Huizen/woningmarkttopic #3

We zitten middenin het traject om de hypotheek rond te krijgen. Er komt zoveel bij kijken… mijn partner heeft naast zn full time werk een heel klein B.V. en dat levert nu best veel gedoe op. Hij verdient er nauwelijks wat aan. Hoop dat het lukt, anders voor het volgende project inschrijven.

1 like

Mijn huis staat te koop, er komen tot zover 14 kijkers volgende week. Lijkt mij een prima score? :smile:

11 likes

Prima aantal! Ons appartement staat ook in de verkoop en wij zitten nu op 11 kijkers.

2 likes

Ben zo klaar met de woningmarkt en het ontzettende overbieden van iedereen met gigantische bedragen :rage::sob:

Ja ik ook. Ik hoorde gisteren van iemand dat ze gekeken hadden bij een huis van 790.000, er waren 30 andere bezichtigingen en het huis is voor meer dan 900.000 euro verkocht. Dit is in de randstad maar niet in een stad.

1 like

Goh, wat erg. Dit zijn wel de groepen die die wooncrisis het hardst raakt ja

29 likes

Ik ben ook verbaasd dat een huis uit die prijsklasse zo populair is, kunnen dan zoveel mensen een huis kopen van bijna 8 ton?

8 likes

Ik heb dit laatst aan een makelaar gevraagd en die legde het uit als dat het waarschijnlijk doorstromers zijn, bijv een stel dat allebei een eigen huis heeft met veel overwaarde die al meerdere keren het niet is geworden met een bieding. En dan bij de zoveelste bezichtiging besluit: dit huis willen we, we gaan all in.
En dan kom je op deze mate van overbieden.

4 likes

Ja ik snap wel dat het vaak geen starters zijn, maar met alleen overwaarde kom je er niet toch, al heb je 3,5 ton overwaarde dan moet je alsnog ook een zeer goed inkomen hebben

En 30 bezichtigingen wajo, in mijn omgeving was 15 écht de max. Vraag me dus af of die 30 dan ook allemaal serieus geschikt waren

1 like

Ja ik ging uit van een hypotheek van minimaal 5 ton, dan verdien je toch ruim boven modaal (als koppel). Blijkbaar is dat tegenwoordig heel normaal ja, maar ben toch altijd ff in shock als ik het lees en denk dan damn wie zijn deze mensen

5 likes

Dit is natuurlijk maar een voorbeeld, maar ik ken iemand die 3 jaar terug 3 ton overwaarde heeft gecasht in A’dam en kort geleden weer 2,5 ton op een volgend huis. Als je dan met z’n tweeën koopt, dan komt je toch een heel eind.

3 likes

In mijn omgeving ook meerdere met beide een koophuis met veel overwaarde en dan gaan ze samen wonen en kopen ze gewoon een huis van 8 a 9 ton. Zelf zeggen ze ook allemaal dat ze het ook nooit verwacht hadden dat ze zoiets ooit konden kopen. Een is basisschool leraar en rijdt rond in een oud afgetrapt autootje, heeft een soort eigen oprit en bij de buren staan allemaal dure auto’s maar bij hem staat gewoon zijn ouwe bak.

4 likes

Haha ja dit vind ik ook altijd zo’n wake-up call, hoezo wonen in deze enorm luxe keet mensen van mijn leeftijd?!

10 likes

Ik las net in een ander topic over vloerverwarming en dat je dan vooral beneden verwarmd. Ben even benieuwd of mensen met vloerverwarming dan boven ook nog radiatoren hebben?

Wil de vraag op goeie plek stellen, dus denk dat het hier het beste past.

Wij hebben idd beneden vloerverwarming en boven radiatoren

4 likes

Ik heb ook beneden vloerverwarming en boven radiatoren, maar ik gebruik ze echt nooit. Heb in de badkamer een elektrisch kacheltje, dat is de enige ruimte die ik verwarmd wil. Als je kan kiezen voor ook vloerverwarming in de badkamer zou ik dat wel aanraden

2 likes

Hier ook beneden vloerverwarming en boven radiatoren. Eerste winter na de verbouwing in dit huis dus voor t eerst dat ik deze week de verwarming even wilde aanzetten op de slaapkamer, maar die sloeg niet aan. Blijkbaar een bekend ding, omdat de ketel door de vloerverwarming beneden (die aan staat) al op temperatuur is/denkt te zijn. Volgens mij kun je dan een tweede thermometer toevoegen maar ben dat momenteel nog aan t uitzoeken.

2 likes

Wij hebben vloerverwarming en boven radiatoren. Achteraf hadden we boven iets anders gewild. Want je kunt ook vloerverwarming doen met matten.

1 like

Ik denk dat dit voornamelijk ligt aan hoe oud een huis is en hoe je verwarmt. Mensen met een warmtepomp hebben vaak door het hele huis vloerverwarming en dat is vooral zo bij nieuwbouw huizen (bij ons ook).

1 like

Wij hebben beneden vloerverwarming en boven convectoren (?zo iets in ieder geval, geen gewone radiatoren)

3 likes