?? oke zelf weten
maar waarom zeg je dit uit het niets en reageer je niet op de mensen die inhoudelijk op je vraag reageren
Pfff moet dit? Ze stelt toch gewoon een legit vraag in het juiste topic?
Wat een zuurheid weer.
Kun je nagaan hoe zuur het hier is
Geen idee wie dat is, maar zal wel iets missen.
Voor dat je zoân grote financiĂ«le beslissing neemt zou je misschien ook eens eerst een paar maand een huisje kunnen huren om te kijken of je daar wel echt de rust van krijgt die je zoekt of dat het misschien vooral gedoe is. (2 huizen onderhouden, schoonhouden repareren, lijkt me niet heel chill.) Oja en lees ook even mij vorige bericht hierboven want vaak worden parken weer verkocht en is je geld in rook op gegaan omdat je ervan geschopt wordt
Ik vind ook dat er een normale vraag wordt gesteld en als je het antwoord niet weet dan zeg je gewoon niks. Alleen die post ging over de bewering dat ze vond dat ze niet luxe leefde en dat is natuurlijk dikke onzin. Van je overwaarde een vakantiehuis kunnen kopen is natuurlijk gewoon luxe hoe je het ook bekijkt. Moet je trouwens vooral ook zelf weten, maar verbaas me er gewoon over dat mensen pas iets als luxe zien als er miljoenen ipv tonnen op de bankrekening staan.
Ja ik weet niet, ik vind dat lastig beoordelen. Misschien heeft ze 10 jaar geleden voor een prikkie een huis gekocht en heeft ze nu veel overwaarde maar leeft ze verder echt sober, weten wij veel. DĂĄt je overwaarde hebt is an sich een luxe idd maar dat hoeft niet te betekenen dat iemand op dagelijkse basis is luxe heeft en dat bedoelde zij denk ik.
Ja en wat mij betreft leef je dan toch ook gewoon luxe als je een vakantiehuis koopt van je overwaarde? Ook al KIES je ervoor om nooit uit eten te gaan of in een oude auto te rijden?
Snap dat gewoon echt niet.
Edit: lijkt wel alsof de grootste belediging op het forum kan zijn of je vermogend bent.
Ze heeft het huisje nog niet he⊠als zij zegt dat ze nu niet luxe leeft dan kan dat toch? Ze ervaart veel stress en zoekt nu een huisje om af en toe naartoe te vluchten. Zodra ze dat huisje heeft kun je zeggen ja das wel echt luxe maar dat staat toch los van hoe ze nu leeft
Ja volledig eens trouwens, ik leef zelf ook luxe (geen vakantiehuis), maar vind het verder wel een non-discussie.
@Freedom ik denk dat je gemist hebt dat het luxe waar ze op reageerde juist ging over het kopen van het huisje, niet over het leven in het algemeen.
Iemand tipte het al, maar is het geen idee dat je eerst even twee maanden een vakantiehuisje op zoân plek gaat huren waar je dan bijv de weekenden heen kunt gaan om te ervaren of het iets doet aan je stress?
En miss een saai en volwassen antwoord (hahah) maar is het niet beter om de bron van je stress aan te pakken ipv âsymptoombestrijding?â
Ik reageer niet op haar vraag, ik reageer op haar opmerking dat het niet luxe (leven) is. Ze mag van mij vragen wat ze wil.
Zo bijzonder hoe er op dit forum altijd van alles wordt ingevuld door de moraalridders. Ze stelt een normale vraag en er worden alweer aannames gedaan en haar de les gelezen, terwijl niemand haar persoonlijke situatie kent.
Er zijn echt veel inhoudelijke reacties gegeven en haar eigen reactie is alleen dat ze niet luxe leeft?? Er is letterlijk niemand die dat in eerste instantie zegt
Ik ben samen met mn vriend aan het rondkijken voor ons volgende huis, nu hebben we een leuk huis gezien en bezichtigd. Vervolgens hebben we er even over gedacht omdat het wel echt wat anders was qua stijl dan dat we zochten. Uiteindelijk bleef het toch in mân hoofd hangen en gaan we nog een keer kijken (met een aankoopmakelaar). Maar dat kan pas volgende week en zaterdag is nog open huizen dag. Nu krijg ik opeens een opgejaagd gevoel, vind het helemaal spannend en hoop ik dat we niet te laat of te langzaam zijnâŠ
En ben ook verbaasd dat er weer huizen zijn die niet na de eerste bezichtiging direct verkocht zijn. En dat vind ik dan weer mega spannend omdat ons huidige huis ook verkocht zou moeten worden, spannend allemaal
Ik geloof dat wij een huis aan het kopen zijn
ik had van mân levensdagen niet verwacht dat dat zou lukken op deze plek waar we graag willen wonen. Het is wel een huis waar erg veel aan moet gebeuren en we zijn zelf niet heel handig, maar we hebben goed gespaard en hopen een deel van de verbouwing ook mee te kunnen financieren. Aan de andere kant is verbouwen en verhuizen natuurlijk taffesduur dus we gaan ook een heleboel niet meteen aanpakken, maar dat kan als het goed is ook wel even wachten. Bouwkundige keuring moet nog, maar de aankoopmakelaar verwachtte dat daar niet veel uit zou komen wat we nog niet zelf gezien hebben.
Het was een beetje zoân verhaal als bij jou @crazyvibes - we zijn meerdere keren gaan kijken omdat het niet verkocht werd en vanwege de locatie toch in ons hoofd bleef zitten. Hoe is het bij jullie afgelopen?
Ik vind het wel superspannend allemaal, we hebben altijd gehuurd dus dit is een enorme stap. Is het normaal dat je heen en weer gaat tussen âyes we gaan daar wonen en er iets moois van makenâ en âoh mijn god waar ben ik aan begonnen, ik wil gewoon op mijn vertrouwde plek blijvenâ? ![]()
Haha nou daar gaan wij ook voor
het lijkt inderdaad in de basis solide, maar het ging hier ook snel en onverwacht!
Ja heel normaal, hadden wij ook allebei. We wonen er nu bijna een half jaar en mijn man heeft dit nog steeds regelmatig ![]()
Haha oh jee, is hij wel blij met de verhuizing? Zijn jullie nog veel aan het klussen?