Ben er niet over verbaasd. Wel dat ie er minimaal 75.000 bovenop bluft haha
Snap ik heel goed. De markt is ook echt zo oververhit.
Het scheelt denk ik dat we nu 2x een droomhuis aan ons neus voorbij hebben zien gaan en dat dit (in deze staat) niet ons droomhuis is. Als we flink verbouwen kan dat het wel worden maar goed daar gaat dan ook weer veel tijd en geld inzitten. We laten ons daarom nu niet meeslepen in de
verhalen van de makelaar (of het nou waar is of niet).
We hebben in ons bod aangegeven dat het tot eind deze middag geaccepteerd kan worden. I will report back.
Als makelaar bluffen en partijen tegen elkaar uitspelen is tegenwoordig toch verboden? En alle biedingen moeten na afloop toch ook inzichtelijk zijn, zoals @Flowermarket zegt?
Er zijn wel meer dingen niet toegestaan waar makelaars maling aan hebben ![]()
Ja heel slim! Spannend, ben benieuwd!
Biedingen moeten alleen inzichtelijk zijn als ze aangesloten zijn bij NVM of nog een partij. Het is geen wet ofzo. Wel ff goed om te checken, echt een vreemd verhaal.
Nou dat is wat je geregistreerd biedt! Maar wij hebben ook een keer geboden,
Zeg 725, dat was net onder de vraagprijs.
Kregen ene belletje dat er een partij was die de vraagprijs (730 bijv) had geboden aan het einde van hun bezichtiging (dus mondeling).
Vervolgens boden wij 735 als laatste bod. Daar is die andere partij over heen gegaan, zegt de makelaar.
Maar in move zagen we later alleen ons eerste lagere bod staan en verder niks? Die andere biedingen zijn mondeling geweest en niet geregistreerd
?
Ja move is blijkbaar ook niet helemaal waterdicht. Wij kregen vandaag toevallig ook het biedlogboek van een huis waar wij 2/3 maanden geleden een bod op hadden uitgebracht. Er kon tot 13:00 een bod worden uitgebracht en daar zijn nog allemaal biedingen handmatig geregistreerd na 13:00
Maar echt zo shady weer, dus bv
13:05 - 775.000
13:10 - 777.000
13:15 - 780.000
Maak je mij niet wijs dat er niet gewoon na de termijn even gebeld is en wat handje klap om de deal te sluiten.
Overigens nog niets gehoord van de makelaar van vandaag dus denk dat ons bod niet is geaccepteerd.
Dit is precies waarom wij een aankoopmakelaar hebben. Wij krijgen altijd tipjes welke biedingen op tafel liggen en gaan daar altijd 2 min voor sluiten pas overheen.
Lol door je bewoording is het alsof je elke week een huis koopt. Natuurlijk komt het regelmatig voor en is een aankoopmakelaar daarom handig, maar ik heb het in mijn ellenlange zoektocht ook net zo vaak meegemaakt dat het voor onze makelaar ook gokwerk was.
Hahaha ja snap ik. Maar vaak doen we geen bod omdat het bod wat er ligt al veel te hoog is, of iemand is met betere omstandigheden zoals geen voorbehoud. Maar wij weten wel eigenlijk altijd wat we zouden moeten doen om het huis te krijgen. Onze aankoopmakelaar kent alle makelaars hier in de buurt en ze helpen elkaar allemaal waardoor we het eigenlijk altijd wel weten en nooit dom gokwerk is.
Ik kom even met noobvragen want nog nooit een huis gekocht maar,
Ik snap dat een aankoopmakelaar met handige tips&tricks kan adviseren, maar waarschijnlijk hebben alle of iig de meeste geïnteresseerden een aankoopmakelaar, en die andere aankoopmakelaren kennen toch dezelfde makelaars en dezelfde trucs? Dus hoe heb je dan een edge over de anderen?
Veel mensen vinden een aankoopmakelaar duur en doen het zelf. Wij hebben de aankoopmakelaar ook om mee te kijken naar lijst van zaken, de staat van het huis. Extra dingen om op te letten, vergunningen etc.
Hebben jullie iets gedaan daarmee?
Wij hebben ook een hoger bod gedaan omdat er een ander bod lag, maar zien daarvan niks terug in het logboek…
Dus leuk zo’n logboek, maar dat komt ook pas weken/maanden na de koop beschikbaar en heb je daar dan zin in om iets mee te doen? En waar te beginnen? Een rechtszaak? Van welk geld
dat zit in m’n verhoogde bod. Makelaars kunnen dus nog steeds vuile spelletjes spelen.
Ja okee maar ook in dit topic is de nummer 1 tip toch neem een aankoopmakelaar,
Als er 10 mensen een bod doen op hetzelfde huis en 5 daarvan vinden een aankoopmakelaar te duur dan spelen toch nog steeds 5 aankoopmakelaars hetzelfde spelletje?
Nee, we zagen er niet echt nut van en inderdaad, het was zoveel later dat we het huis zelf ook al lang “achter ons hadden gelaten” zeg maar.
Ja snap ik hoor, wij hebben de afgelopen jaren 2x een huis gekocht zonder aankoopmakelaar, dus we willen het eerst zelf proberen.
Wij kunnen ook zonder financieel voorbehoud bieden dus we zijn denk ik ook in veel gevallen een aantrekkelijke partij ook al zouden we niet het hoogste bod hebben.
Maar je hebt meer en minder goede en populaire aankoopmakelaars. Sommige aankoopmakelaars hebben een beter netwerk of een betere band en die krijgen dus meer info los. Tenminste zo werkt het in de stad waar ik woon
Toen wij ons huis verkochten vorig jaar waren 5/6 biedingen in de laatste 2 min. Ik dacht dus de hele tijd dat we maar 1 bod hadden liggen, ookal was dit ook onze tactiek toen we datzelfde huis kochten maar niet bedacht dat dat helemaal niet zo uniek is en dus in ons geval 5 van de 6 mensen dat zouden doen.
Is volgens mij ook helemaal niet uniek. Dat hebben wij ook zonder aankoopmakelaar bedacht, Lijkt me ook niet meer dan logisch dat je je eindbod niet eerder neerlegt, dat geeft mensen/makelaars alleen maar de ruimte om andere mensen op te jagen om meer te bieden.