Ik vind dit allemaal lage bedragen hoor, ik was (vorig jaar) zo’n 9000 kwijt (incl fotos, dat pakket was 890,-). Niet in de randstad.
Ja heb alles even nagevraagd. De korting is 995 euro.
Achja, de tweede bezichtiger heeft het huis direct gekocht, waardoor de tweede dag met bezichtigingen niet door ging. Alles was picobello geregeld dus ik vind het helemaal prima. En de factuur wordt bij de overdracht verrekenen bij de notaris dus die voel ik nu gelukkig ook niet, schrok er alleen wel even van.
Blijkbaar? ![]()
Ik had laatst een gesprek en had die mail gemist en alles pas op de dag zelf ingeleverd dus die vrouw had het niet meer gezien.
Ik kon toen via scherm delen alsnog al mijn papieren laten zien en toen berekende ze het gewoon ter plekke. Maar ik ben wel single dus maar 1 inkomen.
Dat is richting de 3% van het verkoopbedrag. Ben toch echt bang dat je een poot is uitgedraaid…
Zijn er hier mensen die hun huurhuis hebben gekocht? En hoe heb je dat aangepakt? Wij wonen in een huurhuis in Amsterdam en weten dat ze ook al een tijdje bezig zijn om het pand te splitsen. Daarom vermoed ik dat ze wellicht van plan zijn om zodra de huurders eruit gaan de appartementen te verkopen. Ik weet dus alleen niet of ze wachten tot iedereen eruit gaat of dat ze gaan proberen om ons eruit te krijgen met een premie of ons gaan aanbieden om het te kopen. Wij zouden wellicht interesse hebben om het te kopen, afhankelijk van de prijs natuurlijk. Kijken momenteel namelijk ook een beetje om ons heen voor evt. een koophuis. Ik twijfel alleen wat nou wijsheid is. We zouden natuurlijk zelf de verhuurder kunnen benaderen om onze interesse kenbaar te maken, alleen ik twijfel of dat verstandig is voor onze onderhandelingspositie. Aan de andere kant, misschien zijn ze helemaal niet voornemens om op afzienbare tijd uit zichzelf met ons in onderhandeling te gaan als wij onze interesse niet kenbaar maken. Vandaar dat ik benieuwd ben of mensen hun huurhuis hebben gekocht en hoe dit toen verlopen is.
Ja ik snap wat je zegt, maar het stond wel duidelijk in de voorwaarden. Heb niet goed gelezen, mijn fout… Maar het voelt niet alsof mij een poot is uitgedraaid met een overwaarde van 120k. Ik ben heel blij dat het binnen een paar uur verkocht is, dan maar wat meer geld kwijt.
Die wordt na de koop door een taxateur vastgesteld (of nadat het bod geaccepteerd is eigenlijk)
Hiervoor hadden wij een aankoopmakelaar die met ons meedacht. En een hele goeie adviseur.
Ik weet niet of je een aankoopmakelaar hebt? Die kan meestal wel een goede inschatting maken. Je zou ook in het kadaster kunnen kijken voor welke prijs huizen in de omgeving zijn verkocht en naar de woz waarde. Dat zegt op zich niks maar het geeft een indicatie die een taxateur ook meeneemt. Maar het blijft altijd een onzekere factor inderdaad.
WOZ-waarde kun je niet vanuit gaan als taxatiewaarde. Die van ons ligt minstens 70k onder de taxatiewaarde(we hebben redelijk recent getaxeerd ivm verbouwing). Dit gaat dan om gewoon een rijtjeshuis in Midden Nederland. Zal ook wel per gemeente verschillen hoor. Ken je mensen die recent in de omgeving gekocht of verkocht hebben waar je kan peilen qua prijs?
https://walterliving.com/ zou je ook kunnem gebruiken om wat onderzoek te doen.
meestal wordt het huis getaxeerd op het bedrag van je bod/de aankoopprijs. dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.
althans, dat zei onze hypotheekadviseur en is bij ons ook precies gebeurd
In zo’n geval bied je onder voorbehoud van financiering.
Dus stel je wil 300.000 bieden en je hebt 30.000 eigen geld dat je in kan leggen (let op, hiernaast nog zo’n 15.000 euro nodig voor de kosten koper. Dus dan moet je dus totaal zo’n 45.000 hebben om in de aanschaf van de woning te kunnen steken).
Dan bied je “300.000 onder voorbehoud van financiering van 270.000”. Hiermee zeg je eigenlijk : de woning moet op 270.000 of hoger worden getaxeerd.
Bij ons niet. Wij boden 40.000 boven vraagprijs, met meerdere andere bieders, en de taxatie kwam op 3.500 boven vraagprijs, met daarbij de opmerking dat wij als bieders “waarschijnlijk uit emotie zoveel hebben overboden” maar het niet zoveel waard was. Wij konden dat opvangen met overwaarde maar je weet nooit hoe ze echt gaan taxeren.
Dat is wel een gevaarlijke uitspraak vooral als je van plan bent veel te overbieden
Niet alleen gevaarlijk, ook gewoon helemaal niet waar.
De bewoners van ons nieuwe huis wilden de bovenverdieping gaan verbouwen (nu gaan wij dat doen). Zij hebben de cv’s al verwijderd waardoor er nu geen vorm van verwarming is.
Nu hebben wij in ons huidige huis sowieso nooit de verwarming aan maar dit is nieuwbouw met een plat dak en dat een huis uit de jaren 80 met een puntdak.
Iets van verwarming lijkt me wel slim om terug te brengen, maar we weten niet echt wat de opties zijn. De aannemer begon over airco maar dat staat me ergens ook wel tegen. Vloerverwarming is denk ik veel te duur en ook zonde als we daar de verwarming ook nooit zouden gebruiken. Toch maar cv’s? Gewoon eerst aankijken wat de winters en zomers daar doen?
Iemand een idee?
Hoe verwarm je de rest van je huis?
Beneden hebben zij overal vloerverwarming aangelegd
Waarom denk je dat vloerverwarming duur is? Als je sowieso een grote verbouwing gaat doen zou ik er een offerte voor vragen. Wij hebben best wel spijt dat we toen radiatoren hebben gekozen ipv vloerverwarming.
Anders wel kiezen voor radiatoren die geschikt zijn voor lage temperatuur verwarming.