Ze zetten bij het veranderen van verkocht status de datum erbij. Onze had het dus pas na sleuteloverdracht op verkocht gezet en dan 2 weken nadat het te koop stond ingevoerd. Dus dan kloppen de statistieken gewoon.
Is overbieden nog gangbaar/noodzakelijk nu? Ik had eigenlijk geen verhuisplannen maar het droomhuis staat nu ineens op Funda…
Ja! Weet niet welke regio je kijkt maar ik hoor alleen maar heel veel overbieden. In grote steden vaak wel minimaal 40/50k en ook vaak genoeg meer
Hier (regio -) wel. 1x een bod van 40k boven de vraagprijs en 1x van 65k boven de vraagprijs (en wij dachten dat we al flink overboden hadden maar niet genoeg dus).
Wat ik begrijp is in veel regio’s nog/weer overbieden gangbaar. In omgeving van Groningen hoor ik vaak nog >10%
Thanks. Het gaat om de veluwe. Het huis zou al aardig aan de max zitten omdat er ook nog verbouwd moet worden, dan is flink overbieden niet haalbaar. Maargoed, eerst maar eens bezichtigen
Ik woon zelf ook bij de Veluwe (noorden), maar hier in het dorp zijn er toch wat huizen die langer te koop staan. Maar dat zijn wel huizen van 7 ton of meer waar heel veel aan moet gebeuren.
Dit is precies zo’n huis in die regio ja haha. Het huis staat 3+ maanden te koop en er is al eens 10K gezakt in de vraagprijs.
De info in die laatste zin is nogal belangrijk, als je iets wil weten over overbieden. Voor dit specifieke huis lijkt me dus dat ze het niet verkocht kregen voor +10k. Hoezo zou je dan overbieden?
En het staat 3+ maanden te koop. Iets met vraag en aanbod principe
Op een huis van vrienden van mij in Assen is ook onderboden. Meende in de 375 klasse. Mooi huis met tuin, centrum, verbouwd, voor 360 ong verkocht.
Ik zie zooon leuk huis te koop maar net boven m’n budget wel bezichtigen of beter van niet?
Wat is boven je budget? Is het budget al je absolute max met minimale ruimte voor tegenvallers na aankoop? Hoeveel hoger worden je maandlasten en is dat haalbaar?
Ik zou sowieso niet gaan kijken als het gewoon niet haalbaar is of je moet denken dat je kan onderbieden. Zou zelf er anders helemaal de pleuris over in hebben dat je het dan hebt gezien, verliefd wordt maar het niet kan of wil betalen
Tja, je kan altijd kijken en dan het maximale bod dat je kan en wil uitgeven uitbrengen.
En wie weet ziet het er mooier uit op de foto’s dan het in het echt is en is er bijvoorbeeld veel achterstallig onderhoud.
Ja precies dit ik ga het gewoon niet doen, dankje!
Ik zou het inderdaad niet doen! Ik heb een jaar geleden een woning gezien die net boven budget was en ik was helemaal verliefd. Die woning is niet meer uit mijn hoofd verdwenen. Tijdens mijn zoektocht dit jaar vergeleek ik daardoor alle woningen met die ene woning en dat deed, en doet nog steeds nu ik iets anders gekocht heb, best veel pijn
Ik ben trouwens wel benieuwd wat jullie typen bij het stukje aanvullende informatie/persoonlijke boodschap als je een bod uitbrengt (via move)? Of wat verkopers hebben gelezen en je het meeste aansprak.
Ga je je dan helemaal uitgebreid voorstellen, of meer in op hoe zeker je bent dat je dan woning kan financieren, waarom je verliefd bent op het huis of wat je toekomstplannen zijn met de woning etc. Ik struggle er een beetje mee (en weet ook dat het hoogste bod 9 van de 10x gekozen wordt en dat stukje dan vast weinig boeit, maar dan wil ik toch een goede indruk maken)
Toen ik mijn huis verkocht zat maar bij 1 bod een persoonlijk verhaal maar uiteindelijk gaf voor ons de hoogte van het bod icm de voorwaarden de doorslag. We vonden het wel een pré dat in dat persoonlijke verhaal stond dat ze een eigen huis met overwaarde hadden waardoor ze maar een relatief laag financieel voorbehoud hadden maar dat bleek ook wel uit het bod zelf natuurlijk. Huis is uiteindelijk niet naar die bieders gegaan overigens.
Wanneer je hebt geboden kan je in het biedingslogboek zien wie er allemaal een persoonlijke boodschap hebben gedaan. Bij mij was dat elke keer iedereen. Ik ben zelf ingegaan op mijn persoonlijke situatie, waarom ik in die plaats wil wonen en waarom dit voor mij het perfecte huis is. Ik heb dat naast de persoonlijke boodschap ook nog eens uitgeprint en in de brievenbus gestopt.
Ik dacht van te voren dat ik dit heel belangrijk zou vinden, maar het hoogste bod was best wat hoger dan de andere biedingen dus daar zijn we voor gegaan. Als alles heel dicht op elkaar had gezeten had het persoonlijke verhaal me wel uitgemaakt. Maar het hoefde absoluut geen gelikt verhaal te zijn, gewoon iets oprechts.