Ik hoop dat iemand dit hier weet en dat ik in het juiste topic zit want weet niet goed waar ik hem anders kan stellen.
Wij wonen in een koop appartement in een appartementencomplex met ongeveer 60 woningen. Nu hebben een groot aantal bewoners al vrij lang last van naar binnen waaiend regenwater bij de voorgevel. De VVE wordt professioneel beheerd door een bedrijf en die hebben al veelvuldig onderzoek laten uitvoeren maar de oorzaak is niet gevonden. Ze willen nu bij alle bovenste appartementen het gehele kozijn/voordeur laten vervangen (is nu van hout) naar kunststof. De kosten zijn 15k - 20k per woning. Er werd tegen me gezegd dat het vanuit het MJOP betaald zou worden, maar wat houdt dit precies in? Wordt het MJOP dan aangepast zodat over bijv 1 jaar het betaald kan worden? Of wordt het gewoon van de spaarrekening van de vve betaald (we hebben wel een financieel gezonde vve)? Ik dacht namelijk dat het MJOP altijd een soort ‘planning’ is voor de komende jaren dus niet iets wat meteen betaald kan worden wanneer we willen.
Oja en nog een vraag: Ook is er een buurman die geen last heeft van het regenwater. Hij wil dat het vervangen voor eigen rekening is (wat ik ook wel begrijp ergens maarja). Imo heeft hij hier niet zoveel in te willen want het is echt nodig omdat de waterschade bij veel bewoners steeds erger wordt. Klopt dit? In de splitsingsakte staat trouwens wel vastgelegd dat kozijnen bij de vve horen.
Ik heb gegoogeld maar daar word ik niet veel wijzer van en ik heb de VVE al 3 keer gebeld vandaag ![]()