Wat heerlijk om al jullie antwoorden te lezen! Zal 'm zelf ook nog even beantwoorden.
Als ik echt volledig onrealistisch exorbitant ga (hoe ik deze vraag had bedoeld) dan staat mijn droomhuis in een stuk duinen met open uitzicht op strand en zee (liefst privé duinen en strand natuurlijk maar vooruit, een paar natuurliefhebbende wandelaars mogen wel voorbij). Met aan alle kanten ontzettend veel grote ramen, een grote leefkeuken met een enorme tafel en veel werkruimte.
In de tuin heb ik, behalve een buitenkeuken, een paar van die raised beds met verse kruiden en aardbeien, een natuurzwembad (voor als de zee te woest is om te zwemmen) en hét perfecte, comfortabele plekje om mijn koffie in de ochtendzon te drinken.
Het huis heeft een sportkamer en werkkamer voor mijn man, ruime kamers voor mijn kinderen, en voor mij een mooie ruimte met veel licht die dient als atelier & daglichtstudio.
De bouwstijl is zo duurzaam mogelijk met veel natuurlijke materialen en kleur breng ik aan met mijn eigen kunst.
De realistischere versie (al twijfel ik of zelfs dat haalbaar is voor ons):
Een huis met een voor- en achtertuin in de wijk waar we nu wonen of een van de aangrenzende wijken, een fijn plekje om in de ochtendzon te zitten, iedereen z’n eigen kamer waarbij de mijne dus mijn atelier zou zijn.