Huizen/woningmarkttopic #3

Soms proberen ze je ook gewoon een grote (en dus dure) klus aan te smeren hoor. Wij hadden een jaar of anderhalf geleden lekkage op zolder, onder de dakkapel. Bedrijf dat we hadden laten komen wilde het gehele dak vervangen voor 20k. Bedrijf 2 zei: oh bij het isoleren van de zolder hebben ze per ongeluk door het afwateringsgootje gespijkerd met hun spijkerpistool waardoor er nu een gaatje zit. Gootje laten vervangen voor €1500 en sindsdien was de lekkage voorbij. Zelfs met de dramatische herfst, winter en voorjaar geen druppeltje in huis gehad.

Tldr: laat je niet zomaar iets aansmeren omdat je er minder verstand van hebt dan een klusbedrijf!

6 likes

Ja dit lijkt me logisch, daarom vraag ik ook twee offertes aan, maar die zeggen dus allebei wat anders. Die alle dakpannen wil vervangen geloof ik wel meer + betere reviews, maar ik ga nog wel een derde offerte laten maken. Die misschien wel zegt dat er helemaal niks hoeft te gebeuren :’)

2 likes

En ze zeiken allemaal over elkaars werk. Oh dit is raar, dat had ik nooit zo gedaan, wat slecht blabla. Dat geeft ook altijd lekker stress

19 likes

Haha dit is zo waar :joy:

Wij hadden in ons vorige huis veel problemen met een leiding, meerdere keren loodgieter langs geweest. Hij was vergeten dat ie paar maanden eerder werk had verricht. Zat ie te klagen over het slechte werk van een “ander” :laughing:

En nu zolderverbouwing. Klusjesman klaagt over het werk van de dakkappelman, vloerenlegger klaagt over de klusjesman, en de klusjesman op zijn beurt weer over de vloerenlegger.

13 likes

Ja daarom zou ik nooit verbouwen zonder aannemer of bedrijf dat alles kan uitvoeren.
Anders gaan ze inderdaad elkaar de schuld geven en zit jij met de gebakken peren.
Tenzij je zelf heel handig bent of erg veel tijd hebt/eraan wil besteden.
Zeker wat grotere dingen waarbij je ook leidingwerk en elektriciteit etc moet aanpasssn

Dus als jij lekkage krijgt oid dan bel je een aannemer ipv loodgieter? Soms gaan er toch ook gewoon dingen kapot zonder dat je in een verbouwing zit

3 likes

er staat toch letterlijk dat ik nooit zou verbouwen zonder
ik snap dat dingen stuk kunnen gaan zonder verbouwing maar daar gaat precies mijn post niet over

1 like

Uhuh maar dat vind je tegenwoordig bijna niet. Allemaal vol, of kunnen dit en dat niet

2 likes

Bedankt nog voor jullie ervaringen betreft de hogere WOZ waarde.
Wij gaan morgen op het huis bieden, heel spannend! Er waren zeer veel bezichtigingen, dus we willen niet te veel hopen. Maar niet geschoten is altijd mis…

6 likes

Wij zijn ook een beetje aan het kijken naar een koophuis (we huren nu, en we wonen in de Randstad, dus good luck with that sowieso), en we zouden vanmiddag bij een tof huis in de buurt gaan kijken maar de bezichtig is geannuleerd omdat er al een bod is geaccepteerd :smiling_face_with_tear: and so it goes

2 likes

We hebben zo ontzettend veel geluk. We zijn net begonnen met rondkijken voor een huis. Vorige week ingeschreven als reservekandidaat bij een nieuwbouwproject, maar zonder enkele verwachting omdat we al voorbij de inschrijfperiode waren en de eerste kopers al bezig zijn met keukens uitzoeken … zij we dag na de inschrijving al gebeld voor het huis wat wij willen! En vandaag het gesprek gehad met de makelaar. Het is een project wat in fasen gebouwd wordt en ik heb mij blijkbaar 4 jaar geleden aangemeld en zij kijken heel strikt naar de “oudste” kandidaat. Ze doen niet aan loten.

We moeten wel binnen een week beslissen. We hopen dat we de financiering rondkrijgen. Ondanks een goede baan wat ik nu heb, hebben wij beide geen zakgeld mee wat we kunnen gebruiken. Wel een enorme studieschuld en 2 kinderen met KDV. Dat is wel pittig. Hoop dat het lukt.

48 likes

Wat superfijn! En na de beslistermijn van een week, wat zijn dan nog opties om er onderuit te komen? Ga voor jullie duimen dat het lukt!

Een nieuwbouwhuis is zo comfortabel wonen. Is het in de buurt van je werk ook?

3 likes

Thanks! Binnen een week moeten we een contract tekenen en dan binnen 8 weken de financiën rondkrijgen. Het huis wordt een wijk verderop gebouwd. Niet in de buurt van mijn werk, want ik werk in de bible belt en daar pas ik echt niet tussen. Om te werken is het prima.

5 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Interieurtopic #5

Na bijna 1 jaar en 4 biedingen is het eindelijk gelukt, en heb ik een super leuk huis op een top locatie gekocht :face_holding_back_tears:. Ben zo blij omggg.
Zo veel geluk ook met het bod. Er was 1 bod wat 10k hoger was maar daar hadden ze weinig vertrouwen in en wij zaten €250 boven het andere bod.

59 likes

Helaas, deze woning is het niet geworden, Ondanks ons (mijn inziens) fikse bod, zijn we toch nog flink overboden.
Nu is er in dezelfde straat nog een woning te koop gezet, dus we gaan nog een poging wagen :sweat_smile:

Hebben er hier mensen ervaring met Bieden met Zekerheid? Een verzekering via de Hypotheker zodat je kan bieden zonder voorbehoud van financiering. De 10% boete is dan verzekerd. Het klinkt voor ons als een mooie optie om zo zonder voorbehoud te kunnen bieden, maar misschien is het te mooi om waar te zijn. Onze hypotheekadviseur heeft ons hier namelijk nog niet eerder op gewezen.

1 like

Bespreek het met hem! Hij kan jullie adviseren of dit in jullie situatie van toegevoegde waarde kan zijn.

5 likes

Ja! Heb al een afspraak staan. Maar was benieuwd of er hier ervaringen waren.

2 likes

Ik heb zo mijn huis gekocht. We hadden al een paar keer het hoogste bod gedaan, maar het huis was telkens gegaan naar een lager bod zonder voorbehoud. Wij verwachtten niet dat we onze hypotheek niet rond kregen, maar durfde het toch niet aan zonder bieden met zekerheid. Bij ons huis hadden we niet het hoogste bod, maar geen voorbehoud en toen was het huis voor ons. Ik vond het de kosten dus wel waard, maar eigenlijk gek dat het nodig is. In de stad/prijsklasse waarin wij zochten kreeg ik het idee dat je er mét voorbehoud vrijwel niet tussenkwam.

1 like