Ik ga er van uit dat het aan trol is maar jezus, wat een moeite voor niets
Ja ik heb dit van de week ook al ergens gelezen, zal wel viva dan zijn geweest.
ben je serieus
echt hoor. En als het uitgaat moet je weeeeeer verhuizen! Lord have mercy zwaar leven mijt
Ik zou het appartement aanhouden. Passief inkomen is het beste inkomen dat er is.
Verder geen tips.
Ik vraag me wel af of je de opzegtermijn van het afbetaalde appartement niet te rooskleurig inschat. Als je een opzegging wegens dringend eigen gebruik bedoelt dan is dat niet zo simpel als ze weigeren, en dan moet je ook rekening houden met een flinke verhuiskostenvergoeding.
Volgens mij is ze Belg, daar zijn de regels weer anders
Dan heb ik niks gezegd geen idee hoe de Belgische huizenmarkt in elkaar steekt
Wij gaan ons huis bijna verkopen. Mag ik (aan de mensen die, het liefst recent, hun huis hebben verkocht) vragen wat jullie aan makelaarskosten/courtage hebben betaald?
Yes, twee weken geleden mn huis verkocht.
Ik ben naar dezelfde makelaar gegaan als waar ik het huis 5 jaar geleden bij kocht, omdat ik dat gewoon een prettige vrouw vond. Heb niet eerst de prijzen opgevraagd…
Zij rekenden een standaard tarief van €5000 voor alle woningen. Dit was inclusief uitgebreide social media campagne en bouwkundige keuring.
Uiteindelijk kon ze mij korting geven omdat ze praktisch alle gegevens nog had van de aankoop. De woning is voor 225k in de markt gezet en voor 251k verkocht.
Ik kreeg een rekening van €1985!
Wij ook vorige week mee bezig geweest, die van ons vraagt €5000, wel alles erop en eraan zoals Pien hierboven ook benoemd.
Wij hebben ons huis verkocht via Makelaarsland… hierbij doe je de bezichtigingen zelf en lever je zelf beschrijving aan. Foto’s worden wel gemaakt. Misschien is dat nog interessant. Als je nog vragen hebt laat maar weten.
Hij vroeg 1,3% over de verkoopprijs.
En voor het aankopen van een huis kregen we korting als we dat ook door hem lieten doen.
1,25% rekenen ze hier.
Standaardprijs van €5000 en nog €250 voor foto’s en plattegronden
Tarief van €500 voor foto’s, beschrijving etc en courtage van 1,21% van de verkoopprijs
4 maanden geleden verkocht, courtage is 0,9% En dan hebben we nog €900 betaald voor een uitgebreid pakket met video, 360 graden foto’s etc etc. Achteraf had een pakket dat €200 goedkoper was (zonder die video etc) ook wel gekund denk ik
Bedankt voor jullie reacties! Wij hebben nu een aanbod van 1% courtage en €500 voor de foto’s etc. Dat lijkt me wel een redelijke prijs. Het liefst wilde ik een vaste prijs, maar daar zijn ze volgens mij niet heel happig op. Ik vind het zonde dat die courtage je je zomaar een paar honderd/duizend euro ‘meer’ kan kosten terwijl de makelaar daar niet per se extra/meer werk voor heeft geleverd.
Ja, snap dat gevoel wel maar ergens denk ik ook nu heeft de makelaar er zelf ook baat bij dat jouw woning voor zoveel mogelijk wordt verkocht.
Echt een vraag voor dummies maar heeft iemand weleens een gratis oriënterend hypotheekgesprek gehad bij ING? Ik heb een gesprek gepland staan maar moet nu werkgeversverklaringen en salarisspecificaties aanleveren. Is dit normaal/verplicht? Ik wil echt alleen het gratis gesprek voorlopig om gewoon een beeld te krijgen van wat we zouden kunnen lenen, we weten nog helemaal niet of kopen haalbaar is. Niet dat ze straks van alles gaan berekenen en hier kosten voor rekenen.