomplex met ongeveer 60 woningen. Nu hebben een groot aantal bewoners al vrij lang last van naar binnen waaiend regenwater bij de voorgevel. De VVE wordt professioneel beheerd door een bedrijf en die hebben al veelvuldig onderzoek laten uitvoeren maar de oorzaak is niet gevonden. Ze willen nu bij alle bovenste appartementen het gehele kozijn/voordeur laten vervangen (is nu van hout) naar kunststof. De kosten zijn 15k - 20k per woning. Er werd tegen me gezegd dat het vanuit het MJOP betaald zou worden, maar wat houdt dit precies in? Wordt het MJOP dan aangepast zodat over bijv 1 jaar het betaald kan worden? Of wordt het gewoon van de spaarrekening van de vve betaald (we hebben wel een financieel gezonde vve)? Ik dacht namelijk dat het MJOP altijd een soort āplanningā is voor de komende jaren dus niet iets wat meteen betaald kan worden wanneer we willen.
Oja en nog een vraag: Ook is er een buurman die geen last heeft van het regenwater. Hij wil dat het vervangen voor eigen rekening is (wat ik ook wel begrijp ergens maarja). Imo heeft hij hier niet zoveel in te willen want het is echt nodig omdat de waterschade bij veel bewoners steeds erger wordt. Klopt dit? In de splitsingsakte staat trouwens wel vastgelegd dat kozijnen bij de vve horen.
Ik heb gegoogeld maar daar word ik niet veel wijzer van en ik heb de VVE al 3 keer gebeld vandaag ![]()
Het MJOP is een inschatting van te verwachten kosten over de komende 5 tot 10 jaar. Het is een middel om je begroting beter te maken, dus om eerder te sparen voor grote uitgaven die te voorzien zijn. Grote onvoorziene kosten zitten daar niet in, maar als je een gezonde VVE hebt, dan wordt er wel voor gespaard.
Als in de VVE vergadering de meerderheid heeft gestemd voor de vervanging van de kozijnen, en er is geld in kas, dan wordt de rekening door de VVE betaald. Soms is dat geld niet in kas, maar dan moet in de VVE vergadering duidelijk worden gemaakt dat er een eenmalige dotatie per lid van de VVE moet worden gedaan. Ook al gaat het dan om de bovenste appartementen, iedereen moet dan mee betalen. Omdat kozijnen, en lekkage van buitenaf vallen onder onderhoud door de VVE, zijn dat nooit kosten voor eigen rekening.
Wat niet duidelijk wordt uit je verhaal is of er al een beslissing in de vergadering is gevallen? Want er moet wel met een meerderheid van stemmen hiervoor gekozen worden. En weet je of er genoeg geld in kas is? Dat laatste kun je opvragen bij je VVE beheerder.
Duidelijk, thanks
! Ja er is wel genoeg geld in kas zag ik. Alleen ik geloof dat er niet specifiek gestemd is tijdens de laatste vve voor het vervangen omdat toen nog onderzoek gedaan moest worden naar de oorzaak. Dus dan vermoed ik dat het de aankomende vergadering weer ter sprake komt.
15-20k voor het vervangen van een kozijn en deur???š«Ø
Wij hebben net een offerte binnen, voor 8 ramen, voor- en achterdeur: 40.000 euro ![]()
Dit soort berichten moet ik eigenlijk inlijsten als troost voor het feit dat ik geen huis kan kopen ![]()