10% is echt heel veel en zou ik me niet comfortabel bij voelen. Mensen maken sowieso al dikke winst door de overwaarde. Denk ook aan dat je misschien meer wilt lenen dan de verkoopprijs voor aanpassingen in huis.
Wij hadden niet het hoogste bod, maar wel de beste voorwaarden (geen voorbehoud financiën of verkoop eigen woning) spannend maar op goed advies. En we gingen mee in hun gewenste opleverdatum. Zoveel mogelijk meebewegen met de verkopers en zo snel mogelijk kunnen afhandelen is denk ik key.
Als mijn huis straks in de verkoop gaat heb ik ook liever een bod waarvan ik zeker weet dat het lukt en snel is dan dat ik €5000 meer krijg maar het onzeker is of dat wel lukt.
Niet iedereen gaat voor het hoogste bod, wij moeten de verkopers nog ontmoeten (net gekocht) maar zij vonden het bijvoorbeeld erg leuk dat we hun huis mede graag wilden omdat mijn vriend in die plaats opgegroeid is en de hoofdreden is om dichter bij zijn familie te gaan wonen.
Wij hebben allebei los van elkaar een bedrag opgeschreven waar we ons goed bij voelden en hebben dat gemiddeld. Als iemand 10% had geboden hadden we ook gedacht, jammer maar veel plezier ermee. (Wij zaten op 4,1%)