Huizen/woningmarkttopic #3

Ik denk echt dat je je daar enorm in vergist eerlijk gezegd, en denk dat het met het jaar schever wordt in verhouding hier.

57 likes

Zelf geen ervaring mee, maar money influencer Porterenee op Instagram (en volgens mij meer kanalen) heeft wel vaak adviezen gepost over hun vakantiehuisje kopen, verkopen, etc van de overwaarde

3 likes

Dit. Of ze hem hebben is de vraag, maar het gross van de groep mensen met wie ik hier postte toen ik zocht kan inmiddels best een leuk vakantiehuisje kopen.

5 likes

Nou ik heb juist het idee dat als er ergens een groep zit die het financieel heel erg goed heeft, het hier wel is.

8 likes

Ik vind niet dat ik luxe leef. Zoek een chalet of houten vakantiehuisje. Ik besteeds mijn overwaarde daaraan ipv dat kies om de keuken of badkamer van 20 jaar oud te vernieuwen. Of een nieuwe auto to kopen/leasen.

3 likes

Zeg dit maar niet tegen de mensen die geen winterjas voor hun kind kunnen betalen, niet naar de tandarts kunnen of waar het water/elektra wordt afgesloten. Tuurlijk is dit luxe.

9 likes

?? oke zelf weten :laughing: maar waarom zeg je dit uit het niets en reageer je niet op de mensen die inhoudelijk op je vraag reageren

2 likes

Pfff moet dit? Ze stelt toch gewoon een legit vraag in het juiste topic?

20 likes

Wat een zuurheid weer.

8 likes

Kun je nagaan hoe zuur het hier is

6 likes

Geen idee wie dat is, maar zal wel iets missen.

1 like

Voor dat je zo’n grote financiële beslissing neemt zou je misschien ook eens eerst een paar maand een huisje kunnen huren om te kijken of je daar wel echt de rust van krijgt die je zoekt of dat het misschien vooral gedoe is. (2 huizen onderhouden, schoonhouden repareren, lijkt me niet heel chill.) Oja en lees ook even mij vorige bericht hierboven want vaak worden parken weer verkocht en is je geld in rook op gegaan omdat je ervan geschopt wordt

3 likes

Ik vind ook dat er een normale vraag wordt gesteld en als je het antwoord niet weet dan zeg je gewoon niks. Alleen die post ging over de bewering dat ze vond dat ze niet luxe leefde en dat is natuurlijk dikke onzin. Van je overwaarde een vakantiehuis kunnen kopen is natuurlijk gewoon luxe hoe je het ook bekijkt. Moet je trouwens vooral ook zelf weten, maar verbaas me er gewoon over dat mensen pas iets als luxe zien als er miljoenen ipv tonnen op de bankrekening staan.

13 likes

Ja ik weet niet, ik vind dat lastig beoordelen. Misschien heeft ze 10 jaar geleden voor een prikkie een huis gekocht en heeft ze nu veel overwaarde maar leeft ze verder echt sober, weten wij veel. Dát je overwaarde hebt is an sich een luxe idd maar dat hoeft niet te betekenen dat iemand op dagelijkse basis is luxe heeft en dat bedoelde zij denk ik.

9 likes

Ja en wat mij betreft leef je dan toch ook gewoon luxe als je een vakantiehuis koopt van je overwaarde? Ook al KIES je ervoor om nooit uit eten te gaan of in een oude auto te rijden?

Snap dat gewoon echt niet.

Edit: lijkt wel alsof de grootste belediging op het forum kan zijn of je vermogend bent.

9 likes

Ze heeft het huisje nog niet he… als zij zegt dat ze nu niet luxe leeft dan kan dat toch? Ze ervaart veel stress en zoekt nu een huisje om af en toe naartoe te vluchten. Zodra ze dat huisje heeft kun je zeggen ja das wel echt luxe maar dat staat toch los van hoe ze nu leeft

1 like

Ja omdat je dan dit soort gezeik voor je kiezen krijgt. Geef die meid gewoon tips en laat ‘r lekker een huisje kopen. Volgens mij is ze niemand verantwoording schuldig.

34 likes

Ja volledig eens trouwens, ik leef zelf ook luxe (geen vakantiehuis), maar vind het verder wel een non-discussie.

@Freedom ik denk dat je gemist hebt dat het luxe waar ze op reageerde juist ging over het kopen van het huisje, niet over het leven in het algemeen.

1 like

Iemand tipte het al, maar is het geen idee dat je eerst even twee maanden een vakantiehuisje op zo’n plek gaat huren waar je dan bijv de weekenden heen kunt gaan om te ervaren of het iets doet aan je stress?

En miss een saai en volwassen antwoord (hahah) maar is het niet beter om de bron van je stress aan te pakken ipv “symptoombestrijding?”

8 likes

Ik reageer niet op haar vraag, ik reageer op haar opmerking dat het niet luxe (leven) is. Ze mag van mij vragen wat ze wil.

1 like