Ja klopt, ook alleen! Ik had ongeveer elk half uur een paniekaanval in de laatste uren van de bedenktijd, maar daarna was ik meteen alleen maar blij!
Succes met alles!
Heb je de eigenaren ontmoet? Ik heb gewoon met hen geappt toen het rond was om nogmaals af te spreken.
Ik kom tussen alle koophuizen hier even mijn huur frustraties delen. Ik woon momenteel met huisgenoten en ik hoef hier niet met haast weg, maar ik merk toch wel dat ik héél erg toe ben aan een plekje voor mezelf. Ik heb echt heel weinig eisen en een klein studiootje is echt 100% okĂ©. Mijn enige vervelende âeisâ is dat ik wel âs nachts op het station moet kunnen komen waar een nachttrein rijdt of de huurprijs moet zodanig laag zijn dat ik het financieel aan kan om een auto te kopen.
Maar het is zo fucking moeilijk om iets te vinden. Sociale huur sta ik al jaren ingeschreven maar dat is in deze regio echt kansloos, particuliere huur in mân eentje lukt vaak ook niet ivm x aantal keer de huur moeten verdienen etc. En anti kraak/tijdelijke verhuur is ook maar iets ingewikkelds omdat je dan Ăłf een referentie van iemand moet hebben of een financieel dossier moet aanleveren (wat dus laatst niet geaccepteerd werd ivm combinatie freelance en loondienst).
De woningmarkt is zo fucking frustrerend. Ik wil gewoon een plekje voor mezelf en niet een godsvermogen kwijt zijn.
Is ook gewoon helemaal kut. Heb je wel lotingwoningen toevallig bij jouw woningbouw? Mijn vorige appartement heb ik zo gekregen en het is echt een kutverhaal om te horen want je zal er vast dan al eindeloos op gereageerd hebben maar toch. Ik duim voor je!
Ik heb ook een tijdje antikraak/tijdelijke huur gewoond en toen had ik geen referentie nodig of financieel dossier. Volgens mij hoefde ik alleen een loonstrookje op te sturen en dat was van mân bijbaan dus ik verdiende echt niet veel. Dat was via gapph, misschien heb je daar al naar gekeken, maar anders is dat misschien een oplossing?
Yes ik heb via Gapph al gekeken inderdaad. Het probleem zit hem bij mij in dat mijn laatste loonstrookje uit loondienst maar ongeveer âŹ700 is. Wat ik over heb gehouden aan mijn freelance opdrachten via het uitzendbureau ligt boven de âŹ1200 afgelopen maand. Er is momenteel heel veel tijdelijke huur onder de leegstand wet en minder antikraak waardoor de huurprijs inclusief g/w/l toch al snel richting de âŹ500 gaat. Helemaal okĂ© natuurlijk, maar niet met alleen een loonstrookje van âŹ700.
Zij willen als je freelancer bent, dat je van de afgelopen 3 maanden je zakelijke bankafschriften instuurt. Ik kwam alleen in mei terug van een reis naar Thailand en heb die maand héél weinig gewerkt. Pas in juni en juli zat ik weer op een ânormaalâ salaris (combinatie freelance en loondienst). Dus ik kan denk ik pas vanaf eind deze maand mijn âdossierâ daar compleet maken.
Ik heb ze wel al een bericht gestuurd of ik het niet toevallig van 1 maand mag doen omdat ik ook nog in loondienst werk, maar heb nog geen antwoord gekregen helaas.
Waar het afgewezen werd, was een wat kleinere organisatie. Verder ken ik alleen Ad Hoc en daar moet je een referentie hebben om je in te kunnen schrijven.
Ik heb antikraak gewoond via Camelot en daar had ik alleen 1 maand loonstrook nodig. Had niet eens een baan toen, zat in de ziektewet met een inkomen van 850 euro daarvan.
Wat klote zeg, hopelijk lukt het alsnog wanneer je je dossier kan compleet maken. Succes in ieder geval!
Ik zou kijken of er op het moment een makelaar is die een gratis of vrijblijvende schatting/taxatie doen. Soms heb je van die acties. Dan weet je een beetje waar je staat. En anders heb je op funda ook zoân tool waarmee je de waarde kunt laten schatten!
Succes!!
Kan je wat vertellen over hoe onderhandeling over een huis werkt? Heb je dat zelf gedaan en heb je tips?
Ruim 3 weken geleden heb ik een bod gedaan op een woning en ben het net niet geworden. De woning staat nog steeds âonder bodâ. Mijn aankoopmakelaar heeft vorige week contact opgenomen met de verkopende partij en ze gaven aan nog in gesprek te zijn met de huidige kopers.
Ik weet dat de kans heel klein is, maar blijf toch hoop houden. Maar vraag mij wel af wat de reden kan zijn dat er na 3 weken nog geen koopovereenkomst getekend is. Heeft iemand hier ervaring mee?
Bedoel je onder bod op funda?
Bij jou zijn ze toevallig nog in gesprek (kan vele redenen hebben) maar ik weet dat onder bod op funda vaak betekent dat het wel al getekend is. Alleen er komt meestal pas verkocht te staan als echt alles rond is. Sowieso zijn veel makelaars ook niet zo bezig met de funda status. Onze heeft nooit wat veranderd aan de status behalve na de sleutel overdracht, gelijk op verkocht gezet. Hij zei ook dat hij het stom vond staan als je verkocht doet en dan ineens gaat het toch niet door en moet het weer veranderd worden.
Op Funda blijft een woning vaak onder bod staan totdat de laatste voorwaarden zijn verstreken. Dus als iets onder voorwaarde van financiering is gekocht, dan gaat het pas van âonder bodâ af, nadat de financiering rond is. Dat kan tot 6/7 weken na het tekenen van de koopovereenkomst. Dan gaat een object op âverkocht onder voorbehoudâ. En pas op âverkochtâ als de overdracht is geweest. Vond ik ook heel raar, maar een makelaar legde uit dat dat de gebruikelijke route is.
Hoe weet je dat er nog geen koopovereenkomst is getekend? Want dat duurt wel heel lang. Alleen dat kun je dus niet goed beoordelen op basis van de status op Funda.
Dat is niet mijn ervaring. Onder bod is tot de koopovereenkomst is getekend, ongeveer een week max. Daarna staat âie op verkocht onder voorbehoud tot de financiering rond is. Dat kan inderdaad 6-8wkn duren
Precies dit. âOnder bodâ bleef staan in de periode nadat we het bod geaccepteerd hadden tot het ondertekenen van het voorlopig koopcontract. Daarna bleef het âverkocht onder voorbehoudâ tot de financiering rond was.
Niet elke makelaar voert dit even secuur door op funda!
Kunnen ze voor hun eigen statistieken beter wel doen, want hoe korter het te koop staat hoe gunstiger
De woning is echt nog onder bod! Op hun eigen website houden ze het ook bij en staan bij sommige huizen âverkocht onder voorbehoudâ en bij dit huis dus âonder bodâ.
Edit; zojuist is het huis aangepast naar verkocht onder voorbehoud, helaasss.
Ik moest even nadenken of ik specifieke tips heb maar eigenlijk niet Ik had geen aankoopmakelaar, dus deed het zelf en ik deed maar wat.
Concreet komt het erop neer dat ik een bod onder de vraagprijs deed, de makelaar gaf toen aan dat de verkoper het echt te laag vond maar wel in gesprek wilde. Vanaf dat moment was hij officieel met mij in onderhandeling en mag hij tegelijkertijd niet met iemand anders in onderhandeling gaan dus op dit punt wist ik dat ik een serieuze kans maakte. Toen heb ik een goed tegenbod gedaan waar nog wel wat ruimte zat. Daarop kwam de verkoper weer met een tegenbod en die heb ik geaccepteerd.
Ik had met een aantal dingen geluk, namelijk dat het een belegger was die er snel vanaf wilde want het huis stond al leeg. Maar een ander gelukje was dat het biedingsproces niet op inschrijving was. Ik denk dat het hoogste bod dan door iemand anders was gedaan maar deze verkoper ging ook voor snelheid.